فونیکسریمکسبهتام

مفهوم لوگو خودروسازان جهان

عصر خودرو- هر شرکت خودروسازی همانند محصولاتش لوگوی خاص خود را دارد اما در این میان برخی نشان‌ها بهتر و زیباتر از دیگران هستند و البته تاریخچه‌ای جذاب و ...

مفهوم لوگو خودروسازان جهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایران جیب ،هر شرکت خودروسازی همانند محصولاتش لوگوی خاص خود را دارد اما در این میان برخی نشان‌ها بهتر و زیباتر از دیگران هستند و البته تاریخچه‌ای جذاب و بعضاً پر فراز و نشیب نیز پشت این نشان‌ها پنهان شده است.

    تنها نگاهی به نشان تخم‌مرغی تویوتا بیندازید. این سمبل ساده خیلی الهام‌بخش نیست و یا نشان تیر اشکودا نیز همین‌طور است. درباره‌ی عجیب و خارق‌العاده بودن صحبت می‌کنیم! همانند این مثال‌ها، لوگوی جی‌ام‌سی نیز چیزی بیش از یک نام سه‌حرفی نیست. چقدر کلافه کننده! این نشان هیچ جایزه‌ی طراحی را برنده نشده است. خوشبختانه هنوز هم تعداد زیادی از برندهای خودرو با لوگوهای جذاب و شیک و تاریخچه‌ای جالب وجود دارند. اینجا 5 نمونه‌ی دیگر از این لوگوها را برای شما لیست کرده‌ایم.

    میتسوبیشی

    کار خود را با برند مشکل‌دار ژاپنی شروع می‌کنیم. حداقل در آمریکای شمالی میتسوبیشی چندین دهه است که در تقلا بوده و به خاطر مسائل کیفیتی سؤال‌برانگیز و محصولاتی با استانداردهای ضعیف زیر فشار بوده است. در حال حاضر این شرکت حتی سدانی میدسایز در سبد محصولات خود نداشته و نمی‌تواند در چنین بخش بزرگی از بازار رقابت نماید.

    هنوز هم علیرغم عملکرد ضعیف نمایشگاهی، میتسوبیشی لوگویی جذاب داشته که از نظر گرافیکی ساده و بسیار واضح است. "میتسو” در زبان ژاپنی به معنی سه و "هیشی” به معنی شاه بلوط آبی و نشان دهنده‌ی شکل الماس است بنابراین این لوگو ترجمه تحت‌اللفظی نام میتسوبیشی است که معنی "سه الماس” را می‌دهد.

    استون مارتین

    دیگر خودروسازی که لوگوی جذابی دارد اهل انگلستان است. استون مارتین بی‌شک سازنده‌ی برخی از خودروهای استثنایی این صنعت بوده اما لوگوی آن نیز واقعاً جذاب بوده و از بال‌هایی شیک و کشیده به همراه درج نام شرکت در تقریباً مرکز خودرو تشکیل شده است. جالب آنکه استون مارتین این لوگو را در نمای عقبی برخی مدل‌ها بکار برده جایی که چراغ‌های عقب برخی مدل‌ها از این لوگو تقلید کرده‌اند.

    سیتروئن

    نه‌تنها این شرکت استحقاق دریافت جایزه برای ادغام حرف در نام خود را دارد بلکه باید به خاطر داشتن لوگویی جذاب نیز تحسین شود. بله لوگوی هشت دوبل این خودرو نه‌تنها از نظر گرافیکی جذاب است بلکه به ریشه‌های شرکت نیز اشاره دارد. این نشان به الگوی چرخ‌دنده چپ و راست (هارینگ‌بون) مربوط است، طراحی‌ای که قابل مقایسه با دنده‌های حلزونی شکل است. ظاهراً مؤسس سیتروئن آقای اندره سیتروئن این اختراع هوشمندانه را زمانی که در لهستان بود به ثبت رسانده است.

    مزدا

    پنجمین خودروساز دارای لوگویی زیبا باز هم از ژاپن است. لوگوی مزدا با حالت کرومی درخشان ساده و جذاب است. به‌طور واضح می‌توان نمای حرف M را در آن دید اما این ترکیب همچنین چیزی بیش از شباهت به حرف اول نام مزداست. افرادی که نگاه عمیقی دارند می‌توانند پرنده‌ای را در حال پرواز ببینند که بال‌های خود را باز کرده است.

    آلفارومئو

     

    دیگر خودروساز کار بلد با لوگویی واقعاً زیبا آلفارومئو است. درست همانند پورشه، نشان این شرکت نیز از سمبل‌های نظامی مختلفی تشکیل شده است. بخش قرمز غالب این لوگو نشان دهنده‌ی شهر میلان و محل تولد شرکت است؛ اما بخش مار نشان این لوگو به خانه‌ی Visconti (خانواده‌ی اصیل ایتالیایی) اشاره دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو