فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/۱۶ آبان ۹۵

ردیفی از نمادهای متوقف و روزی کسل کننده در خودرویی ها

عصر خودرو- گروه خودرو و ساخت قطعات در ادامه روند رکود روز‌های اخیر خود، معاملات امروز را نیز در فضایی کمابیش مشابه گذراند که نتیجه‌اش افت حدود ۶۰ واحدی دماسنج گروه خودرویی در دومین روز معاملاتی هفته و قرار گرفتن در کانال ۲۰هزار و ۵۳۹ واحدی بود.

ردیفی از نمادهای متوقف و روزی کسل کننده در خودرویی ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ،امروز نیز در تقابل خریداران و فروشندگان، قدرت فروشندگان غالب بود و این گروه با معاملات متعادل و منفی به کار خود پایان داد به طوریکه در این گروه بجز نمادهای خفناور،خزر،خنصیر و خاذین که رشد قیمتی خوبی داشتند مابقی نمادها رشد چندانی نداشتند و اکثرا با کاهش قیمت مواجه بودند.
    درکل نمادهای بسیاری خصوصا از گروه قطعه سازی متوقف می باشد و در منفی شدن جو گروه این امر هم اثر گذار است، به نظر می رسد نحوه توقف نمادهای بورسی نیاز به بازنگری داشته باشد، امروز دو نماد خفناور و خزر بازگشایی شدند اما هنوز نمادهای بسیاری از جمله خساپا،خبهمن،خشرق،خکمک،خکار،خکاوه،خمهر،خاهن،خاور،خرینگ و خلنت متوقف هستند.
    به این ترتیب، خفناور پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه و اعمال تصمیمات مجمع مذکور در سامانه معاملاتی و ارائه اطلاعات پیش بینی، با رشد 27 درصدی و با قیمت 2,600 ریال مورد بازگشایی قرار گرفت و نهایتا امروز را با 33 درصد رشد و قیمت پایانی 2,725 ریال به پایان برد.
    خزر با افت 1.3 درصدی و با قیمت 1,205 ریال بازگشایی شد اما در پایان  با صف خرید و قیت پایانی 1,237 ریال بسته شد، نماد خنصیر نیز پس از معاملات منفی در روز گذشته ، امروز در قیمت 4,883 ریال صف خرید کوچکی را تجربه کرد در میانه بازار صف خود را عرضه کرد و در آخر با صف کوچکی در قیمت 4,823 ریال به امروز پایان داد. همچنین نماد خاذین در حاشیه 2 درصد مثبت با افزایش تقاضا مواجه بود.
    در مقابل، خگستر که مثبت و متعادل دنبال می شد، امروز را با قیمت پایانی 4,818 ریال و زیر 1 درصد کاهش قیمت به پایان برد.معاملات خودرو نیز وارد حاشیه 1 درصد مثبت شده بود، اما نهایتا با افت اندکی در قیمت پایانی 3,200 ریال بسته شد .خموتور هم تنها نمادی بود که صف فروش تشکیل داد و در حاشیه 4 درصد منفی و قیمت پایانی3,093 ریال بسته شد.
    از طرفی، باتوجه به شفاف سازی خبهمن و خودرو در سامانه کدال، هردو اعلام کردند که مهلت 30 روزه برای تحویل گزارش تلفیقی بودجه کم است، خودرو همچنین اعلام کرد عملیات اجرایی قرارداد منعقده میان ایران خودرو و پژوی فرانسه هم اکنون در جریان است و منافع حاصل از دریافت قطعات و خط تولید مورد توافق در قرارداد تا پایان سال جاری قابل دستیابی می باشد.
    بر این اساس بازار دومین روز هفته با روند منفی و کسل کننده به کار خود ادامه داد و در مجموع 114.7 میلیون سهم به ارزش حدود 20 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز قبل حجم معاملات بیشتر و ارزش معاملات کاهشی بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو