فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۸۸۴»

هوای تهران دوباره آلوده می‌شود

عصر خودرو- کارشناس سازمان هواشناسی کشور از کاهش برودت هوا در نیمه شمالی کشور خبر داد و گفت: افزایش دما جای سرمای ناشی از سیستم قطبی روزهای گذشته را می‌گیرد.

هوای تهران دوباره آلوده می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، امین‌حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: از عصر امروز شنبه به‌ تدریج از سرمای هوا در غالب مناطق کشور کاسته شده و روند ملایم افزایش نسبی دمای هوا تا اواخر هفته تداوم خواهد یافت؛ این افزایش دما در برخی نقاط تا 9 درجه رشد خواهد داشت.

    وی ادامه داد: کاهش دما در روزهای اخیر به سبب ورود سیستم قطبی و هوای به نیمه شمالی کشور رخ داد و موجب بارشهای برف، باران و کاهش محسوس دما در برخی استان‌های کشور شد.

    این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در حال حاضر نیز با توجه به شکل‌گیری جریانات جنوبی در سواحل دریای خزر، روند نسبی افزایش دما نسبت به سایر مناطق کشور به‌ ویژه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه محسوس‌تر خواهد بود.

    نقشینه به ورود سامانه بارشی از جنوب کشور اشاره کرد و افزود: این سامانه بارشی امروز و فردا جنوب زاگرس را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در دو روز آینده شاهد بارشهای باران و برف در استانهای بوشهر، شرق و شمال خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و فارس خواهیم بود.

    وی ادامه داد: همچنین در مناطق غربی و شمالی استانهای کرمان و هرمزگان، جنوب استانهای اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

    این کارشناس سازمان هواشناسی کشور به ورود سیستم بارشی از سمت مدیترانه اشاره کرد و گفت: این سیستم بارشی از چهارشنبه نیمه غربی کشور را در برمی‌گیرد و موجبات بارشهای باران در استانهای غربی کشور می‌شود.

    نقشینه تصریح کرد:‌ سیستم‌‌های بارشی که در جنوب زاگرس شکل گرفته و 48 ساعت آینده عبور می‌کند یا سیستمی که در روزهای پایانی هفته غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد به اندازه سیستم قطبی روزهای گذشته در نیمه شمالی برودت هوا ندارد.

    وی با بیان اینکه سکون نسبی هوا و افزایش دما در روزهای آتی نیمه شمالی و استانهای تهران و البرز را در برمی‌گیرد، گفت: این سکون نسبی هوا باعث ایجاد پدیده وارونگی دما و افزایش غلظت آلاینده‌ها می‌شود.

    این کارشناس سازمان هواشناسی کشور عنوان کرد: در دو روز آینده کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار می‌گیرد و شاهد غبار محلی در سطح استانهای تهران و البرز خواهیم بود.

    نقشینه همچنین از بهبود وضعیت گرد و خاک استان هرمزگان خبر داد و گفت: در دو روز آینده باد نسبتاً شدیدی در استان هرمزگان وزیدن می‌گیرد که موجب کاهش گردوخاک خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو