فونیکسریمکسبهتام

تسلا به دنبال فتح اروپا

عصر خودرو- شرکت تسلا همچنان در صدر اخبار دنیای ماشین قرار دارد و طرح‌ها و ایده‌های این شرکت پی در پی اعلام می‌شود و فعالیت‌هایش در کانون توجه قرار دارد و همواره خبر‌ساز است. یکی از این طرح‌ها ساخت کارخانه‌ای بزرگ در اروپا است که این شرکت این روزها در حال مکان‌یابی آن است.

تسلا به دنبال فتح اروپا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، در حال حاضر کارخانه اصلی این شرکت در فرمانت و در ایالت کالیفرنیا قرار دارد و در نوادا هم کارخانه دوم در حال تکمیل شدن است. محصولات این شرکت در بازار اروپا وجود دارد اما مدیران ارشد این شرکت تصمیم دارند محصولات خود را در جایی در اروپا تولید کنند تا هزینه‌های ارسال خودرو به اروپا حذف شود و مهم‌تر از آن از پتانسیل‌های موجود در اروپا برای این کار استفاده کنند. حضور تسلا موتورز در اروپا باعث می‌شود این شرکت بازار بزرگی را در اختیار داشته باشد. در برخی کشورهای اروپایی مانند نروژ 50 درصد از خودروها ازنوع برقی هستند و این کشور توانسته است در استفاده از خودرو‌های سبز موفق عمل کند و در سایر کشورها هم خودروهای برقی در حال زیاد شدن هستند.

     

    استفاده از خودروهای برقی بر عکس آنچه احساس می‌شود نیاز به بسترهای زیادی ندارد و افراد می‌توانند در پارکینگ خانه‌های خود آن را شارژ کنند؛ البته اگر به‌دنبال سیستم‌های شارژ سریع باشند موضوع متفاوت است و در چنین حالتی نیاز به بستر‌سازی و شبکه‌سازی در نقاط مختلف است. اینکه چرا تسلا موتورز با وجود هزینه‌های بالای تولید به سراغ اروپا رفته است و این در حالی است که بسیاری از خودرو‌سازان به سمت چین گرایش پیدا کرده‌اند دلیلش ثبات اقتصادی و وضعیت سیاسی و سایر شرایط بوده است. تسلا در حال حاضر به دنبال احداث کارخانه خود است که بسیاری از برند‌های بزرگ دنیا چین را به‌عنوان محل تولید محصولاتشان انتخاب می‌کنند، چرا که هزینه تولید در این کشور و زیر‌ساخت‌های حمل و نقلی و وابسته به تولید آماده و مهیا است که تمام این عوامل در قیمت نهایی بسیار تاثیر‌گذار است.

    مدیران ارشد تسلا بازار بزرگ چین را نادیده گرفتند و بر کشورهای اروپایی تمرکز خواهند کرد. از طرفی جمعیت بالا و فاصله کم شهرهای بزرگ در کشورهای اروپایی می‌تواند سرمایه‌گذاری در بخش سوپرشارژرها را کاهش دهد و این نوع شبکه‌سازی‌ها برای شارژ سریع خودروها راحت‌تر از کشوری به عظمت چین صورت می‌گیرد. ایلان ماسک موضوع هزینه بالای نیروی انسانی را قرار است با اتوماسیون و استفاده از روبات‌ها جبران کند. باوجود تمام این فرضیه‌ها این شرکت تصمیم گرفته است در سال آینده کار احداث کارخانه‌اش را شروع کند که به تولید باتری و خودرو اختصاص خواهد یافت. در صورت تحقق این هدف، شرکت تسلا اولین گام را در توسعه فرامرزی خود برداشته است. یکی از کشورهایی که ممکن است مورد توجه قرار بگیرد اسپانیا یا پرتغال است، چرا‌که به دلیل روزهای آفتابی زیادی که دارد شباهت زیادی به نوادا دارد و برای پنل‌های خورشیدی شرایط مناسب‌تری دارد.

    این کارخانه تولیداتش را با تسلا مدل 3 شروع خواهد کرد که خودرویی تمام برقی و چهار در است و با قیمت استثنایی 35 هزار دلار در سال 2017 به‌فروش خواهد رسید که معمولا با اعمال کمک هزینه‌های دولتی قیمتی که به دست مشتری می‌رسد بسیار کمتر از این مقدار است که به ترویج استفاده از خودروهای برقی کمک شایانی کرده است. این خودرو در کمتر از 6 ثانیه می‌تواند به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و در آینده با سامانه‌های رانندگی تمام خودکار عرضه خواهد شد. تسلا برای رانندگی خودکار خود برنامه‌های زیادی دارد و بعد از تصمیم به ساخت کارخانه در اروپا به‌دنبال نظر‌سنجی از مردم در رابطه با این سامانه‌ها رفته است تا هم افکار عمومی را برای پذیرش خودروهایش آماده کند و هم بداند که درک افراد از خودروهای خودران به چه صورت است. این موضوع باعث می‌شود افراد بدانند در استفاده از این خودرو باید چه نکاتی توجه و چه مواردی را رعایت کنند.

    نظر‌سنجی‌ها در آلمان نشان داد که افراد تا حد زیادی می‌دانستند که سامانه‌های خودکار یعنی چه و افراد باید به چه نکاتی توجه کنند. برخی افراد با اعتماد بیش از حد به سامانه‌های این خودروها زمینه بروز تصادفات را فراهم کرده‌اند یا در شرایطی که استفاده از این سامانه توصیه نمی‌شود از آن استفاده کرده‌اند. شرکت تسلا اعتماد زیادی به آن چیزی که ساخته است دارد و در حال تلاش است تا با سرعت بیشتری محصولات خود را توسعه دهد و فراتر از مرزهای آمریکا آنها را به‌فروش برساند. این شرکت اثبات کرده است که خودروهای برقی قابل اعتماد هستند و می‌توانند نقش موثری در کاهش آلودگی‌ هوا داشته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم