فونیکسریمکسبهتام

۱۰خودرویی که قدرتمندترین مردان جهان راندند (+عکس)

عصر خودرو: این خودروها برای حمل قدرتمندترین زنان و مردان جهان ساخته شده‌اند و بدون ارائه کلامی سفیر کشورهایشان معرفی می‌شوند. از شیک‌ترین تا عجیب ترین‌ها در این فهرست دیده می‌شوند.

۱۰خودرویی که قدرتمندترین مردان جهان راندند (+عکس)
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷:۰۰
  • 10خودرویی که قدرتمندترین مردان جهان راندند (+عکس)
  • 10خودرویی که قدرتمندترین مردان جهان راندند (+عکس)
  • 10خودرویی که قدرتمندترین مردان جهان راندند (+عکس)
  • 10خودرویی که قدرتمندترین مردان جهان راندند (+عکس)
  • 10خودرویی که قدرتمندترین مردان جهان راندند (+عکس)
  • 10خودرویی که قدرتمندترین مردان جهان راندند (+عکس)
  • 10خودرویی که قدرتمندترین مردان جهان راندند (+عکس)
  • 10خودرویی که قدرتمندترین مردان جهان راندند (+عکس)
  • 10خودرویی که قدرتمندترین مردان جهان راندند (+عکس)

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ،خودروهای دولتی معمولا قابل لمس‌ترین علامت هر دولتی هستند. این خودروها معمولا برای القای حس قدرت، توانایی و حرفه‌ای بودن انتخاب می‌شوند. این خودروها بارها و به شکلی گسترده در تصاویر رسانه‌ها و تلویزیون دیده می‌شوند و به تجهیزات حفاظتی گسترده و تقویت شده مجهز می‌شوند.

بنز برای رهبران دولت‌ها در خطوط تولید استانداردهای بالا و ویژه‌ای دارد و به همین دلیل  بیشتر رهبران جهان این استانداردها را ترجیح می‌دهند. اما برای بسیاری از کشورها خودروهای داخلی ارجحیت بیشتری دارد.

با این وجود بسیاری از این خودروها نمادهای بصری زیادی را از کشورهای سازنده و مصرف کننده به جهان ارسال می کنند. این خودروها برای حمل قدرتمندترین زنان و مردان جهان ساخته شده‌اند و بدون ارائه کلامی سفیر کشورهایشان معرفی می‌شوند. از شیک‌ترین تا عجیب ترین‌ها در این فهرست دیده می‌شوند.

مرسدس بنز 600، 1963- 1981

برای دهه‌های متوالی مرسدس بنز 600 بهترین خودرو برای روسای جمهور، بود. این خودرو در مدل های سدان، لیموزین‌های کشیده و خودروهای کوچک با سقف تاشو در عقب دیده شد.

این خودروها به موتور 6.3 لیتری V8، سامانه هیدرولیک پیچیده و کنترل کننده‌های بی‌صدا مجهز شدند. از طرف دیگر سامانه ضد گلوله این خودرو بسیار ویژه بودند. این خودرو که 2 هزار و 677 دستگاه از آن تولید شد یکی از گرانترین اتومبیل های زمان خود بود. 70 دستگاه از این خودرو به صورت خاص برای سران جهان ارسال شد که یکی از قدرتمندترین آنها پاپ پل ششم در سال 1965 بود.

هونگ‌کی L5

باور کنید یا نه، هونگ‌کی L5 یک برند جدید خودرویی است. این خودرو دقیقا شبیه مدل اصلی L5 از سال 1958 ساخته شده است. خودرویی که انتخاب اصلی "مائو" بود. حزب کمونیست چین در آن سال‌ها این خودرو را برای بازدیدهای دولتی انتخاب کرد. موتور 6 لیتری V12 این خودروی 5 متر و 48 سانتی‌متری 400 اسب بخار قدرت دارد.

لانچیا ثسیس 2002- 2009

لانچیا برای به دست آوردن اعتبار متزلزلش مدل ثسیس را تولید  و تا چند سال پس از آن موفق عمل کرد. این سدان سایز متوسط با ظاهر آوانگارد و فضای لوکس داخلی خیلی زود به مرکز توجهات تبدیل شد.

دولت ایتالیا تعداد زیادی از این خودرو را در طراحی و مدل‌های مختلف خریداری کرد. برای سال ها ثسیس یکی از منحصر به فردترین خودروهای دولتی جهان به شمار می‌آمد.

زیل 41047

لیموزین زیل نگاهی نادر به توانمندی دولت اتحاد جهاهیر شوروی بود. در طول سال ها، دولت شوروی ارتقاءهای کمی را روی این خودرو انجام داد.

در نهایت مدل 41047 کمی به روزتر از مدل های 1950 این خودرو بود. این خودرو بین سال‌های 1985 تا 2002 بدون تغییر آنچنانی و در شمار زیاد ساخته شد.

لینکلن کانتیننتال 1970 کره شمالی

نگاهی اجمالی به مراسم تشییع جنازه کیم جانگ دوم در سال 2011 در فضای بسته و مرموز کره شمالی، جامعه غربی را با یک مدل لینکلن قدیمی بهت زده کرد. چگونگی ساخت این خودرو در کره شمالی تعجب برانگیز بود اما تصور می شود این خودرو در دهه 1970 توسط یک نمایندگی ژاپنی به این کشور قاچاق شده است.

تویوتا سنتری

تویوتا خودروی عجیبی است. معمولا ارتقاءهای زیادی روی آن صورت نمی‌گیرد و مدل سنتری در سال 1997 دچار تغییرات مکانیکی شده و موتور قدرتمندتری به ساختار آن اضافه شده است. این خودرو در رویدادهای رسمی توسط نخست‌وزیر، اعضای بلندمرتبه دولت، اعضای خانواده سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد .

لیموزین کانتینتال لینکلن 1961

این خودرو پیشتر با ترور کندی در آمریکا شناخته شد اما پیش از آن نماد مدرنیته آمریکا بود. کندی از فورد خواسته بود تا خودرویی برای ریاست جمهوری کاخ سفید طراحی کند تا از شر خودروهای مدل 1940 این کاخ خلاص شود. نتیجه آن لینکلن کانتینتال بود که در سال 1961 به کاخ سفید فرستاده شد. پس از مرگ کندی خودرو بازسازی شد و تا سال 1977 خدمت کرد. در حال حاضر این خودرو در موزه هنری فورد در دیربورن میشیگان قرار دارد.

رولز رویس فانتوم IV

این خودرو در اسپانیا و انگلستان به عنوان خودروی رسمی مقامات دولتی استفاده می‌شود و هر کسی توان خرید آن را ندارد. تنها 18 دستگاه از این خودرو ساخته شده و رولزرویس آن را مخصوص سران دولت‌ها طراحی کرده است.


کادیلاک یک 2009

لیموزین رئیس جمهوری آمریکا در قالب یک سدان لوکس که روی پلت‌فرم پیک آپ ساخته شده است. کاملا ضد زره است و در مقابل حملات راکتی مقاومت می‌کند. احتمالا امن‌ترین خودروی مدرن جهان است. مدل‌های ارتقاء یافته این خودرو در سال 2017 جایگزین قدیمی‌ها می‌شوند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو