فونیکسریمکسبهتام

جهش ۸ میلیاردی سامسونگ روی خودروهای هوشمند

عصر خودرو- خبرهای منتشر شده حاکی از آن است شرکت سامسونگ الکترونیکس کره جنوبی برای خرید شرکت آمریکایی «Harman International Industries» به قیمت ۸ میلیارد دلار با مدیران آن به توافق رسیده است.

جهش ۸ میلیاردی سامسونگ روی خودروهای هوشمند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فرصت امروز ، ارائه پیشنهاد برای خرید شرکت «Harman» از سوی سامسونگ در شرایطی تحقق می یابد که کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که مدیران این شرکت کره ای پس از بحران هایی که اخیراً گریبانگیر آن شده است به دنبال کاهش وابستگی خود به درآمدهای حاصل از تولید محصولات الکترونیکی هستند.

    برآوردهای صورت گرفته حاکی از آن است که پیشنهاد 8 میلیارد دلاری سامسونگ به شرکت آمریکایی «Harman» به معنای آن است که مدیران این شرکت الکترونیکی کره ای هر سهم «Harman» را 112 دلار قیمت گذاری کرده اند. گفتنی است رقم پیشنهادی سامسونگ 28درصد از ارزش واقعی سهام این شرکت در بازارهای مالی بیشتر است.

    شرکت سامسونگ که فعالیت اصلی آن در حوزه تولید لوازم خانگی و محصولات الکترونیکی است مدت هاست در پی حضور در صنعت خودروسازی بوده و در همین راستا اخیراً بخشی از سهام شرکت خودروسازی « BYD» را خریداری کرده است. این شرکت همچنین به دنبال خرید واحد تولید قطعات « Magneti Marelli» شرکت فیات کرایسلر بود که بنابر اطلاعات موجود، مذاکرات طرفین در هفته های گذشته با شکست روبه رو شده است.

    در حالی که شرکت «Harman» یک برند محبوب و موفق در حوزه تولید لوازم صوتی خودرو به شمار می رود، مدیران این شرکت آمریکایی تصمیم گرفتند حوزه فعالیت خود را گسترش داده و به صورت جدی تری وارد صنعت خودروسازی شوند. این تصمیم سبب شده است «Harman» امروز رقمی معادل 65درصد از تولید خود را به تولید و عرضه قطعات مورد نیاز شرکت های خودروسازی معتبر جهان اختصاص دهد.

    «کرگ رو» از کارشناسان ارشد موسسه مشاوره ای «HMC Investment Securities» در این راستا می گوید: «رقم پیشنهادی سامسونگ برای خرید شرکت Harman نشان دهنده آن است که این شرکت الکترونیکی به شدت نیازمند حضور در بازاری جدید است تا از این طریق فرآیند رشد و توسعه خود را تسریع کند.» وی در ادامه سخنان خود افزود: «سامسونگ احتمالا به این نتیجه رسیده است که می تواند از طریق تولید لوازم جانبی خودرو به یکی از شرکت های پیشرو در این حوزه بدل شود و به همین منظور در تلاش است تا یکی از معتبرترین برندهای موجود در این حوزه را خریداری کند.»

    در راستای تلاش های سامسونگ برای خرید شرکت آمریکایی «Harman»، این شرکت کره ای با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «شرکت Harman یکی از برندهای پیشرو در حوزه تولید لوازم و قطعات مورد نیاز برای تولید خودروهای هوشمند بوده و میلیون ها خودرو در جهان از محصولات و قطعات تولید شده توسط این برند معتبر استفاده می کنند. شایان ذکر است که براساس داده های موجود، شرکت «Harman » تا انتهای ماه ژوئن سال جاری رقمی معادل 24 میلیارد دلار سفارش از سوی شرکت های خودروسازی بین المللی دریافت کرده است. شرکت «Harman» که به تولید لوازم صوتی و سامانه های هوشمند خودروهای تولید شده توسط خودروسازان معتبر دنیا اشتغال دارد، در دهه 50میلادی و توسط «Sidney Harman» قصد داشت به همراه شریک خود به تولید ماشین آلات صنعتی بپردازد.

    این شرکت بعدها شرکت های «JBL» و «Infinity» را نیز خریداری کرده و به یکی از بزرگ ترین و معتبرترین برندهای تولید لوازم صوتی خودرو بدل شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو