فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۸۴۳»

ردپای آلودگی هوا به صحن مجلس رسید

عصر خودرو- در جریان جلسه امروز مجلس، نمایندگان در فرصت‌های مختلف از نگرانی خود نسبت به آلودگی هوا سخن گفتند.

ردپای آلودگی هوا به صحن مجلس رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین،‌ دو نماینده مجلس در جریان بررسی لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری متحده تانزانیا از آلودگی هوا سخن گفتند. هر دو نماینده موافق این لایحه بودند. رویکرد سخن این دو نماینده با هم فرق داشت. نفر اول فاطمه ذوالقدر نماینده تهران بود. او خطاب به مردم این شهر سخن گفت: از مردم حوزه انتخابیه ام در خواست حداکثر همکاری را دارم. سخن او با شوخی رئیس مجلس همراه شد. لاریجانی به طنز گفت: ظاهرا بخشی از موافقتنامه تانزانیا بود این سخن!

    موافق دوم این لایحه، علیرضا سلیمی،‌ نماینده محلات و دلیجان بود که او هم سخنش را به جای تانزانیا، درباره آلودگی هوا آغاز کرد. خطاب او بیشتر به دولت بود. سلیمی گفت: برای آلودگی هوا از مردم عذر خواهی می کنیم کاش تدبیری اندیشیده می شد. اصل 50 قانون اساسی می گوید که حفاظت محیط زیست تکلیف عمومی است. امیدوارم وعده ها عمل شود. هنوز آبان هستیم و در آغاز وارونگی هوا. معلوم نیست در دی و بهمن چه اتفاقی بیفتد. لاریجانی به سلیمی چیزی نگفت.

    در ادامه جلسه، محمد دهقان،‌ نماینده طرقبه و چناران طی تذکری از وضعیت آلودگی هوا سخن گفت: در مجلس نهم با دستور جنابعالی (لاریجانی) هیاتی تشکیل شد و کار متنابهی صورت گرفت و دولت لایحه اورد. الان وضعیت الودگی هوا در برخی مناطق تهران به حالت اضطرار رسیده است و در این شرایط 20 درصد مرگ و میر افزایش پیدا می کند. طرحی هم به مجلس رسید. کمیسیون کشاورزی هم اصلاحاتی داشت و تصویب نشد. شما وارد شوید تا آن طرح و لایحه ادغامی به دستور کار بیاید.

    او سپس لحن سخنش تندتر شد: من تعجبم چرا دولت اجازه می دهد وضعیت هوا به حالت اضطرار برسد، بعد از مسکنی استفاده کند. از ابتدای ماه معلوم بود که این اتفاق می افتاد. منابع آلاینده معلوم هم است که خودروها و برخی کارخانه ها هستند. خب می شد زودتر کاری بکنند. چرا باید به این وضعیت برسیم که نگران جان بچه هایمان باشیم و مدارس را تعطیل کنیم.

    لاریجانی در پاسخ به دهقان اظهار کرد: کلیات آن طرح تصویب شد. اما دو سه مورد نیاز به اصلاح داشت که به کمیسیون برگشت. از کمیسیون کشاورزی می خواهم اهتمام جدی داشته باشد تا در دستور بیاید. البته همه مشکل مربوط به قانون نیست. با همین قانون هم می شود کاری کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو