فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران:

آغاز‌ اعزام ‌زائران اربعین با اتوبوس از ۲۰ آبان

اعزام روزانه ۱۰۰۰ اتوبوس از تهران به مهران با ۳ نرخ بلیت

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به طرح این ستاد برای جابه‌جایی روزانه زائران اربعین با ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس از تهران اعلام کرد سفرهای رفت از ۲۰ آبان‌ماه آغاز می شود و تا ۳۰ آبان‌ماه ادامه دارد.

آغاز‌ اعزام ‌زائران اربعین با اتوبوس از ۲۰ آبان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مجیدرضا نصرالله‌نژاد امروز در نشست خبری آماده‌سازی ناوگان اتوبوسرانی استان تهران برای ایام اربعین اظهار داشت: طرح ستاد اربعین از 20 آبان‌ماه امسال آغاز می‌شود و تا 5 آذرماه ادامه دارد.

    وی اظهارداشت: طی هماهنگی با انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقلی، پلیس راه، راهداری، اورژانس، هلال احمر و دیگر ارگان‌های دست‌اندرکار، آماده‌سازی ناوگان برای این ایام انجام شده است.

    نصرالله‌نژاد افزود: سفرهای رفت برای ایام اربعین از 20 آبان‌ماه آغاز می‌شود و تا 30 آبان‌ماه ادامه دارد و سپس از 30 آبان‌ماه تا 5 آذر سفرهای برگشت خواهد بود.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با بیان اینکه ستاد اربعین استان تهران مرز مهران را برای تردد زائران استان تهران در نظر گرفته است، افزود: برای برگشت زائران از مهران، اتوبوس‌های خالی از 30 آذرماه از چهار پایانه بیهقی، جنوب، شرق و غرب تهران به مرز مهران اعزام می‌شوند.

    ‌وی با بیان اینکه بیش از 40 درصد مسافرانی که با اتوبوس به پایانه‌های مرزی اعزام می‌شوند، از استان تهران هستند، گفت: آمادگی اعزام روزانه 1000 دستگاه اتوبوس از استان تهران به پایانه مرزی مهران را داریم.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران ادامه داد: طی هماهنگی با اتحادیه اتوبوسرانی استان تهران و اصناف حمل و نقلی، به شرکت‌ها الزام کرده‌ایم از صدور صورت وضعیت دربستی به سایر نقاط کشور به غیر از مرز مهران خودداری کنند.

    نصرالله‌نژاد ادامه داد: 15 مرکز معاینه فنی استان تهران در این ایام وظیفه صدور برگه‌های معاینه فنی را به صورت شبانه روزی دارند، همچنین طی هماهنگی با پلیس راه مقرر شده است بازدید از اتوبوس‌ها در قالب معاینه فنی و نظارت بر عملکرد رانندگان انجام شود که رانندگان متخلف به کمیسیون ماده 11 و شرکت‌های متخلف به کمیسیون‌ ماده 12 می‌روند.

    وی از همکاری با پلیس راه برای برگزاری کلاس‌های آموزشی برای رانندگان در روز جاری و فردا خبر داد و گفت: 16 شرکت امدادخودرو با 160 دستگاه خودروی فعال امدادی در این ایام در سطح جاده‌های استان تهران تردد دارند؛ همچنین 3 دستگاه جرثقیل سنگین با هماهنگی کانون اتومبیل‌رانی و جهانگردی و مراکز معاینه فنی در 3 محور دماوند، آزادراه تهران-قم و آزادراه تهران-ساوه مستقر هستند.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران ادامه داد: طی هماهنگی با اورژانس 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس در آزادراه‌های تهران-قم و تهران-ساوه مستقر هستند.

    * امکان دریافت شکایات زائران از طریق پیامک و تلفن

    نصرالله‌نژاد با اشاره به استقرار مأموران سازمان راهداری در پایانه‌های مسافری استان تهران در این ایام، گفت: مسافران می‌توانند مراتب اعتراض و شکایات خود را نسبت به عملکرد ناوگان با سامانه پیامکی 3000141 در میان بگذارند.

    وی یادآور شد: همچنین شماره تلفن‌های 44658892-021 برای پایانه غرب، 77865979-021 برای پایانه شرق، 55185463-021 برای پایانه جنوب و 88506602-021 برای پایانه بیهقی در نظر گرفته شده است تا مسافران در صورت بروز هرگونه مشکل با این شماره‌ها ارتباط برقرار کنند.

    * اختصاص رایگان 80 دستگاه انواع ناوگان سنگین‌‌ برای جابه‌جایی محموله‌ها و غذای زائران

    نصرالله نژاد بیان کرد: طی این ایام و با هماهنگی اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری و اصناف حمل و نقل، 30 دستگاه کامیون بغل‌دار چادری مایحتاج زائران را به عراق جابه‌جا می‌کند.

    وی با اشاره به اینکه 20 دستگاه کامیون یخچال‌دار گوشت و غذای مورد نیاز زائران را به کشور عراق ارسال می‌کند، بیان کرد: همچنین 30 دستگاه اتوبوس برای اعزام خدمه و عوامل کاروان‌ها به کشور عراق در نظر گرفته شده است.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران اظهار داشت: جمعاً 80 دستگاه کامیون و اتوبوس به صورت رایگان جابه‌جایی موارد مذکور را انجام می‌دهند.

    * اعزام زائران از استان تهران با 3 نرخ بلیت

    وی بیان کرد: فروش بلیت برای این ایام به دلیل شرایط صدور روادید فقط به صورت هیأتی است اما افرادی که قصد داشته باشند به صورت انفرادی نیز به مرز مهران بروند، می‌توانند بلیت یکسره تهیه کنند.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران گفت: با احتساب ترددهای یک سر خالی، قیمت بلیت اتوبوس از استان تهران به مرز مهران برای اتوبوس‌های VIP با 25 صندلی 128000 تومان، اتوبوس‌های VIP با 35 صندلی 106000 تومان و اتوبوس‌های 44 نفره 76000 تومان تعیین شده است.

    نصرالله‌نژاد یادآور شد: ‌امکان تهیه بلیت رفت و برگشت فقط برای هیأت‌ها وجود دارد همچنین پیشنهاد می‌شود رانندگانی که قصد تردد با خودروی شخصی به مرز مهران را دارند حتماً به تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ مجهز باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو