فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۸۳۷»

انتخاب ترامپ به ضرر محیط زیست و مقابله با آلودگی هوای جهان است

عصر خودرو- در حالی که جهان هر روز با تولید بیشتر دی اکسید کربن آلوده تر می شود، انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا و سیاست های وی در قبال آلودگی هوا به ضرر جهان خواهد بود.

انتخاب ترامپ به ضرر محیط زیست و مقابله با آلودگی هوای جهان است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از لس آنجلس تایمز، در حالی که سیاستمداران و دانشمندان جهان در مغرب دور هم جمع خواهند شد تا بهترین راه های ممکن برای اجرای توافق پاریس در راستای مقابله هر چه بهتر با آلودگی جهان را مورد بررسی قرار دهند ترامپ اعتقادی به این مسئله ندارد.

    به نظر می رسد با انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، نمایندگان آمریکا در این مذاکرات باید بند و بساط خود را جمع کرده و به کشور خود بازگردند.

    در حالی که از نظر علمی فعالیت انسان و استفاده از سوخت های فسیلی به افزایش دی اکسید کربن در هوا و افزایش آلودگی هوای جهان منجر می شود، رد این مسئله از سوی ترامپ می تواند به شدت بر گسترش آلودگی هوای جهان تأثیر گذار باشد.

    دانشمندان معتقدند افزایش آلودگی هوای جهان به افزایش دمای زمین منجر شده و در حال تغییر دادن شرایط آب و هوایی کره زمین است.

    افزایش دما به آب شدن یخ های قطبی منجر شده و سطح آب دریاها را افزایش خواهد داد به همین دلیل الگوهای آب و هوایی نیز به طرز فاجعه باری در حال تغییر هستند.

    از بین رفتن جنگل ها در کنار افزایش خشکسالی در سطح کره زمین و همچنین شدت گرفتن طوفان ها در پی گرم شدن آب اقیانوس ها و هوا از دیگر تأثیرات گرم شدن کره زمین هستند.

    اما دونالد ترامپ همه این تأثیرات را شوخی گرفته و معتقد است که اقدامات آمریکا در جهت کاهش آلایندگی هوا به نفع چین صورت می گیرد.

    وی همچنین اعلام کرده است که از توافق پاریس کناره گیری خواهد کرد و اجرای آن را لغو می کند.

    در حالی ترامپ می خواهد آمریکا را به شرایط پیشین خود در زمان اوج آلایندگی این کشور بازگرداند که اقداماتی که برای کاهش دمای کره زمین به کمتر از 2 درجه بیشتر از پیش از صنعتی شدن آن در توافق پاریس مشخص شده است در صورتی که به طور کامل اجرا شوند بسیار دیر و کم خواهند بود.

    سازمان ملل هشدار داده است در صورت عدم اتخاذ سیاست های سریع و موثر برای کاهش آلودگی جهان به دی اکسید کربن، تا پایان قرن جاری دمای کره زمین به 2.9 تا 3.4 درجه سلسیوس بیشتر از زمان پیش از صنعتی شدن افزایش خواهد یافت.

    ترامپ همچنین اعلام کرده است که طرح دولت اوباما برای کاهش آلایندگی نیروگاه های این کشور را نیز لغو خواهد کرد.

    ترامپ قصد دارد شرایط را برای گسترش فعالیت صنعت نفت و گاز، فعالیت های معدنی، و تسهیل صدور مجوز برای پروژه‌های خطوط لوله انتقال نفت و گاز و همچنین احیای صنعت ذغال سنگ این کشور فراهم کند.

    ترامپ با هدف تکمیل این مأموریت مقامات آمریکایی با دیدگاه‌های نزدیک به این دیدگاه را دور خود جمع کرده است به گونه‌ای که مایک‌ مک‌نا، لابی‌گر حوزه انرژی، را به عنوان رئیس تیم انتقال قدرت در حوزه انرژی منصوب کرده است و دیگر مقامات آمریکایی با دیدگاه‌های مخالف با اجرای سیاست‌های حفاظت از محیط زیست را نیز در دیگر پست‌های مرتبط با حوزه انرژی قرار داده است.

    اگر شرایط به این روال پیش برود، فاجعه در پیش خواهد بود چرا که به طور طبیعی کنگره مخالف قانون‌گذاری برای محدود کردن فعالیت‌های نفتی و گازی در این کشور است و به همین دلیل به نظر می‌رسد اقدام در جهت گسترش این فعالیت‌ها در آمریکا با مخالفت کمی از سوی کنگره روبه‌رو شود.

    در صورتی که در زمان به دست گرفتن قدرت توسط ترامپ این رئیس‌جمهور جدید آمریکا به سمت مشورت بیشتر با دانشمندان حرکت نکند و در همین موضع خود باقی بماند و اجرای سیاست‌های مقابله با آلایندگی در این کشور متوقف کند آمریکا به عنوان دومین کشور آلاینده جهان پس از چین به اصلی‌ترین عامل سوق دادن جهان به سوی شرایط بسیار بدتر زیست‌محیطی تبدیل خواهد شد.

    ترامپ ممکن است که علم را باور نکند،‌اما نمی‌تواند آن را تغییر دهد به نظر بهتر است امیدوار باشیم که وی چشمان خود را به واقعیت بگشاید.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو