فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی خراسان جنوبی اعلام کرد:

مهلت یک هفته‌ای برای تعویض پلاک‌های ناخوانا به صورت رایگان

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی از مهلت یک هفته‌ای برای تعویض پلاک‌های ناخوانا به صورت رایگان خبر داد.

مهلت یک هفته‌ای برای تعویض پلاک‌های ناخوانا به صورت رایگان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، سرهنگ علیرضا رضایی اظهار داشت: مالک خودروهایی که پلاک آن‌ها بر اثر تابش نور خورشید تغییر رنگ داده می‌بایست ظرف یک هفته نسبت به تعویض آن اقدام کنند در غیر اینصورت برابر مقررات برخورد می‌شود.

    وی افزود: در برهه‌ای از زمان اشکالی در سیستم آلیاژ پلاک‌ها ایجاد شد که بر اثر تابش نور خورشید و شرایط آب و هوایی استان تغییر پیدا کرده و سیاه می‌شد و شماره آن قابل رویت نبود.

    سرهنگ رضایی تصریح کرد: با فراخوان صورت گرفته مالکین این خودروها یک هفته مهلت دارند تا با مراجعه به مرکز تعویض پلاک به صورت رایگان و بدون پرداخت خلافی نسبت به تعویض آن اقدام کنند و چنانچه نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند برابر مقررات با آنها برخورد می‌شود.

    رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی خراسان جنوبی بیان داشت: پلاک وسیله نقلیه معرف مالک آن است که متاسفانه برخی از متخلفان به منظور ممانعت از شناسایی شدن خود در هنگام ارتکاب تخلفات و جرائم به صورت‌های مختلف اقدام به برداشتن، جعل، تغییر در ابعاد و رنگ زمینه، اعداد و ارقام و سایر مشخصات پلاک و یا پوشاندن و تا کردن و ناخوانا کردن آن می‌کنند.

    سرهنگ رضایی افزود: این عمل مجرمانه است و مصالح امنیتی و ایمنی جامعه ایجاب می‌کند تا راهنمائی و رانندگی به عنوان یک جرم مشهود با آن برخورد قانونی و بدون اغماض داشته باشد.

    وی خطاب به کسانی که اقدام به دستکاری پلاک خود می‌کنند هشدار داد: سوابق وسیله نقلیه براساس اعداد اصلی و نیز اعداد جعل شده مورد استعلام و بررسی قرار می‌گیرد و راننده می‌بایست در برابر سوابق هر دو شماره پاسخگو باشد.

    رئیس پلیس راهور  خراسان جنوبی در پایان گفت: این فراخوان مختص خوردوهایی است که به صورت عمدی نسبت به تغییر و دستکاری پلاک خودروی خودشان اقدام نکرده باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۵
        • خودروامروز ۶۷۴
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        آخرین بروزرسانی ۹ ساعت پیش
        آرشیو