فونیکسریمکسبهتام

ساخت موتوری که صنعت خودرو را متحول خواهد کرد

عصر خودرو-شرکت خودروسازی چینی کوروس(Qoros) از یک فناوری جدید موتور رونمایی کرد که می‌تواند صنعت موتورهای احتراق داخلی را متحول کند.

ساخت موتوری که صنعت خودرو را متحول خواهد کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،  این فناوری به طور مشترک با حضور موسس شرکت کوئنیگسگ توسعه داده شده است.

    ایده ساخت یک موتور فاقد سوپاپ(Qamfree) تاکنون بیشتر شبیه قصه‌های علمی-تخیلی بوده است، اما شرکت کوروس در حال کار برای تبدیل این موتورهای فاقد سوپاپ به واقعیت است.

    شرکت کوروس فناوری موتور فاقد سوپاپ را این هفته در نمایشگاه خودرویی گوانگجو و در یک خودرو نسخه اولیه رونمایی کرد.  

    به طور خلاصه طراحی موتور فاقد سوپاپ به جای میل بادامک های سنتی از فعال کننده های هیدرولیک و الکترونیک برای کنترل سوپاپ های موتور استفاده می‌کند. این طراحی به موتور این امکان را میدهد که بالاترین تیونینگ را ارائه دهد که به تولید نیروی بیشتر و آلایندگی کمتر منجر می‌شود.

    کوروس در بیانیه ای اعلام کرد: این شرکت بوسیله فعال‌کننده‌های بادی، هیدرولیک یا الکتریکی به کنترل مستقل هر یک از سوپاپ ها و جایگزینی سیستم کنترل سوپاپ با میل بادامک سنتی دست یافته است.

    این شرکت افزود: موتور فاقد سوپاپ در مقایسه با موتورهای سنتی، نیروی بیشتر، مصرف سوخت کمتر، آلایندگی کمتر و حجم کوچک تر دارد.   

    نتایج این سیستم تاثیرگذار است. گفته می‌شود یک موتور 1.6 لیتری Qamfree 230 اسب بخار نیرو و 319 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که مشابه مشخصات یک موتور دو لیتری توربوشارژ است. 

    این موتور نتیجه همکاری شرکت چینی کوروس و شرکت FreeValve است که توسط کریستین فان کوئنیگسگ، موسس شرکت خودروسازی کوئنیگسگ تاسیس شده است.

    شرکت کوروس هنوز زمان فروش این موتور جدید را اعلام نکرده است ولی نسبت به آوردن این فناوری به بازار متعهد است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم