فونیکسریمکسبهتام

مبدا ثبت سفارش ورود هیچ کالایی در ایران از آمریکا نیست

عصر خودرو- سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر پایه بررسی آمارها، هیچ مبدا ثبت‌ سفارش کالا از آمریکا نیست بلکه این کالاها در دفترهای نمایندگی خاورمیانه قرار دارند.

مبدا ثبت سفارش ورود هیچ کالایی در ایران از آمریکا نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، یدالله صادقی درباره واردات خودروهای ساخت آمریکا با برند غیرآمریکایی افزود: شرکت‌های خارجی در ایران برای ثبت نمایندگی از کشورهایی قرارداد اخذ می کنند که جمهوری اسلامی با آنها مناسبات دارد و (این قراردادها را) از آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌گیرند.

    این مسئول اضافه کرد: مبدا ثبت واردات این خودروها نمایندگی‌های آمریکا نیست اما برندهای بزرگ در دنیا فقط در کشور خود سایت تولید ندارند، بلکه در مناطق زیادی از جهان فعالیت و مدیریت می‌کنند و از طریق نمایندگی کالا را می فروشند.

    به گفته وی، ممکن است کالایی ژاپنی باشد اما در آمریکا تولید شود و از طریق نمایندگی های مجاز تحویل صورت گیرد و چنانچه به آمار ثبت سفارش مراجعه شود، درمی یابید هیچکدام از مبدا ثبت‌ سفارش ها که نشان دهنده ورود کالاست، آمریکا نیست.

    ** ساماندهی پوشاک با ثبت برندهایی که در ایران نمایندگی دارند

    سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برپایه برنامه ساماندهی پوشاک در کشور، برندهایی که در ایران نمایندگی دارند، ثبت می شوند.

    به اعتقاد وی، پوشاک پیش از این نظم و نظام نداشت و تحت نمایندگی برند خاصی نبود، در عین حال پوشاک تقلبی با قیمت‌های نازل در گمرکات اظهار می شد و با تعمیراتی خاص در واحدهای صنعتی با تابلو لباس مارک یا برند به بالاترین قیمت ممکن در بازار به فروش می رسید.

    صادقی گفت: قاچاق پوشاک لطمه زیادی به منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان وارد ساخت اما با ساماندهی این بخش، برندها شناسایی شدند و اخطار گرفتند که واحدها به ثبت نمایندگی مبادرت کنند. بنابراین از فعالیت تابلوهای غیرمجاز جلوگیری و در نتیجه برندهایی ثبت شد که نمایندگی داشتند.

    ** تعهد واردکنندگان پوشاک و دارندگان گواهی نمایندگی

    این مسئول یادآور شد: بر اساس دستورالعمل تدوین شده، همه واردکنندگان پوشاک که از مرکز امور اصناف و بازرگانان گواهی ثبت نمایندگی دریافت کرده اند، تعهد دارند در دو سال نخست فعالیت نمایندگی دستکم 20 درصد ارزش واردات خود را در داخل تولید و 50 درصد آن را به بازارهای بین‌المللی صادر کنند.

    صادقی افزود: مسئولیت برند پوشاک در کشور برعهده واردکنندگان پوشاک قرار گرفته است تا از عرضه هرگونه کالای تقلبی یا قاچاق تحت برند جلوگیری شود.

    وی اضافه کرد: شبکه فروش زنجیره‌ای برای عرضه محصولات دایر شده که به سیستم صندوق‌های مکانیزه با نرم‌افزار مورد قبول سازمان امور مالیاتی مجهز است و این دستورالعمل در چارچوب مدیریت واردات، تقویت تولید داخلی و جلوگیری از قاچاق پوشاک ابلاغ شد که فضای جدیدی را هم برای تقویت تولیدکنندگان داخلی ایجاد کرد و هم برای سرمایه‌گذاری خارجی و تولید برندهای بین‌المللی در کشور موثر واقع شد.

    ** فعالیت سه میلیون واحد صنفی در کشور

    سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه فعالیت مرکز امور اصناف و بازرگانان گفت: اکنون سه میلیون واحد صنفی در کشور فعالیت دارند که 6 میلیون اشتغال مستقیم ایجاد شده است و 17 درصد تولید ناخالص داخلی را دربرمی گیرد.

    به گفته وی، 23 میلیون نفر از بخش اصناف ارتزاق می‌کنند.

    وی گفت: اصناف سالیانه 150 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌کنند که در نتیجه می توان گفت افزون بر بخش اقتصادی، در تصمیم های سیاسی نیز نقش ایفا می کنند و در واقع ویترین توانایی‌های اقتصادی، اجتماعی کشور محسوب می‌شوند.

    به گفته صادقی، بخش صنفی در قالب هشت هزار اتحادیه صنفی، 370 اتاق اصناف و یک تشکل ملی بنام اتاق اصناف ایران ساماندهی شده است.

    بر اساس این گزارش، بر پایه اطلاعات منتشر شده، پارسال نیمی از ارز مصرفی برای واردات کالا درکشور ارز آزاد بود و کمتر از 50 درصد ارز مبادله ای استفاده شد و این روند امسال نیز ادامه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو