فونیکسریمکسبهتام

شیشه‌های خورشیدی در سدان تسلا (+عکس)

عصر خودرو- این فناوری شیشه‌ای از جنس همان موزائیک‌های شیشه‌ای هستند که تسلا برای سقف خانه‌‌ها از آن بهره می‌برد.

شیشه‌های خورشیدی در سدان تسلا (+عکس)
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، شرکت تسلا تنها خودروی الکتریکی نمی‌سازد؛ این شرکت در زمینه‌ استفاده از انرژی خورشیدی و تولید باتری‌ها و پنل‌های سولاری هم بسیار فعال است و به همین دلیل در روزهای گذشته از نسل جدید باتری‌ها و پنل‌های خورشیدی خود رونمایی کرده است. پنل خورشیدی این شرکت که "پاوروال 2" نام دارد، برای استفاده در خانه‌ها طراحی شده و نقش سقف خانه را ایفا می‌کند. با این پنل‌ها به راحتی می‌توان انرژی مورد نیاز یک خانه را تامین کرد.

    به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از "الکتریک"، مدیر کارخانه بزرگ گیگا فکتوری خبر جالبی را در این زمینه منتشر کرده و قرار است از تکنولوژی شیشه‌ای خود روی مدل 3 خودروهای تسلا بهره ببرد.

    تسلا قصد دارد برای مدل 3 خودروهای الکتریکی‌اش از شیشه‌هایی قوی با پنل‌های خورشیدی استفاده کند.

    ماسک در این خصوص تاکید کرد که در تجارت پنل‌های شیشه‌ای خورشیدی خودرو تکنیک‌ها و فنون زیادی وجود دارد و بسیاری از آنها مورد ارزیابی و نظارت شرکت تسلا قرار گرفته‌اند. اما اینک کارشناسان و متخصصان شرکت تسلا به خلق فناوری شیشه‌ای خورشیدی پرداخته که برخی از آنها فوق‌العاده هستند.

     

    وی در این خصوص افزود تولید انبوه این شیشه‌ها بسیار ارزنده و اقتصادی است و ما قصد داریم به شکل گسترده از آن بهره ببریم.

    این فناوری شیشه‌ای از جنس همان موزائیک‌های شیشه‌ای هستند که تسلا برای سقف خانه‌‌ها از آن بهره می‌برد.

    وی با ستودن ویژگی های شیشه‌ایش افزود: بخش جدیدی در خصوص فناوری های شیشه در شرکت تسلا ایجاد شده و افراد متخصص و فوق‌العاده‌ای روی آن کار می‌کنند.

    سدان‌های مدل 3 تسلا می‌توانند به همان فناوری موزائیک‌های سقفی خورشیدی مجهز شوند. این قابلیت باعث می‌شود تا خودروی الکتریکی بخشی از انرژی مصرفی خود را از نور خورشید به دست آورد و توان بیشتری برای طی مصافت داشته باشد. این شیشه‌ها می‌توانند روی سقف، پنچره عقب و شیشه جلو در تسلا 3 به کار روند.

    حرارت ناشی از این شیشه‌ها می‌تواند باعث گرم شدن دفیوزرهای عقب و پاک شدنن برف از روی سقف و شیشه نیز بشود.از طرفی استحکام شیشه‌ها از مدل‌های معمولی بیشتر بوده و در برابر ضربات مقاوم‌تر نشان می‌دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو