فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودروی لس‏ آنجلس +تصاویر

عصر خودرو: ۱۰۹ سال پیش بود که اولین دوره نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی موسوم به LA AutoShow برگزار شد. در نخستین دوره این گردهمایی خودرویی، تنها ۹۹ دستگاه خودروی جدید رونمایی شد.

نمایشگاه خودروی لس‏ آنجلس +تصاویر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۰۰
  • نمایشگاه خودروی لس‏ آنجلس +تصاویر
  • نمایشگاه خودروی لس‏ آنجلس +تصاویر
  • نمایشگاه خودروی لس‏ آنجلس +تصاویر
  • نمایشگاه خودروی لس‏ آنجلس +تصاویر
  • نمایشگاه خودروی لس‏ آنجلس +تصاویر
  • نمایشگاه خودروی لس‏ آنجلس +تصاویر
  • نمایشگاه خودروی لس‏ آنجلس +تصاویر
  • نمایشگاه خودروی لس‏ آنجلس +تصاویر
  • نمایشگاه خودروی لس‏ آنجلس +تصاویر
  • نمایشگاه خودروی لس‏ آنجلس +تصاویر

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ، درحالی‌که این روزها نمایشگاه‌های جدید در فضایی به وسعت 71 هزار متر مربع برگزار می‏شود. طبق یک سنت چندین و چند ساله، این گردهمایی در آخرین روزهای هر سال میلادی به مدت 10 روز در مرکز همایش‏های لس ‏آنجلس برگزار می‏شود.

همان محلی که هر سال پذیرای بزرگ‌ترین گردهمایی‏ های صنعت دیجیتال و بازی‏ های کامپیوتری بوده است. 4 روز اول تنها در اختیار خبرنگاران حرفه‏ای و مدیران ارشد خودروسازی است. سال 2014 لس ‏آنجلسی‏ ها رکورد زدند و با پذیرایی بیش از 65 خودروساز، در صدر اخبار جای گرفتند. برخلاف دیترویت و میشیگان، نمایشگاه لس ‏آنجلس رویکردی مشتری‏‏گرایانه دارد.

یعنی در این آوردگاه خودرویی می‏توان محصولات را مانند یک بازار بزرگ خریداری کرد. ‏این اواخر لس ‏آنجلسی‏ ها میزبان بخش عظیمی از خودروهای سبز غیر آمریکایی‏ هستند. این اقدام بیشتر به‌دلیل جذب سرمایه ‏های خارجی در بازار آمریکای شمالی قلمداد می‏شود. بخش مهم این نمایشگاه، سالن ویژه‏ای مخصوص ایده‏ پردازی‏ های طراحان آینده‏نگر است. حضور شرکت‌های فعال در زمینه اتومبیل‏های خودران و برقی، لس ‏آنجلس امسال را به شدت تحت‌تاثیر خود قرار داده است. نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس آخرین نمایشگاه معتبر در تقویم خودرویی جهان در هر سال به حساب می‌آید.

 

دیسکاوری بازمی‏گردد

این‏طور تصور می‏شد که لندروور دیگر Discovery را فراموش کرده است. شاسی‏بلند فول‏سایز آفرودی که از سوی آمریکایی‏ ها دیکسو نامیده می‏شود، حالا با ظاهری پرابهت بازگشته است. در نمایشگاه امسال، لندروور قصد دارد دیسکاوری 2017 را به قیمت 58 هزار و 950 دلار به فروش برساند. این یکی از ارزان‏ترین نسخه ‏های تمام تاریخ دیسکاوری به حساب می‏آید. انگلیسی‏ ها شاسی‏بلند جدید خود را با یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر Vشکل سوپرشارژ تولید کرده‏اند. پیشرانه‏ای با قدرت 340 اسب‏بخار با 450 نیوتن‏متر گشتاور. نسخه دیزلی با همین حجم و آرایش نیز موجود است که 254 اسب‏بخار نیرو و 600 نیوتن‏متر گشتاور تولید می‏کند. ویرایش 2017 دیسکاوری چیزی حدود 453 کیلوگرم سبک‏تر از ویرایش LR4‏ سبک‏تر از آب درآمده است. تمام تولیدات سری جدید این خانواده با جعبه‏دنده مدرن 8 سرعته اتوماتیک روانه بازار می‏شود. فول‏ترین ویرایش این خودرو با 10 اسپیکر و رینگ‏های 21 اینچی بیش از 60 هزار دلار قیمت دارند.

 

اسلحه 2017 جیمزباند

آستون‏مارتین در غرفه ساده خود یکی از دوست‏داشتنی‏ترین کوپه ‏های خود را به نمایش گذاشت. ونکوییش اِس جدید در حقیقت قوی‏ترین نسخه تمام تاریخ این خودروساز به حساب می‏آید. این آخرین تغییر چهره از این خودرو تا پایان سال 2018 و زمان ورود نسل جدید به حساب می‏آید. آستون تغییرات قابل قبولی را در شاسی‏، پیشرانه، تعلیق، ‏ هندلینگ و آیرودینامیک اعمال کرده است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، بازی زیبای فیبر کربن و آلومینیوم در بدنه این خودرو، هنر اصیل آستون‏مارتین در زمینه کوپه ‏های دو درب لوکس-اسپرت را به رخ رقبا کشیده است. بسیاری از تجهیزاتی که در نمونه ‏های قبلی یک آپشن انتخابی محسوب می‏شد، در این مدل به‏صورت یک استاندارد لحاظ شده است. ونکوییش اس 2017 با پیشرانه‏ای به حجم 6 لیتری و آرایش 12 سیلندر Vشکل قدرتی معادل 580 اسب‏بخار فراهم می‏کند. جعبه‏دنده 6 سرعته دستی این خودرو با قابلیت بالا نگه داشتن گشتاور در دور موتورهای پایین، تعبیه شده است.

 

گاو وحشی تک ‏محور

لامبورگینی در نمایشگاه امسال یکی از قوی‏ترین اسپایدرهای RWD (محور متحرک عقب) دنیا را معرفی کرد. در حقیقت این همان مدل هوراکان LP580-2 است که با یک رنگ منحصربه‌فرد رونمایی شده است. سقف پارچه‏ای مشکی‏ آن طی تنها 17 ثانیه باز و بسته می‏شود و می‏تواند این عمل را در سرعت 50 کیلومتر در ساعت نیز انجام دهد. شاید تعجب‏برانگیز باشد که این روباز به نسبت نسخه مسقف خود 119 کیلوگرم سبک‏تر است، ولی دلیل اصلی آن کنترل توزیع وزنی است که بعد از حذف سقف از تعادل خارج شده بود. ‏لامبورگینی هنوز هم یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پیشرانه ‏های تنفس طبیعی به‌شمار می‏رود، چراکه قلب 2/ 5 لیتری یک سیلندر Vشکل آن می‏تواند 580 اسب‏بخار نیرو و 540 نیوتن‏متر گشتاور تولید ‏کند. با این خروجی می‏تواند صفر تا صد را در 3.6 ثانیه بپیماید و سپس به سرعت نهایی 321 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

 

مینی نه چندان مینی!

کانتری‏من برای سال آینده با 20 سانتی‏متر افزایش طول راهی بازار می‏شود. این یعنی بزرگ‌ترین مینی تمام تاریخ این شرکت. با این اوصاف باید اعتراف کرد که این یک کراس‏اوور سایز کوچک واقعا جمع و جور است. ‏مینی کانتری‏من 2017 قابلیت گنجایش 5 نفر را البته نه‏چندان راحت دارد. ب‏ام‏و مالک آلمانی برند مینی انگلیس، برای این خودرو از یک قلب 5/ 1 لیتری ساده اسب‏بخاری با 219 نیوتن‏متر گشتاور بهره برده است. البته برای مشتریان ویژه از یک پیشرانه 2 لیتری 189 اسب‏بخاری با 280 نیوتن‏متر گشتاور استفاده کرده است. مینی می‏گوید برنامه تولید ویرایش برقی کانتری‏من فوق را نیز در سر دارد. تمام تولیدات این سری با جعبه‏دنده ‏های حرفه‏ای 8 سرعته استپ‏ترونیک اتوماتیک راهی بازار می‏شوند. بعید به نظر می‏رسد که مینی بخواهد کانتری‏من را با ویرایش JWC نیز عرضه کند. همان مدل رویایی که می‏تواند 215 اسب‏بخار نیرو را از دل پیشرانه 6/ 1 لیتری توربوشارژرش بیرون بکشد.

 

غوغای جدید آقای رضوانی!

باز هم این خودروساز ایرانی ‏الاصل، یکی از همان کوپه ‏های جنگجو و مبارزش را رو کرد. رضوانی ویرایش نهایی Beast را برای سال 2017 میلادی تدارک دیده است. شرکت برای مدل جدید ساختار درب‏های برعکس را انتخاب کرده است. همان روشی که پیش‏تر روی رولزرویس دیده بودیم. قلب تپنده هوندا همان پکیج 4/ 2 لیتری توربوشارژ شده هوندا است که به طرزی عجیب می‏تواند 500 اسب‏بخار نیرو تولید کند. با این خروجی است که به راحتی می‏تواند شتاب صفر تا صد را در 2/ 3 ثانیه طی کند. سرعت نهایی این خودرو نیز 282 کیلومتر در ساعت ثبت شده است. بیست جدید که ویرایش آلفا نام دارد در قیاس با ویرایش استاندارد خود با اصلاح زوایای جانبی به افزایش آیرودینامیک و کاهش ضریب اصطکاک کمک شایانی کرده است. استفاده از صندلی‏ های چرم آلکانتارا و سیستم رابط کاربری اپل کارپلی یا اندروید اتو، از این اسپرت ذاتی را به یک خودروی کاربردی نیز تبدیل کرده است.

 

اسپرت ‏ترین ویرایش جنسیس

معرفی نسل جدید لوکس‏ترین محصول هیوندای با حواشی بسیاری همراه بود. جنسیس جی80 به‏عنوان سدان سطح بالای کره‏ای‏ ها، سبک نوینی از تجمل‏گرایی مقرون‏ به صرفه را ارائه کرد. حالا در لس ‏آنجلس‏ امسال شاهد حضور مدلی خاص از این خودرو هستیم. یک جی80 زیبا و چشمگیر که باور نخواهید کرد اگر بدانید درون سینه آن یک قلب 3/ 3 لیتری شش سیلندر Vشکل دو توربو به قدرت 365 اسب‏بخار با 277 نیوتن‏متر گشتاور گنجانده شده است. جالب‏تر آنجاست که تمام پروسه تیونینگ جنسیس فوق در داخل کمپانی هیوندای صورت گرفته است. خواص اسپرت‏گرایانه آن به حدی بالاست که شرکت مجبور شده ساختار جعبه‏دنده را به 8 سرعته اتوماتیک تغییر دهد. در قسمت‏های بیرونی از رنگ‏بندی جدید سفید کازابلانکا، مشکی اقیانوس و طوسی هیمالیا استفاده شده است. خودروی فوق حتی از ویرایش‏های 5 لیتری 8 سیلندر Vشکل و 8/ 3 لیتری شش سیلندر Vشکل نیز اسپرت‏تر و سریع‏تر شده است.

 

اولین «سری7 » ام‏ پاور

در نخستین همکاری ب‏ام‏و با بخش موتوراسپرت M Power روی پروژه سدان‏های فوق لوکس سری7، یکی از قوی‏ترین و در عین‏ حال تجملی‏ترین خودروهای دنیا متولد شد. تا پیش از این، مسوولیت فوق را تیونر معتمد باواریایی‏ ها «آلپینا» با مدل B7 به عهده گرفته بود. درحالی‌که سری 7 جدید ب‏ام‏و به‏تنهایی با قیمت 137 هزار دلاری‏اش، 17 هزار دلار گران‏تر از بی7 شده است. شرکت برای این سدان رویایی از یک قلب 4.4 لیتری هشت سیلندر Vشکل 600 اسب‏بخاری استفاده کرده است. قدرت خروجی آن دقیقا با مدل 760i‏ که پیشرانه‏‏ای 6.6 لیتری 12 سیلندر Vشکل داشت، برابری می‏کند. سری7 ام‏پاور چیزی معادل 3/ 0 ثانیه سریع‏تر از آلپینای گفته‏ شده است. این یعنی شتاب‏ صفر تا صد آن9/ 3 ثانیه ثبت خواهد شد. بر اساس قوانین آلمان، فرقی نمی‏کند که این خودروها با چه پیشرانه‏ای باشند، باید سرعت نهایی‏شان روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شود.

 

پیکاپی برای صخره ‏نوردی

به نظر می‏رسد شورولت آفرودترین پیکاپ‏های سایز متوسط دنیا را تولید کرده باشد. ویرایش جدید کلورادو که به ZR2 معروف است، می‏‏خواهد کابوسی شود برای جیپ‏های روبیکان. پیش‏تر شورولت کلورادو Z71 توانسته بود با آن مشخصات فنی فوق‏العاده‏اش موفقیت چشمگیری به دست بیاورد. آمریکایی‏ ها با انتخاب یک پیشرانه جدید که گشتاور بسیار بالاتری دارد، یکی از بزرگ‌ترین تغییرات دوران کلورادو را اعمال کرده است. پیکاپ فوق مجهز به تایرهای فوق عریض 31 اینچی گودیر مدل دوراتک است. درست مانند کامارو Z28 سیستم تعلیق آن به‏صورت مستقل چند پیونده و هوشمند طراحی شده است. با این تفاوت کلورادو این ساختار را به‏صورت دوگانه برای هر دو دیفرانسیلش استفاده می‏‏کند. شورولت برای این فرزند باربر خود از یک قلب 6/ 3 لیتری 6 سیلندر Vشکل به قدرت 308 اسب‏بخار با 373 نیوتن‏متر گشتاور استفاده کرده است. کلرادو سال گذشته میلادی بیش از 84 هزار دستگاه به فروش رسانده است.

 

وقتی می‏ باخ اسپرت می‏شود

مطمئن باشید قدرتمندترین رقیب رولزرویس و بنتلی انگلیس، از آلمان آمده است. زیرمجموعه فوق تجملی دایملر یعنی همان می‏باخ رویایی، با معرفی S650 کبریولت سبک نوینی از خودروهای روباز لوکس را در لس ‏آنجلس رونمایی کرد. شرکت مادر عمیقا در تلاش بوده تا بین این خودرو و مرسدس‏بنز S65 تفاوت باشد. اضافه شدن المان‏های خیره‏کننده تجمل‏گرایانه مانند نوارهای استیل و کروم با رنگ‏های منحصربه‌فرد و رینگ‏هایی که برای اولین‏بار از آنها پرده‏برداری شده، می‏باخ فوق را بی‏اندازه خاص کرده است. برای این خودرو از یک قلب حجیم 6 لیتری 12 سیلندر Vشکل دو توربو استفاده شده است. پیشرانه‏ای که 621 اسب‏بخار نیرو تولید خواهد کرد. با این خروجی می‏تواند صفر تا صد را در فقط 4 ثانیه طی کند. سرعت نهایی آن نیز 250 کیلومتر در ساعت ثبت شده است. قرار است تنها 300 دستگاه از این آلمانی خیره‏کننده تولید شود.

 

فضاپیمای هفت‏ نفره ژاپنی

سوبارو همیشه ادعا می‏کرد که اوت‏بک یکی از بزرگ‌ترین شاسی‏بلندهایی است که صنعت خودروسازی ژاپن به خود دیده است. اما واقعیت این بود که اوت‏بک تنها در حرف و حدیث فضا برای 7 نفر را فراهم کرده بود. شاید به همین خاطر بوده که سوبا در نمایشگاه امسال لس ‏آنجلس از یک مفهومی فوق‏العاده فضایی به اسم Viziv-7 پرده‏برداری کرد. خودرویی که این‏بار واقعا یک هفت نفره تمام عیار از آب درآمده است. این کانسپت توانسته رکورد بزرگ جثه‌ترین محصول تاریخ شرکت را به دست بیاورد. زبان طراحی آن تلفیقی است از اوت‏بک و فورستر. سه ردیف صندلی به فضای کامل طولی و عرضی نوید خودرویی را می‏دهد که ضمن حفظ اصول اسپرت‏گرایی، خواص خانواده‏پسندی را نیز در خود جای داده است. درباره پیشرانه آن حرف‏ و حدیث‏هایی است که گفته می‏شود احتمالا یک قلب 6/ 3 لیتری شش سیلندر خوابیده(تخت) 256 اسب‏بخاری است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط