فونیکسریمکسبهتام

تشدید برخورد با وسایل نقلیه آلاینده و دودزا در البرز

عصر خودرو- مدیر کل بحران استانداری البرز گفت که طرح تشدید برخورد با خودروها و وسایل نقلیه آلاینده و دودزا و همچنین فاقد برگه معاینه فنی به صورت ویژه تا پایان وضعیت هشدار اجرا و ادامه می یابد.

تشدید برخورد با وسایل نقلیه آلاینده و دودزا در البرز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، مهدی مهرور روز یکشنبه در جلسه فوق العاده کارگروه کاهش آلودگی هوای استان البرز که در معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه این تصمیم ها برای آرامش و سلامت شهروندان اتخاذ می شود، افزود: نظارت بر عدم بکارگیری اتوبوس ها، مینی بوس و کامیون های دودزا در هسته ی مرکزی شهر از دیگر تصمیمات متخذه در این وضعیت است.
    وی با اشاره به اینکه وضعیت کیفی هوای استان البرز از روز جمعه در شرایط هشدار و ناسالم برای تمام گروه ها قرار گرفته، اظهار داشت: همچنین بایستی زنگ ورزش مدارس علی الخصوص مقطع پیش دبستانی و دبستان در فضای باز تعلیق و در صورت امکان ورزش در فضای سرپوشیده انجام شود در غیر اینصورت در همان ساعات در کلاس های درس به دروس تئوری بپردازند.
    وی به دیگر مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی و همچنین استانداردسازی اتوبوس ها و تاکسی ها وجلوگیری از آلایندگی هوا و پیگیری خرید و استقرار دو دستگاه نمایشگر وضعیت هوا و استقرار تیم های سیار اورژانس و هلال احمر در مراکز پرتردد و حساس شهرستان ها نیز بایستی در این شرایط انجام شود.
    مهرور همچنین توصیه کرد شهروندان از هرگونه فعالیت منجر به افزایش آلودگی هوا اجتناب کرده و بیماران قلبی، ریوی و مبتلا به آسم از منازل خارج نشده و کاهش فعالیت داشته باشند.
    این مسئول جلوگیری از آتش زدن ضایعات کشاورزی در اراضی کشاورزی و پارک ها و محدودیت استفاده و توزیع سوخت های سنگین همچون مازوت را از دیگر مصوبات دانست.
    وی بیان داشت: مراقبت شهروندان در هنگام سوختگیری خودروهایشان در جایگاه ها برای جلوگیری از سرریز سوخت از دیگر توصیه ها و الزامات در این شرایط است.
    مدیرکل بحران استانداری البرز افزود: حجم بالایی از آلایندگی هوا ناشی از خودروها و وسایل نقلیه موتوری است و آلودگی که از روز جمعه شاهد آن هستیم سرمنشاء آن از اتوبان و محدوده کمالشهر تا پل فردیس بوده است.
    وی تاکید کرد: در این شرایط بایستی پلیس راه و راهور بحث جلوگیری از تردد خودروهای آلاینده و دودزا را داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو