فونیکسریمکسبهتام

خودروهای پارک شده در معابر عمومی معضل مردم و مسئولان شهر مهران است

عصر خودرو- شهردار مهران گفت: پارک تعداد زیادی خودروی متعلق به زائران اربعین در حاشیه خیابان ها و معابر عمومی این شهر به معضلی برای شهرواندان و مسئولان و ایجاد مشکلات ترافیکی تبدیل شده است.

خودروهای پارک شده در معابر عمومی معضل مردم و مسئولان شهر مهران است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، صادق فتاحی روز چهارشنبه اظهار کرد: تا روز گذشته حدود 70 هزار دستگاه خودرو زائران اربعین در 85 توقفگاه بخش خصوصی و شهرداری مهران پارک شده اند.
    وی افزود: تنها 20 درصد از ظرفیت توقفگاه بزرگ اربعین با ظرفیت 50 هزار خودرو پر شده و 80 درصد این پارکینگ همچنان خالی از خودرو است.
    فتاحی با بیان اینکه برای ایجاد توقفگاه بزرگ اربعین با امکانات زیرساختی آب، برق، روشنایی، سوخت و امداد خودرو هزینه های زیادی صورت گرفته است، تاکید کرد: انتظار داریم ماموران پلیس راه و راهور رانندگان خودروها را به سمت این پارکینگ یا سوق دهند.
    وی یادآور شد: در این توقفگاه برابر مصوبه شورای فرهنگ ترافیک و ستاد اربعین از رانندگان 250 هزار ریال برای چهار شبانه روز پارک خودرو در این پارکینگ اخذ می شود و برای هر شبانه روز اضافه نیز 50 هزار ریال به هزینه پرداختی اولیه افزوده می شود.
    وی اضافه کرد: با وجود آنکه پارکینگ های متعددی برای زائران احداث شده اما بسیاری از آنها بدلایل مختلف از پارک خودرو در این پارکینگ ها خودداری کرده و وسیله نقلیه خود را در حاشیه جاده و خیابان ها، مقابل درب ادارات، معابر عمومی یا منازل شخصی، اراضی کشاورزی و فضای سبز پارک کرده و به سفر رفته اند.
    وی گفت: وجود حجم زیاد این خودروها در معابر عمومی و محل های غیر مجاز باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان و مسئولان شده و شهرداری نیز با اعلام این موضوع به دستگاه های ذیربط نیروی انتظامی اقدام به جابجایی این خودروها از داخل پارکینگ شهری به ظرفیت پنج هزار خودرو کرده و تاکنون یک هزار دستگاه خودرو به این توقفگاه منتقل شده است.
    شهردار مهران تاکید کرد: در صورت پارک وسایل نقلیه در خارج از توفقگاه های تعبیه شده این وسایل توسط شهرداری و پلیس راه و راهور به پارکینگ ها منتقل می شوند.
    فتاحی افزود: همچنین خودروهایی که در اراضی کشاورزی یا خارج از محدوده شهری پارک شده باشند با هماهنگی دادستان و دستگاه های انتظامی و نظامی به توقفگاه غیررسمی شهرداری انتقال پیدا می کنند.
    به گزارش ایرنا، بر اساس پیش بینی ها، در اربعین امسال بیش از 2 میلیون زائر مسیر ایلام - عراق را بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا برای تردد انتخاب می کنند.
    مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو