فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۸۲۷»

کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم

بارندگی هوا را تا ظهر امروز سالم می کند

عصر خودرو- معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به هشت صبح روز یکشنبه با عدد ۱۰۷ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد و بارش باران موجب خواهد شاخص کیفیت هوا تا ظهر امروز در شرایط سالم قرار گیرد.

کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، براساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم ( زرد )(حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 در شرایط ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.
    محمد رستگاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کیفیت هوای شهر تهران در این مدت با افزایش هشت رقمی میزان غلظت میانگین آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، فراتر از حد سلامت بوده و بر روی عدد 107 قرار گرفت.
    معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران افزود: با توجه به شرایط جوی و وزش باد و بارش باران، انتظار می رود شاخص کیفیت هوای شهر تا ساعات ظهر به شرایط سالم برسد.
    وی گفت: در همین مدت میزان غلظت آلاینده منوکسید کربن نیز از 48 به 27 و ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون نیز از 70 به 69 کاهش داشته اند.
    رستگاری افزود: ایستگاه های فرمانداری شهرری (منطقه 20) و پارک شکوفه (منطقه 20) با شاخص های عددی 158 و 134 و شهرداری منطقه 15 و سوهانک (منطقه 1) هر 2 با شاخص عددی 126 آلوده ترین هوا را در 24 ساعت گذشته بین مناطق شهری تهران داشتند.
    وی گفت: ایستگاه های دانشگاه شهید بهشتی (منطقه 1)، گلبرگ (منطقه 8) و شهرداری منطقه 2با شاخص های عددی 73، 76 و 77 سالم ترین نقاط جوی شهر تهران در این مدت بودند.
    رستگاری به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان توصیه کرد از فعالیت های طولانی مدت و ورزش در فضای باز خودداری کنند.
    شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو