فونیکسریمکسبهتام

شروط صریح قطعه‌سازان ایرانی برای پژو و رنو

جلوی تولید با داخلی سازی زیر ۴۰ درصد را می‌گیریم

عصر خودرو- اعضای انجمن قطعه‌سازان کشورمان با تشریح شروط صریح این انجمن برای همکاری با پژو و رنو هشدار دادند اگر محصولات پژو با داخلی سازی زیر ۴۰ درصد تولید شود از آن جلوگیری خواهندکرد.

شروط صریح قطعه‌سازان ایرانی برای پژو و رنو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، رضا رضایی، رئیس انجمن قطعه‌سازان در مورد جزئیات مذاکره قطعه‌سازان با مدیرعامل شرکت پژو سیتروئن و همچنین مسئولان شرکت رنو اظهار داشت: در جلسه با مدیر عامل پژو مطرح کردیم که تولید محصولات پژو در ایران باید با حداقل 40 درصد داخلی‌سازی آغاز شود و قطعه‌سازان تراز اول ایرانی با قطعه‌سازان فرانسوی مشارکت کنند تا دانش فنی ما افزایش یابد.

    * داخلی سازی 20 درصدی محصولات پژو به اشتباه عنوان شد

    وی با بیان اینکه در حال حاضر قطعه‌سازان ایرانی قادرند تا 60 درصد قطعات خودروها را داخلی‌سازی کنند، گفت: قبلاً بحث هایی در مورد آغاز تولید محصولات پژو با داخلی‌سازی 20 درصدی مطرح شد که این رقم به اشتباه عنوان شده بود.

    وی ادامه داد: خودروسازان می‌خواستند برای رفاه مردم تا زمانی که داخلی‌سازی خودروها افزایش می‌یابد، نسبت به تولید خودروهای جدید با داخلی‌سازی 20 درصدی اقدام کنند تا این محصولات در اسفندماه به خط تولید برسند. 

    رضایی توضیح داد: قطعه‌سازان برای ساخت قالب‌ها و آماده شدن جهت تولید قطعات ساده 7 تا 8 ماه زمان نیاز دارند و برای قطعات پیچیده نیازمند یک سال و بیشتر زمان هستند.

    وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با مدیرعامل رنو پارس، گفت: در این جلسه 2.5 ساعته به مدیر رنو پارس گفتیم عرق ملی ایجاب می‌کند که ساخت داخل خودروها را افزایش دهیم.

    وی ادامه داد: مدیر رنو پارس نیز معتقد بود که برخی قطعه‌سازان ایرانی از لحاظ سخت‌افزاری باید ارتقاء یابند.

    * جلوی تولید محصولات پژو با داخلی سازی زیر 40 درصد را می‌گیریم

    به گزارش فارس، مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه‌سازان نیز در این مورد توضیح داد که در جلسه با تاوارس مدیرعامل پژو سیتروئن صریح و رک به او گفتیم که اگر مونتاژ خودروهای پژو در ایران با داخلی‌سازی کمتر از 40 درصد صورت گیرد، جلوی این تولید را خواهیم گرفت و موضوع را از طریق وزیر صنعت و رئیس سازمان گسترش پیگیری خواهیم کرد.

    وی ادامه داد: به تاوارس گفتیم که شما در ایران بسیار بدنام هستید و او نیز پاسخ داد که قصد داریم این روال را تغییر دهیم.

    بیگلو در مورد مذاکره با مدیرعامل شرکت رنو پارس نیز گفت: آنها اصرار داشتند که قطعه‌سازان ایرانی تحت لیسانس قطعه‌سازان مورد قبول رنو فعالیت کنند، اما ما معتقدیم که قطعه‌سازان ایرانی باید به صورت جوینت ونچر با قطعه‌سازان خارجی همکاری داشته باشند.

    وی افزود: در حال حاضر 25 درصد قطعه‌سازان اروپایی امکان همکاری با شرکت رنو را دارند، اما این رقم در ایران به 10 درصد می‌رسد و بقیه قطعه‌سازان نیز باید ارتقاء یابند.

    به گفته بیگلو، حدود 65 درصد قطعه‌سازان ایرانی در نوار زردرنگ قرار دارند که با ارتقاء کیفی می‌توانند در نوار سبز رنگ قرار گیرند و با رنو همکاری کنند.

    * حضور نمایندگان جدید قطعه‌سازان در شورای سیاست‌گذاری خودرو

    به گزارش فارس، رضایی در ادامه این نشست در خصوص حضور نمایندگان انجمن قطعه‌سازان در شورای سیاست‌گذاری خودرو نیز به فارس گفت: وزیر صنعت برای حمایت از انجمن قطعه‌سازان وارد شده و دستور داده که اعضای انجمن در شورای سیاست‌گذاری خودرو حضور داشته باشند.

    وی افزود: بر این اساس در جلسه پنجشنبه هفته گذشته شورای سیاست‌گذاری خودرو، علاوه بر من، مرتضوی و بیگلو نایب رئیس و دبیر انجمن قطعه‌سازان نیز حضور داشتند و از نمایندگان قبلی دعوتی نشده بود.

    رضایی در ادامه با اشاره به حضور نمایندگان شرکت فولکس واگن در ایران برای ارزیابی قطعه‌سازان ایرانی، گفت: حدود 60 تا 70 قطعه ساز ایرانی مورد ارزیابی قرار گرفتند و نمایندگان فولکس واگن اعلام کردند که 60 تا 70 درصد قطعه‌سازان ایرانی می‌توانند با آنها همکاری کنند.

    * همکاری فولکس واگن و ماموت/مذاکره ایران خودرو و فیات پشت درهای بسته

    به گزارش فارس، بیگلو نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه هفته آینده با نمایندگان فولکس واگن در مورد خودکفایی در تولید قطعات جلسه خواهیم داشت، گفت: شرکت فولکس واگن در سطح خودروهای تجاری با شرکت ماموت همکاری دارد که قرار است در تولید قطعات این خودروها با آنها همکاری کند.

    وی همچنین از ادامه مذاکرات ایران‌ خودرو و فیات پشت درهای بسته خبر داد.

    * انتخابات آمریکا بر قراردادهای خودرویی تأثیری ندارد

    دبیر انجمن قطعه‌سازان در ادامه در ارزیابی تأثیر انتخابات آمریکا بر همکاری خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی و اروپایی نیز گفت: قرارداد خودروسازان قسمتی از قرارداد برجام است و با توجه به اینکه قرارداد برجام دوطرفه نیست، بلکه قرارداد چندجانبه است، هر اتفاقی در مورد برجام بیفتد، بر همکاری‌های خودرویی نیز تأثیرگذار خواهد بود.

    وی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که اتفاقی در مورد همکاری‌های خودرویی با طرف‌های خارجی نخواهد افتاد و در حال حاضر شاهد تأکید کشورهای غربی بر حضور در بازار ایران هستیم.

    * فقط 10 درصد گردش مالی بازار قطعات یدکی شفاف است

    وی در ادامه با اشاره به گردش مالی 17 هزار میلیارد تومانی بازار قطعات یدکی در کشور گفت: ایساکو و سایپا یدک تنها 10 درصد از این فروش را به خود اختصاص داده‌اند و 90 درصد بقیه مشخص نیست از کجا تأمین می‌شود و چرا تا این حد قطعات مشابه چینی در بازار وجود دارد.

    وی در عین حال در خصوص واردات برخی قطعات توسط خودروسازان نیز گفت: گاهی اوقات خودروسازان برای تکمیل قطعات خود مجبور به واردات هستند.

    * پرداخت 120 روزه بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان

    به گزارش فارس، فرهاد بهنیا سخنگوی انجمن قطعه‌سازان نیز در این نشست خبری با بیان اینکه در حال حاضر قطعه‌سازان 4 هزار میلیارد تومان از خودروسازان طلب دارند، گفت: در حال حاضر، مدت پرداخت بدهی ایران‌خودرو به 120 روز رسیده ولی در مورد سایپا به دلیل وجود مشکل تأمین نقدینگی، این مدت زمان بیشتر است.

    رضایی رئیس انجمن قطعه‌سازان نیز در این مورد گفت:‌ آقای سید ابریشمی رئیس هیأت مدیره سایپا به ما قول داده که شب عید هیچ قطعه‌سازی نداشته باشیم که مدت زمان طلبش از سایپا به 120 روز برسد.

    بهنیا همچنین در مورد عرضه قطعات یدکی بی‌کیفیت در کشور گفت: برخی واحدهای زیرزمینی، نمونه محصول برخی قطعه‌سازان را تولید و در بازار عرضه می‌کنند که مشخص نیست این قطعات توسط چه واحدی به تولید رسیده و در نتیجه این تولیدات نیز به حساب قطعه‌سازان داخلی گذاشته می‌شود.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو