فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/۱۸ آبان ۹۵

تغییر زمین بازی خودرویی ها

عصر خودرو- در ساعات ابتدایی امروز طبق عادت، معاملات گروه خودرویی با موج هیجانی از تقاضا مواجه شدند، اما در نیمه دوم معاملات از هیجانات بازار کاسته شد وحقوقی با حضور پررنگ در سمت فروش مانع رشد بیشتر قیمت ها شد، لذا شاخص کل، امروز ۶۶واحد رشد کرد و نماگر خودرویی ها در ۲۱هزار و۹ واحدی ایستاد.

تغییر زمین بازی خودرویی ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، امروز گروه خودرویی اکثرا شروعی مثبت و پرتقاضا را تجربه کردند اما پس از چندی شاهد افزایش عرضه ها و نمایان شدن نوسانات منفی گروه خودرویی و بخصوص قطعه سازان بودیم، به نظر می‌رسد قطعه سازان وارد فاز اصلاحی شده باشند  و زمین را به خودروسازان برای رشد قیمتی واگذار کرده باشند، لذا خوساز تنها قطعه سازی بود که امروز صف خرید کوچکی در قیمت 3,882 ریال تشکیل داد.
    به این ترتیب، خشرق صف فروش 1 میلیونی در قیمت 2,593 ریال و خزر صف فروش کوچکی در قیمت 1,208 ریال در حاشیه 5 درصد منفی تشکیل داد،سایر قطعه سازان نیز گرچه صف فروش نبودند نمادهای خبهمن در حاشیه 4 درصد منفی و خنصیر با  3 درصد کاهش قیمت، به کار خود پایان دادند، مابقی قطعه سازان نیز اکثر متعادل و منفی بودند.
    از طرفی، خودرو در ساعات اول تا مقاومت 345 تومانی بالا رفت اما در نیمه دوم بازار از قدرت تقاضا کاسته شد و با قیمت پایانی 340 تومان در حجم 14 میلیون، امروز را متعادل و مثبت به پایان برد، خزامیا نیز به عنوان پرحجم ترین خودرویی در غیاب خساپا، با قیمت پایانی 110 تومان و رشد 2 درصدی به کار خود خاتمه داد. خپارس و ورنا هم متعادل و مثبت بسته شدند.
    سهامداران خودرویی، 129 میلیون سهم به ارزش 24 میلیارد تومان را در 13 هزار نوبت دست به دست کردند، لذا روند معاملات نسبت به روز قبل فرسایشی بود.
    در پایان امروز، خودرو 23 واحد تاثیر مثبت و خبهمن 12 واحد تاثیر منفی بر شاخص کل بورس داشتند، همینطور طبق آخرین وضعیت آرای ریاست جمهوری تاکنون شانس پیروزی با کاندیدای دموکرات است، امروز بازارها از بلاتکلیفی نجات خواهند یافت، از طرفی کلینتون که از دیروز پس از بررسی ایمیلهایش توسط اف بی آی تبرئه شده شانس بیشتری برای راه یابی به کاخ سفید دارد.
    همینطور زمزمه هایی در خصوص بازگشایی نماد سایپا از هفته آینده به گوش می رسد که همزمانی این خبر با نزدیک شدن نمایشگاه خودرو و قطعه سازی سبب شده خودرویی ها از محدوده حمایتی خود پایین تر نروند و با افزایش تقاضا و رشد کوتاه مدت مواجه شده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو