فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۸۶۶»

پایش رندوم خودروها و صنایع در تهران در دستور کار محیط زیست

عصر خودرو- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران کاهش دوره معاینه فنی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به منظور اجرای بهتر اقدامات نظارتی در تهران خودروهای دارای معاینه فنی و صنایع بزرگ را به صورت رندمی پایش می‌کنیم.

پایش رندوم خودروها و صنایع در تهران در دستور کار محیط زیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، ناصر مهردادی  با اشاره به اینکه وضعیت آلودگی تهران نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته است، گفت: کاهش مدت زمان معاینه فنی از پنج به دو سال یک دستاورد مثبت برای محیط زیست کشور به ویژه تهران محسوب می‌شود. اخیرا یک برنامه جامع برای استان تهران به منظور اجرای اقدامات نظارتی طراحی کرده‌ایم و قصد داریم با نیروهای موجود به صورت تصادفی و رندوم خودروهایی که پس از معاینه فنی در سطح شهر تردد می‌کنند را پایش کنیم. با توجه به برگه‌های معاینه فنی که خودروها در اختیار دارند مشخص است که هر خودرو در کدام یک از ایستگاه‌ها معاینه فنی شده‌ است، بنابراین در صورتی که این خودروها پایش شوند و اشکالی داشته باشند مجددا باید معاینه فنی را انجام دهند و در این صورت از مرکز معاینه فنی مورد نظر درخواست می‌کنیم که با دقت کار معاینه را انجام دهد.

    پایش رندومی صنایع

    وی با بیان اینکه مسئله آلودگی هوا در تهران بزرگترین بحث این استان محسوب می‌شود، افزود: بیشترین مسئله آلودگی هوای تهران به خودروها مرتبط است. بنابراین کاهش بازه زمانی معاینه فنی کمک زیادی به ما می‌کند. علاوه بر این با طراحی‌هایی که از قبل وجود داشته و بازبینی‌هایی که اخیرا صورت گرفته قصد داریم با کمک آزمایشگاه‌های معتمد تهران، وضعیت پایشی خود را ارتقاء دهیم. همچنین سعی داریم بر فعالیت واحدهای صنعتی بزرگ که از طریق آزمایشگاه‌های معتمد پایش را انجام می‌دهند، نظارت کنیم، این موضوع در کنار خوداظهاری‌ها و پایش های تصادفی توسط محیط زیست می‌تواند به بهبود وضعیت آلودگی هوای تهران کمک کند.

    وضعیت فاضلاب شهری تهران نگران‌کننده است

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به اینکه وضعیت فاضلاب شهری تهران نگران‌کننده است، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان تهران برنامه خوبی را برای ساماندهی وضعیت فاضلاب تهران دارد که طی سال‌های اخیر آن را دنبال کرده است. در حال حاضر شبکه‌های جمع آوری فاضلاب برای شهرهای استان تهران در دست اجرا است که محیط زیست نیز در مسائل مرتبط با صدور مجوز و جانمایی‌ها همکاری لازم را خواهد داشت.

    مهردادی با تاکید بر اینکه سازمان‌های مختلف باید تکالیفی که در زمینه راه‌اندازی شبکه فاضلاب برعهده دارند، انجام دهند، گفت: در تهران این موضوع تا حدی سختگیرانه‌تر است چون محدودیت‌های اراضی، شرایط زیست محیطی تهران و جمعیت بالای این کلانشهر باعث شده که با حساسیت و سختگیری بیشتری در این موضوع ورود کنیم. از سوی دیگر این بخش حتما باید گزارش‌های ارزیابی زیست محیطی خود را ارائه دهد تا محیط زیست بتواند بعد از بررسی هر چه سریع‌تر به آنها پاسخ دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو