فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار انواع لوازم جلوبندی خودرو + جدیدترین فهرست قیمت

قطعاتی ارزان، اما دستمزدی گران

عصر خودرو- در این مطلب بازاری را هدف گرفته‌ایم که هم قطعات ساخت ایران در آن به وفور یافت می‌شود و هم قطعات خارجی که در مورد کیفیت و سهم آنها در ادامه بحث خواهیم کرد. بازار مورد نظر ما در این شماره مختص به انواع لوازم جلو‌بندی بوده که تعداد آنها در بازار زیاد است و قیمتشان نیز تا حدودی گران، اما در هر صورت این قیمت‌ها به پای دستمزد تعویض و یا تعمیرشان نمی‌رسد.

قطعاتی ارزان، اما دستمزدی گران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این نوشتار علاوه بر جدیدترین قیمت انواع لوازم جلوبندی خودروهای ایرانی و خارجی، تحلیل کوتاهی از این بازار متنوع خواهیم داشت. با ما همراه باشید تا ضمن آشنایی کامل با زیر و بم این بازار، از نحوه قیمت‌ها و میزان فروش آنها نیز آگاهی کامل کسب کنید تا با بهترین انتخاب و کمترین هزینه، جلوبندی اتومبیل خود را تعمیر کنید.

      تحلیل بازار
    در ابتدای امر باید قیمت‌های این بازار را زیر ذره‌بین ببریم. قیمت انواع لوازم جلوبندی به طور کلی از اوایل سال تا به امروز افزایش کاملا محسوسی داشته که می‌توان در نهایت 10 درصد افزایش بها را برای نیم‌سال اول در نظر گرفت و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال شاهد بالا رفتن قیمت‌ها به همین میزان باشیم. اما به هر روی باز هم قیمت لوازم جلوبندی به هزینه‌های تعمیر و تعویض این قطعات نمی‌رسد. با یک پرس‌و‌جوی ساده متوجه می‌شوید برای یک سرویس ساده جلوبندی خودروهای ایرانی همچون پژو 405 از شما مبلغی بالغ بر 250 هزار تومان به بالا طلب می‌کنند که اگر این سرویس‌کردن با تعویض قطعه همراه باشد، این قیمت سر به فلک خواهد کشید.
    اغلب لوازم جلوبندی خودروهای داخلی در کشورمان تولید می‌شود هر‌چند که نمونه‌های اصلی ساخت کره جنوبی و فرانسه نیز در بازار موجود بوده اما به علت قیمت بسیار بالا کمتر کسی سراغ آنها می‌رود. اغلب قطعات جلوبندی توسط برندهای بزرگی همچون آرادخودرو، دینا پارت و جهان به همراه شرکت‌هایی همچون ایساکو تولید می‌شود که کیفیت راضی‌کننده‌ای داشته وکمتر مشتری ایرانی را با مشکل روبه‌رو می‌کنند. گفتنی است این قطعات دارای خدمات پس از فروش نبوده که بعضا در صورت بروز مشکل خریدار و مغازه‌دار را دچار مشکل می‌کند. اما می‌توان با داشتن فاکتور معتبر این نقیصه را تا حدی بر‌طرف کرد.

    توان صنعت داخلی
    به جرأت می‌توان گفت بیشتر قطعات موجود در بازار برای جلوبندی خودروهای داخلی ساخت ایران بوده و به صورت کاملا بومی تولید می‌شوند. اما باید در نظر داشته باشیم که مهندسی برخی قطعات به همراه مقداری از ماده اولیه از شرکای خارجی تامین شده و با کمک آنها این صنعت در حال جان گرفتن است.  توان این صنعت به علت پرتیراژ بودن خودروهای داخلی بسیار فراوان است که می‌توان با سرمایه‌گذاری کلان علاوه بر حمایت بازار داخلی، نیم‌نگاهی هم به صادرات داشت. قیمت قطعات جلوبندی تولید شده در داخل باعث شده هم از خارج شدن ارز جلوگیری شود و هم مشتری ایرانی با هزینه کمتری نیاز خود را بر‌طرف کند. پیشنهاد ما نیز استفاده از قطعات جلوبندی ساخت داخل است. هر چند که تولیدات داخلی تمامی قطعات جلوبندی را پوشش نمی‌دهد اما باید گفت این بازار و صنعت رو به رشد بوده و در آینده‌ای نزدیک می‌توان به خودکفایی کامل این بازار امید داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم