فونیکسریمکسبهتام

از سوی اداره حفاظت از محیط زیست آمریکا اعلام شد

هیوندای یونیک؛ کاراترین سدان الکتریکی موجود در بازار

عصر خودرو- سدان جدید الکتریکی هیوندای به سرعت برای خود در بازار آمریکا نامی دست و پا کرده و شاید جالب باشد بدانید که این اتفاق حتی قبل از شروع فروش این خودرو افتاده است.

هیوندای یونیک؛ کاراترین سدان الکتریکی موجود در بازار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، هیوندای به تازگی ایده خودروهای پیل سوخت هیدروژن مایع را مطرح کرده و به همراه تویوتا و هوندا یکی از فعال ترین برندهای حامی این فناوری است.

این خودروساز کره ای اخیرا پس از سالها که پیشرفت اندکی در زیرساخت های لازم این فناوری داشت، اکنون در حال پیشرفت در زمینه پیشرانه های باتری دار است. 

اولین خودروی هیوندای در بخش خودروهای الکتریکی که هیوندای امید زیادی به آن دارد، سدان یونیک است. یک خودروی جمع و جور که در یک سال گذشته بیشتر در کره جنوبی حضور داشته ولی به تازگی به بازار اروپا راه پیدا کرده و قرار است سال آینده وارد بازار آمریکا شود.

هیوندای یونیک با یک مرتبه شارژ توان طی مسافت 200 کیلومتر را دارد و از این حیث توان رقابت با تسلا مدل 3 که با یک بار شارژ 345 کیلومتر را می‌پیماید یا شورولت بولت که 380 کیلومتر را طی می‌کند؛ ندارد.

در عوض الکتریکی "خاص"(یونیک) هیوندای می‌تواند با محصولات پایین تری همچون نیسان لیف با برد 171 کیلومتر و فولکس واگن E-Golf با برد 132 کیلومتر رقابت کند.

هیوندای با اطلاع از این موضوع وعده داده که توان طی مسافت یونیک را در کوتاه ترین زمان ممکن افزایش خواهد داد و تا سال 2018 به بیش از 320 کیلومتر خواهد رساند.

البته اگرچه هیوندای یونیک از حیث توان طی مسیر از رقبا عقب می افتد ولی بهره وری آن بسیار بهتر از رقبایش است. میزان برق مصرف این خودرو کمتر از خودروهایی همچون ب ام و i3 و شورولت بولت است. 

دیو زاکوفسکی رئیس هیوندای در آمریکا گفته است: هیوندای تا سال 2020 تعداد 14 مدل خودروی سبز تولید خواهد کرد.

این خودروها شامل پنج مدل هیبریدی جدید، چهار هیبریدی پلاگین، چهار الکتریکی و یک مدل پیل سوختی هستند.

هیوندای هنوز قیمت این خودرو را اعلام نکرده اما به نظر می‌رسد قیمت آن با توجه به مشخصاتش چیزی در حدود 35 هزار دلار باشد. این قیمت به این معنی است که با توجه به توانایی های خودروهایی چون شورولت بولت و تسلا مدل 3، این خودرو نمی‌تواند موفقیت زودهنگامی در فروش داشته باشد ولی با توجه به وعده هیوندای مبنی بر افزایش توان طی مسیر ظرف یک سال آینده، آنگاه بازی کاملا تغییر خواهد کرد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو