فونیکسریمکسبهتام

اولین پیکاپ برقی در راه است!

عصر خودرو- رقابت برای ساخت اولین خودروهای برقی در کلاس‌های مختلف بالا گرفته است و شرکت‌های بزرگ و کوچکی در سراسر دنیا به این موضوع فکر می‌کنند که در چه کلاسی از خودرو می‌توانند خودرویی تمام‌برقی با قابلیت تبدیل شدن به خودروی هیبریدی تولید کنند.

اولین پیکاپ برقی در راه است!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، ورک هورس W15 در این میان قصد دارد تا اولین خودروی پیکاپ برقی را برای شکست تسلا موتورز بسازد. در آمریکای شمالی خودروهای پیکاپ طرفداران زیادی دارد که پر‌فروش‌ترین پیکاپ فورد F-150 است اما این خودرو نسبتا مصرف سوخت بالایی دارد و قوانین مختلفی در آینده باعث خواهند شد تا تولید این خودرو تحت تاثیر قرار بگیرد؛ اما وجود پیکاپی برقی با همان مقدار قدرت و قابلیت می‌تواند جایگزینی برای این پیکاپ‌های پر مصرف و بزرگ باشد. البته پیش از این تسلا موتورز اعلام کرده است که قصد طراحی و ساخت پیکاپی برقی را دارد و این شرکت در حالی این خبر را اعلام کرده است که در حال حاضر در حال تولید و فروش یک خودروی شاسی بلند برقی است که تسلا مدل X نام دارد. توجه به خودروهای بزرگ و SUV دو دهه است که افزایش پیدا کرده و افراد بیشتری تمایل دارند یک خودروی شاسی‌بلند داشته باشند.

     

    در این خودروها فضای زیادی برای سرنشینان و ملزومات آنها وجود دارد و قابلیت‌های بالای این خودروها در عبور از مسیرهای سخت و دشوار و البته ایمنی بالا‌تر از جمله مواردی بوده است که افراد در انتخاب خود مد نظر قرار می‌دهند. مدل‌های تولیدی که در حال حاضر در خط تولید حضور دارند عموما خودروهای کوچکی هستند که در بین آنها تنها تسلا توانسته است که مدل‌های بزرگ‌تری از خودروهای برقی را بسازد که تسلا مدل ایکس یکی از محصولات فوق‌العاده این شرکت است که با درهایی که رو به بالا و البته کاملا هوشمند باز می‌شوند، ظاهری جذاب را به خودرو بخشیده و البته این خودرو در نسخه P100D که به باتری‌های 100 کیلوواتی مجهز است می‌تواند در 9/ 2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و تا هفت نفر سرنشین می‌توانند در این خودرو به راحتی لذت عبور از مسیرهای صعب‌العبور را با خودرویی دوستدار محیط‌زیست تجربه کنند.

    در همین مدل خودرو می‌تواند تا 456 کیلومتر را درحالت رانندگی معمولی طی کند که کاملا مناسب است. شرکت ورک هورس روی پیکاپ خود نام W15 را گذاشته که خودرویی تمام برقی است که با باتری‌های لیتیوم یونی خود می‌تواند در حد یک خودروی پیکاپ بنزینی خدمت کند و البته این موضوع ادعایی است که شرکت در حمایت از طرح خود آن را اعلام کرده است. این خودرو البته موتوری احتراق درونی نیز دارد و با کمک باتری‌هایش تا مسافت 130 کیلومتر را طی خواهد کرد و بعد از آن می‌توان موتور بنزینی را روشن کرد و از آن برای ادامه مسیر استفاده کرد که در این صورت خودرو تا 500 کیلومتر دیگر ادامه مسیر می‌دهد. این فناوری هم چندان جدید نیست و بی‌ام‌و در سری i و مدل i3 و شورولت هم در مدل ولت از آن بهره جسته است.

    بر‌اساس آنچه ورک هورس اعلام کرده است این خودروی پیکاپ به دو موتور برقی و یک موتور احتراقی مجهز خواهد بود که این دو موتور برقی هر کدام روی یک محور قرار می‌گیرند و نیروی لازم را تولید می‌کنند. استفاده از چند موتور مجزا که در هماهنگی کامل با هم قرار دارند در میان خودروهای برقی متداول است. برای اینکه یک پیکاپ یا خودروی شاسی بلند بتواند با فورد F-150 رقابت کند باید قابل اتکا باشد و بتوان از آن در حمل تجهیزات و وسایل زیاد در بخش عقب خودرو در مسیرهای ناهموار بهره جست. این روزها نمونه‌های واقعی از خودروهایی که تا پیش از این فقط به‌صورت طرح‌های گرافیکی وجود داشتند، در دسترس هستند و توان رقابتی بالای این خودروها با رقبای خود نشان داده است که خودروهای برقی به‌زودی در تعداد بالا ساخته خواهند شد و مدل‌های متفاوتی از آنها به بازارهای جهانی راه پیدا خواهند کرد.

    شرکت ورک هورس جزئیات خودروی خود را منتشر کرده است و معتقد است که این خودرو می‌تواند رقیبی برای تسلا موتورز باشد؛ اما مقایسه این دو خودرو کمی دشوار است؛ چرا‌که به دلیل هیبریدی بودن خودرو در دسته خودروهای کاملا برقی قرار نمی‌گیرد و البته این خودرو با تکیه بر تنها انرژی برقی نمی‌تواند با خودروهای تسلا رقابت کند و نسبت به آن خودروها در حالت رانندگی برقی خروجی محدودی دارد که توان رقابتی آن را کاهش می‌دهد. شرکت ورک هورس در بخش ایمنی اما تمهیدات خاصی را به کار بسته است تا خودرو امتیاز خوبی در این بخش به‌دست بیاورد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو