فونیکسریمکسبهتام

بارش باران در مناطق غربی و جنوبی کشور

‌بهبود کیفیت هوا و کاهش‌ گرد و خاک هرمزگان از بعدازظهر فردا

عصر خودرو- وزش باد شدید همراه با گردوخاک امروز جمعه در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور به ویژه استان هرمزگان ادامه دارد و از بعد از ظهر شنبه، روند بهبود کیفیت هوا و کاهش باد و گردوخاک در منطقه مذکور پیش‌بینی می‌شود.

‌بهبود کیفیت هوا و کاهش‌ گرد و خاک هرمزگان از بعدازظهر فردا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، بر اساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز جمعه هوای سرد در نیمه شمالی کشور به خصوص شمال شرق، شرق،‌ دامنه‌های البرز و سواحل خزر ماندگار خواهد بود.

    بارش برف در استان‌های شرقی دریای خزر و مناطقی از دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق به تدریج خاتمه می‌یابد.

    امروز در بخش‌هایی از زاگرس جنوبی و استان‌های فارس، بوشهر،‌ کرمان و برخی نقاط نوار شرقی کشور رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در بخش‌های سردسیر این نواحی بارش برف پیش‌بینی می‌شود که از اواخر وقت با خروج سامانه بارشی از شرق کشور از ناپایداری‌ها در نوار شرقی کشور کاسته خواهد شد.

    روز آینده از شدت سرمای هوا در نیمه شمالی، شرقی و مرکزی کشور کاسته می‌شود و روند افزایش تدریجی دمای هوا برقرار خواهد شد.

    با ورود موج تراز میانی جو از جنوب غرب کشور در برخی نواحی استان‌های خوزستان، لرستان، ایلام، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، مناطق غربی و شمالی استان‌های کرمان و هرمزگان، جنوب استان‌های اصفهان و همچنین یزد بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که بارش در مناطق کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

    روز یکشنبه با عبور متناوب موج‌های کم‌دامنه از نیمه جنوبی کشور بارش‌های پراکنده در استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس پیش‌بینی می‌شود.

    امروز جمعه در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور به ویژه استان هرمزگان وزش باد شدید همراه با گردوخاک ادامه می‌یابد و از روز شنبه بعدازظهر روند بهبود کیفیت هوا و کاهش باد و گردوخاک در منطقه مذکور پیش‌بینی می‌شود.

    آسمان تهران روز آینده کمی ابری و احتمال غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 4 درجه و منفی یک درجه خواهد بود.

    روز آینده بجنورد با کمینه دمای 10 درجه زیر صفر و پس از آن قم با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر سردترین شهرهای کشور و بندرعباس و اهواز و بوشهر با بیشینه دمای 24 درجه بالای صفر گرمترین شهرهای کشور خواهند بود.

    میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال جاری تا روز 27 مهر ماه امسال 12.7 میلی‌متر ثبت شد که سال گذشته در این بازه زمانی 63.8 میلی‌متر بود؛ بارش سال جاری 19.9 درصد بارش سال گذشته است.

    کاربران همچنین می‌‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو