فونیکسریمکسبهتام

جریمه ۵۰ هزار تومانی خودورهای فرسوده

عصر خودرو- اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصوبه دولت در ارتباط با کاهش آلودگی هوای کلانشهرها را به ۱۴ وزارتخانه و سازمان و نهاد برای اجرا ابلاغ کرد.

جریمه ۵۰ هزار تومانی خودورهای فرسوده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصوبه دولت در ارتباط با کاهش آلودگی هوای کلانشهرها را به 14 وزارتخانه و سازمان و نهاد برای اجرا ابلاغ کرد.

    متن و تصویر این مصوبه و ابلاغیه به شرح زیر است:

    تصویب نامه هیأت وزیران

    بسمه تعالی

    با صلوات بر محمد و آل محمد

    وزارت کشور ـ‌ وزارت راه و شهرسازی ـ وزارت نفت ـ وزارت صنعت، معدن و تجارت ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ وزارت دادگستری ـ وزارت آموزش و پرورش ـ وزارت اطلاعات ـ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ـ معاونت اجرایی رئیس‌جمهور ـ سازمان برنامه و بودجه ـ سازمان حفاظت محیط‌زیست ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی

    هیأت وزیران در جلسه 1395/8/26 به پیشنهاد شماره 104741 مورخ 1395/8/23 معاونت اجرایی رئیس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

    1- در بند (5) تصویب‌نامه شماره 28454/ت 53173/هـ مورخ 1395/4/2 عبارت «بیست درصد (20%)» به عبارت «مصوب شورای پول و اعتبار» اصلاح و عبارت «بانک شهر» قبل از عبارت و «توسعه تعاون» اضافه می‌شود.

    2- خریداران مشمول طرح نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده حمل‌ونقل عمومی به منظور بهره‌مندی از تسهیلات بانکی، تا پایان سال 1395 از شمول تصویب‌نامه شماره 211849/ت 39399هـ مورخ 1386/12/26 و نیز از شرط عدم بدهی غیرجاری و چک برگشتی مستثنی می‌باشند. طرح مذکور در خصوص خودروهای مختلف زیرنظر کارگروه کاهش آلودگی هوای کلان شهرها اجرا می‌شود.

    3- وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است ظرف شش‌ماه، زمان تعمیرات اساسی سالانه واحدهای صنعتی مستقر در محدوده و حریم کلانشهرها (هیدروکربوری و برقی) را متناسب با سوخت مصرفی واحدهای مذکور به نحوی تعیین نمایند که تعطیلات مربوط به تعمیرات موردنظر به چهار ماه پایانی سال منتقل شود.

    4- سازمان ملی استاندارد ایران موظف است ظرف سه ماه نسبت به تدوین استاندارد ملی یا تعیین استاندارد مرجع تجهیزات مورداستفاده در مراکز معاینه فنی اقدام و نتیجه را جهت طی مراحل تأیید اجباری شدن به شورای عالی استاندار ارسال نماید.

    5- متن زیر به جدول پیوست تصویب‌نامه شماره 165879/ت 50368ک مورخ 1394/12/17 درخصوص جریمه‌های تخلفات مربوط به حمل‌ونقل عبور و مرور در کلیه نقاط کشور و مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی الحاق و عبارت «به ازای تردد در هر (24) ساعت یکبار» به انتهای ردیف (63) جدول یادشده اضافه می‌گردد:

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو