فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۸۲۴»

وضعیت آلودگی هوا رو به بهبود است

عصر خودرو- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:حذف بنزین آلوده پتروشیمی، ارتقای استاندارد خودروها و سوخت به یورو ۴ ،خروج خودروهای فرسوده از اقدامات موثر در بهبود هواست.

وضعیت آلودگی هوا رو به بهبود است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره مسئله آلودگی هوا، اظهار داشت: تمامی اندازه‌گیری‌های انجام شده از دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا نشان می‌دهد که هوای تهران از نظر آلودگی در 7 ماهه امسال نسبت به 7 ماهه سال گذشته بهتر بوده و البته نسبت به سال 92 به طور قطع بهبود یافته است.

    وی ادامه داد: در بسیاری از کلان شهرهای دیگر کشورمان موضوع بهبود وضعیت هوا کاملا مشخص است که آمار و ارقام مربوط به این جریان را هم در پرتال سازمان حفاظت محیط زیست و هم در گزارشهای دولت ارائه داده‌ایم.

    معاون رئیس جمهور تاکید کرد: در مورد وضعیت آلودگی هوا به ویژه آلاینده‌های شیمیایی ناشی از احتراق یک روند رو به بهبودی را شاهد هستیم.

    * از ارتقای استاندارد سوخت و خودروها تا حذف بنزین آلوده پتروشیمی

    ابتکار درباره دلایل بهبودی هوا بیان داشت: سوخت عرضه شده در کشور به استاندارد یورو 4 ارتقا یافته و بطور مستقیم کنترل می‌شود، همچنین بیش از یکسال است که خودروسازان استاندارد یورور 4 را اجرایی می‌کنند.

    وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست به طور مستمر خطوط تولید خودروها را بازرسی می‌کند و هر خودروسازی که می‌خواهد خودرویی تولید کند باید استانداردهای "تأییدیه نو و انطباق تولید " در یورو 4 را اجرایی کرده باشد.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه تاکید کرد: اگر خودرویی نتواند استاندارهای مذکور را کسب کند شماره‌گذاری  آن متوقف خواهد شد که در این باره هم امسال و هم سال گذشته موارد زیادی داشتیم که اعلام کرده‌ایم.

    ابتکار گفت: حذف بنزین آلوده پتروشیمی و ممنوعیت عرضه آن در سطح کشور از دیگر اقداماتی است که در روند بهبود کیفیت هوا تأثیر داشته است.

    *خروج بیش از 21 هزار تاکسی فرسوده

    معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه بطور جدی مسئله آلودگی هوا را پیگیری می‌کنیم، افزود: همکاری با معاونت اجرایی رئیس جمهور و نظام بانکی برای خروج خودروهای فرسوده از جمله اقدامات امسال سازمان حفاظت محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا بوده است.

    ابتکار با تأکید براینکه تا کنون بیش از 21 هزار تاکسی فرسوده از رده خارج شده‌اند، تصریح کرد: در مجموع  60 هزار خودروی فرسوده دیگر نیز در نوبت خروج هستند و علاوه بر این موارد خروج اتوبوس و مینی‌بوس‌های فرسوده نیز در دستور کار قرار دارند.

    *موتورسیکلت‌های برقی در راه است

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه متأسفانه موتورسیکلت هایمان کابراتوری است،افزود: از تاریخ 95/7/1 تولید موتورسیکلت های کاربراتوری متوقف شده و  موتورسیکلت‌های انژکتوری و برقی تولید خواهند شد.

    *خودروهای داخلی، برقی و هیبریدی می‌شوند

    ابتکار گفت: خودروهای ساخت داخل به سمت تولید از نوع برقی و هیبریدی پیش می‌روندکه برای تحقق این موضوع در مراکز پژوهشی خودروسازی کشور و در دستگاه‌های ذیربط اقدامات خوبی انجام شده است.

    وی تاکید کرد: برای رفع مسئله آلودگی هوا گام‌های موثری برداشته شده و دولت برنامه های بسیاری در این باره داشته و به طور جدی پیگیر اجرایی شدن آنهاست.

    *گردوغبار به موضوع آلودگی هوا اضافه شده است

    معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در سالهای اخیر مسئله گردوغبار به موضوع آلودگی هوا اضافه شده که منشا بخشی از وقوع آن به خارج از کشور باز می‌گردد.

    ابتکار در ادامه بیان داشت: امسال بخش عمده‌ای از گردوغبار از عراق وارد کشور شده است و متاسفانه نه تنها غرب کشور بلکه بخشی از مرکز را تحت تاثیر قرار داده است.

    *مسئول رفع آلودگی هوا کیست؟

    وی درباره اینکه مسئول رفع آلودگی هوا کدام دستگاه‌ها هستند، بیان داشت: رفع آلودگی هوا مسئولیت مشترک بین دستگاه‌های متعدد دولتی، وزارت صنایع و خودروسازی، وزارت نفت، راهور ناجا و وزارت کشور است.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: وزارت کشور در این زمینه گام‌های مهمی برداشته که سیستم یکپارچه معاینه‌فنی کشور از جمله آنهاست و به زودی نهایی خواهد شد و امکان تخلف در معاینه فنی را به حداقل خواهد رساند.

    ابتکار با بیان اینکه در موضوع رفع آلودگی هوا 16 دستگاه مختلف اجرایی مسئولیت دارند، گفت: کارگروه ملی مقابله با آلودگی هوا که دبیرخانه آن در سازمان حفاظت محیط زیست دایر است وظیفه‌اش ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و تشکیل جلسات منظم است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو