فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه استان سمنان با مهر مطرح کرد:

پایان هفته با ۲۶سانحه تصادف در سمنان ۸۸ درصد حوادث واژگونی خودرو

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه طی ۴۸ساعت گذشته ۲۶ فقره سانحه رانندگی در محورهای مواصلاتی استان اتفاق افتاد، گفت: از این تعداد هشت سانحه جرحی و ۱۲ مجروح در بر داشت.

پایان هفته با ۲۶سانحه تصادف در سمنان ۸۸ درصد حوادث واژگونی خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، سرهنگ حسن خسروجردی با بیان اینکه 88 درصد سوانح و اتفاقات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان سمنان براثر واژگونی خودرو است، ابراز داشت: خستگی، خواب آلودگی و عدم تمرکز راننده به جلو باعث بسیاری از حوادث رانندگی در جاده ها می شود لذا از رانندگان عبوری تقاضامندیم در صورت احساس خواب آلودگی در زائرسراهای بین راه توقف و استراحت کنند.

    وی همچنین با اشاره به برف و بوران روزهای گذشته در سطح استان سمنان از بازگشایی محور دیباج-گلوگاه خبر داد و ابراز داشت: رانندگان محورهای کوهستانی قبل از عزیمت از آخرین وضعیت راه ها اطلاع کافی داشته باشند و همچنین تجهیزات ایمنی مانند زنجیر چرخ، برف پاک کن و چراغ های مه شکن را مورد بازدید قرار دهند.

    رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه باتوجه به سردی و برودت هوا اکثر محورها در اوایل صبح و انتهای شب با یخ زدگی همراه است، توصیه داشت: برای کنترل خودرو در شرایط یخ زدگی جاده از مسافران عبوری تقاضامندیم با سرعت مطمئن تردد کنند تا هنگام ترمز ناگهانی سبب واژگونی خودرو و بروز سانحه برای سرنشینان نشود.

    خسروجردی در ادامه توضیح داد: رانندگان محورهای مواصلاتی در نواحی کوهستانی قبل از حرکت لباس گرم، وسایل گرمایشی و موادغذایی کافی را به همراه داشته باشند و در صورت بروز سانحه یا مشکل در جاده ها نیروهای هلال احمر و نیروهای پلیس را در جریان آخرین وضعیت و شرایط موجود قرار دهند تا امداد رسانی به بهترین نحو صورت گیرد.

    وی افزود: باتوجه به کویری بودن و یکنواخت بودن جاده های استان سمنان از رانندگان تقاضا داریم به محض احساس خستگی و خواب آلودگی در پارکینگ های بین راه توقف کنند و برای لحظاتی از خودرو پیاده و در جریان هوای آزاد قرار گیرند چراکه نشستن طولانی مدت راننده سبب عدم تمرکز او خواهد شد و امیدواریم با رعایت نکات امینی مسافران محورهای مواصلاتی استان با خاطره خوش به مقصد برسند.

       

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو