فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری خبر داد

اعزام ۴۰ درصد زائران اربعین با اتوبوس

پرونده انتقال زوار‌ با ورود ۶۰۰ هزار زائر دیگر بسته می‌شود‌

عصر خودرو- مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری با اشاره به استقرار ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز مهران، گفت: حدود ۶۰۰ هزار زائر دیگر‌ باقی مانده‌اند که هنوز به کشور وارد نشده‌اند و احتمال می‌دهیم تعدادی از آنها تصمیم دارند برای ایام شهادت امام رضا (ع) و حضرت رسول (ص) در عراق بمانند.

اعزام ۴۰ درصد زائران اربعین با اتوبوس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، حمیدرضا شهرکی ثانوی  در تشریح آخرین جزئیات ورود زائران اربعین به کشور اظهار داشت: طبق اطلاعات دریافتی سازمان راهداری، از تاریخ 11 آبان‌ماه تا پایان روز یکم آذرماه امسال 750 هزار نفر از مرز مهران، 430 هزار نفر از مرز شلمچه و 256 هزار نفر از مرز چذابه وارد کشور شده‌اند.

    وی ادامه داد: روز گذشته که اربعین عراق بود، 150 هزار نفر از مرز مهران و 100 هزار زائر از 2 مرز چذابه و شلمچه وارد کشور شدند.

    مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری بیان کرد: 40 درصد از زائران ورودی کشور پس از ورود به مرز توسط ناوگان عمومی جاده‌ای به مرکز کشور جابه‌جا شدند.

    وی با تشریح وضعیت کنونی مرزهای 3 گانه اظهار داشت: در حال حاضر 1200 دستگاه اتوبوس در پارکینگ برکت مرز مهران مستقر است ضمن آنکه 200 دستگاه اتوبوس در مرز شلمچه و 150 دستگاه اتوبوس در مرز چذابه دپو شده‌اند.

    مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری بیان کرد: تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی و تصویری نشان از این دارد که زائران با روند متعادلی در حال ورود به کشور هستند؛ با همکاری انجمن‌های صنفی و اتحادیه اتوبوسرانی، مشکلی در حوزه جابه‌جایی زوار نداشته‌ایم.

    شهرکی ثانوی گفت: نمایندگان شرکت‌های اتوبوسرانی در 3 مرز مذکور مستقر هستند که این استقرار براساس تقسیم‌بندی‌های ورود و خروج زائران انجام شده است ضمن آنکه نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان‌های ایلام و خوزستان استقرار یافته‌اند و بر عملکرد ناوگان نظارت می‌کنند.

    وی ادامه داد: همچنین در دیگر پایانه‌های مسافری کشور نمایندگان سازمان راهداری تلاش می‌کنند با اعزام به موقع اتوبوس‌های خالی به مرزها، جابه‌جایی زوار بدون معطلی انجام شود.

    مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری گفت: بیشترین موج ورود به کشور روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری بود که با همکاری شرکت‌ها از نظر تأمین ناوگان مشکلی رخ نداد.

    شهرکی ثانوی افزود: بررسی تصاویر دوربین‌های نظارتی و تصویری نشان می‌دهد در حال حاضر ورود به کشور از مرز مهران با حجم روز گذشته ادامه دارد ضمن آنکه در چذابه و شلمچه هم زائران در حال ورود به کشور هستند و پیش‌بینی می‌کنیم تا ساعات پایانی روز آینده روند ورود به کشور به تدریج کند شود.

    مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری اظهار داشت: با بررسی آمار خروج زائران از مرز و ورود آنها، مشخص شده است حدود 600 هزار زائر دیگر‌ باقی مانده‌اند که هنوز به کشور وارد نشده‌اند که پیش‌بینی می‌کنیم تعدادی از آنها تصمیم دارند برای ایام شهادت امام رضا (ع) و حضرت رسول (ص) در عراق بمانند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو