فونیکسریمکسبهتام

با بهترین خودروهای الکتریکی بازار آشنا شوید + عکس و قیمت

عصر خودرو: اگر یک دهه پیش به کسی می‌گفتید که در آینده نزدیک همه سوار خودروهای الکتریکی می‌شوند؛ این ایده برای آن‌ها قابل درک نبود. اما الان به همه ثابت شده که خودروهایی که به پریز وصل می‌شوند؛ آمده‌اند که بمانند. بهینه‌سازی‌های مربوط به حوزه فناوری؛ استانداردهای سخت‌گیرانه در خصوص گازهای آلاینده‌ای که از خودروها منتشر می‌شود و علاوه بر آن؛ تغییر ذائقه مردم و مصرف کنندگان سبب شده تا ایده راندن خودروی الکتریکی کاملا جا بیافتد.

با بهترین خودروهای الکتریکی بازار آشنا شوید + عکس و قیمت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵:۰۰
  • با بهترین خودروهای الکتریکی بازار آشنا شوید + عکس و قیمت
  • با بهترین خودروهای الکتریکی بازار آشنا شوید + عکس و قیمت
  • با بهترین خودروهای الکتریکی بازار آشنا شوید + عکس و قیمت
  • با بهترین خودروهای الکتریکی بازار آشنا شوید + عکس و قیمت
  • با بهترین خودروهای الکتریکی بازار آشنا شوید + عکس و قیمت
  • با بهترین خودروهای الکتریکی بازار آشنا شوید + عکس و قیمت

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از شبکه، هرچند که هنوز زمان زیادی باقی مانده تا این نوع خودرو جایگرین مدل‌های بنزینی و گازی شود؛ اما افزایش مسافتی که می‌توانند طی کنند و هم‌چنین شتاب خوب و سریع آن‌ها باعث شده تا تبدیل به یک گزینه محبوب و ایده‌آل برای آینده پیش رو باشد.

شرکت‌های بزرگ تولیدکننده خودرو هم‌چنان در حال کار روی طراحی و تولید خودروهای الکتریکی با استفاده از آخرین فناوری‌های روز هستند و برخی دیگر مانند تسلا مدل 3 و Chevy Bolt EV آماده ورود به بازار هستند. اما در حال حاضر نیز اتومبیل‌های الکتریکی در بازار کم نیستند. در زیر مروری داریم بر بهترین EVهایی که می‌توان خرید.
بهترین EV به انتخاب دیجیتال ترندز: فولکس‌واگن e-Golf

درباره این خودرو می‌توان گفت که یکی از سرگرم‌کننده‌ترین EVهای بازار برای خرید است بدون این‌که نیاز به پرداخت هزینه هنگفتی برای آن باشد. مطمئنا رانندگانی که به محیط زیست اهمیت می‌دهند از رفتن به محل کار با این اتومبیل لذت می‌برند.

اگر قصد ساخت یک خودروی الکتریکی عالی را دارید؛ بهترین کار آن است که با یک خودروی بنزینی عالی شروع کنید. این دقیقا همان کاری است که فولکس‌واگن با e-Golf انجام داده است. در حقیقت این مدل؛ نسخه عاری از هرگونه گازهای آلاینده است. یک هاچ‌بک فریبنده و جذاب که قادر به پیمودن یک مسافت طولانی است.

ساختار قوی در کنار راحتی؛ آسایش و لذت از جمله خصوصیات این اتومبیل است. همه چیز سر جای خودش قرار دارد و راندن آن به‌راحتی راندن یک GTI یا Golf-R‌ است. این خودرو با یک شارژ کامل تا 133 کیلومتر را طی می‌کند و قیمت آن از 28 هزار و 995 دلار شروع می‌شود. البته این مبلغ بدون درنظر گرفتن مالیاتی است که به آن اضافه می‌شود.

خودروی الکتریکی جدید فولکس‌واگن کلکسیونی از فناوری‌ها را به سرنشین خود هدیه می‌دهد؛ به‌ویژه اگر که مدل SEL Premium را بخرید که 35 هزار و 585 دلار قیمت دارد. این نسخه خاص؛ یک صفحه اینفوتینمنت ارتقاء یافته 8 اینچی دارد و در کنار آن؛ ناوبری و هم‌چنین امکانات ایمنی هوشمند مانند سیستم ترمز اتوماتیک در مواقع اضطراری؛ هشدار پیش از احتمال برخورد و تصادف و دستیار پارک خودرو بدون نیاز به دست از جمله امکانات e-Golf است.

اگر دنبال مدل خاص‌تری از این شرکت هستید؛ منتظر مدل مفهومی I.D باشید. مدلی که قرار است سال 2020 وارد بازار شود و تا 482 کیلومتر را با یک شارژ کامل طی می‌کند.
بهترین گزینه از نظر قیمت: شورلت Spark EV

با این‌که قیمت این خودرو خیلی ارزان نیست؛ اما یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین انتخاب‌هایی است که در بازار در دسترس است. کسانی‌که دوست دارند سبز برانند اما پول زیادی بابت آن پرداخت نکنند؛ این مدل آن‌ها را راضی می‌کند. قیمتی که برای آن تعیین شده 25 هزار و 120 دلار است.

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای تصمیم‌گیری به خرید خودروی الکتریکی پایین آوردن هزینه است. برای همین خیلی عجیب است که گاهی اوقات کسانی که قصد خرید EV دارند از این کار منصرف می‌شوند. دلیل: قیمت بالا. خودروی تسلا مدل S‌ از 70 هزار دلار به بالا است. اما خوشبختانه EVهای مقرون به‌صرفه نیز در بازار دیده می‌شود. اتومبیل‌هایی که مانند خودروهای معمولی حرکت می‌کنند و شاید یکی از بهترین آن‌‌ها Chevy Spark EV است.

به‌رغم قیمت پایین 25 هزار دلاری؛ Spark EV کاملا سرزنده است. بدنه آن به‌خوبی طراحی شده و به محض روشن شدن؛ گشتاوری برابر با 443 نیوتون متر تولید می‌کند. شورلت سیستم ترمز و تعلیق را در نسخه الکتریکی بهینه کرده است و باتری آن به‌گونه‌ای ساخته شده که نیاز به فضای بیشتر ندارد. در واقع؛ خیلی از کارشناسان بر این باورند که نسخه الکتریکی از نسخه بنزینی بهتر است.

مدل Spark EV با یک شارژ کامل تا 132 کیلومتر را طی می‌کند. یکی از بهترین تمهیدات شورلت برای این خودرو؛ مجهز کردن آن به سیستم شارژ سریع DC است که به راننده اجازه می‌دهد تا باتری اتومبیل خود را در ایستگاه شارژ؛ خیلی سریع تا 80 درصد شارژ کند.

در مقایسه با خودروی Spark EV مدل‌‌های ارزان‌تر مانند میتسوبیشی i-MiEV با قیمت 220 هزار و 995 دلار هم وجود دارد؛ اما زمان طولانی‌تر برای شارژ و هم‌چنین پیمودن مسافت کمتر از جمله نقاط ضعف آن به‌شمار می‌رود.
زیباترین و لوکس‌ترین خودروی الکتریکی: بی‌ام‌و i3

این خودرو از نظر ظاهر؛ حس رانندگی و نوع رانندگی هیچ همتایی ندارد. کسانی‌که به‌دنبال خودنمایی هستند؛ می‌خواهند با آسایش برانند و به‌راحتی پارک کنند؛ از این مدل بیشترین لذت را می‌برند. قیمت این مدل بی‌ام‌و 43 هزار و 600 دلار است.

خودروی الکتریکی بی‌ام‌و از هر نظر با خودروهای دیگر متفاوت است؛ این تفاوت فقط به نیروی الکتریکی آن مربوط نمی‌شود. از دیگر ویژگی‌‌های i3؛ بدنه پلاستیکی تقویت شده با فیبر کربنی است و چرخ‌هایی که شبیه کاتر پیتزا است. در طراحی داخلی آن از کناف استفاده شده است. برخی با خرید خودروی الکتریکی به‌دنبال مصرف پایین‌تر سوخت هستند و برخی به‌دنبال نشان دادن خودشان. به‌نظر شما این خودرو در کدام دسته قرار می‌گیرد؟

بی‌ام‌و i3 یکی از بهینه‌ترین خودروهای حال حاضر بازار آمریکا از منظر مصرف انرژی است. با یک شارژ کامل 131 کیلومتر را طی می‌کند؛ ساکت و بی‌سروصدا؛ راحت؛ نرم و لوکس است اما قدرت هندلینگی که این مدل دارد در هیچ خودروی الکتریکی دیگر دیده نمی‌شود. دلیل اصلی آن؛ استفاده از فیبر کربنی در ساختار اصلی آن است که کمک می‌کند تا وزن i3 کمتر از 1.36 تن باشد.

قرار است مدل ارتقاء یافته 2017 نیز وارد بازار شود که از جمله قابلیت‌های آن پیمودن 183 کیلومتر با یک شارژ کامل است. علاوه بر این؛ بی‌ام‌و به فکر ارائه i3 REx است که با برخورداری از یک موتور گازوئیلی کوچک می‌تواند مسافت بیشتری را طی کند. اگر قصد خرید i3 را دارید؛ باید تصمیم جدی بگیرید. چون بی‌ام‌و هر روز مدل‌های بهتری را وارد بازار می‌کند.
بهترین خودروی الکتریکی از نظر کارایی: تسلام مدل S P100D

یک خودروی فوق‌العاده سریع برای کسانی‌که ترشح آدرنالین آن‌ها خیلی زیاد است. قیمت این خودروی بی‌نظیر تسلا 134 هزار و 500 دلار است.

اگر قرار بود فقط از نظر توانایی‌ها و قابلیت‌ها؛ بهترین خودروی الکتریکی بازار انتخاب شود؛ بدون شک تسلا مدل S انتخاب می‌شد. اما باید واقعیت‌گرا بود. وقتی می‌توان یک خودروی الکتریکی با قیمت بسیار پایین‌تر خرید؛ چرا باید این همه پول بابت یک اتومبیل پرداخت کرد. مسلما خیلی‌ها قدرت خرید تسلا را ندارند.

اما اگر مشکلی بابت هزینه ندارید و فقط به‌دنبال یک خودروی سریع؛ پرشتاب؛ راحت و پاک هستید؛ تسلا مدل S P100D برای شما تولید شده است. این خودرو با باتری 100 کیلووات‌ساعت؛ در عرض 2.5 ثانیه شتاب می‌گیرد و همین امر باعث شده تا سریع‌ترین خودروی روی کره زمین باشد.

باتری بزرگی که برای آن طراحی شده؛ باعث شده تسلا مدل S با یک شارژ کامل تا 500 کیلومتر را طی کند. پس برای تست کردن شتاب بی‌نظیر این خودرو به‌اندازه کافی وقت دارید.

اما کارایی و سرعت فقط یک طرف معادله است. تسلا با نوآوری‌های خود مرزهای راحتی نیمه خودران‌ها و مسائل ایمنی آن را درمی‌نوردد. در مدل‌های بعدی تسلا شاهد سخت‌افزار کاملا مستقل و خودران خواهیم بود؛ یعنی اتومبیل‌هایی که بدون کوچک‌ترین مشکلی نیاز به انسان برای هدایت آن‌ها را از بین می‌برد.
بهترین کراس‌اور/SUV الکتریکی: کیا Soul EV

خودرویی با فضای زیاد با قابلیت‌های عالی برای نسل جوانی که عاشق فناوری هستند اما از پمپ بنزین‌ متنفرند. خودروی الکریکی کیا 33 هزار و 950 دلار قیمت دارد.

این اتومبیل از آن‌دسته خودروهایی است که هیچ ربطی به حفظ محیط زیست ندارد؛ بلکه فقط جنبه خودنمایی دارد. اصلا مهم نیست که این کراس‌اور از چه موتوری استفاده می‌کند؛ زیبایی آن بیشتر از هر چیز دیگر جلوه دارد.

کیا Soul EV راحت؛ پرکاربرد با فضای بسیار زیاد است که در کنار همه این موارد؛ تفریح و سرگرمی را هم فراموش نکرده است. اگر تسلا را کنار بگذاریم؛ این اتومبیل با 150 کیلومتر مسافتی که طی می‌کند؛ از همه EVهای دیگری که در بازار وجود دارد بهتر عمل می‌کند. باتری آن 50 کیلووات‌ساعت است و در کمتر از 35 دقیقه تا 80 درصد شارژ می‌شود.

اما به‌غیر از این‌ها؛ طراحی جعبه‌ای شکل Soul EV مملو از مواد با کیفیت و ویژگی‌های چشم‌نواز است. صندلی‌های جلو از بهترین چرم انتخاب شده‌اند؛ سیستم ناوبری تاچ‌اسکرین؛ دوربین در عقب و یک صفحه دیجیتالی برای نمایش اطلاعات باتری؛ مسافت طی شده و مواردی از این دست؛ از دیگر مشخصات خودروی الکتریکی KIA هستند. این مدل با نسخه استاندارد در چند مورد جزئی در زمینه طراحی متفاوت است. این موارد شامل سقف؛ پنجره‌هایی که از نظر آیرودینامیک بهینه شده‌اند و چرخ‌هایی است که رینگ آن‌‌ها به رنگ سفید است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط