فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۶۹۸»

آیا جایگاه های سوخت کم فروشی می کنند؟!

عصر خودرو- یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت :برخی از تلمبه های عرضه سوخت در جایگاه ها به سبب استفاده مستمر طی سالیان گذشته مستهلک و دچار آسیب شده که کارکرد آن را تحت تاثیر قرار داده است.

آیا جایگاه های سوخت کم فروشی می کنند؟!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها به دلیل سود جویی برخی جایگاه داران و کم فروشی ها آن ها در جایگاه سوخت، مشکلاتی برای مصرف کنندگان این فرآورده بوجود آمده است؛ این در حالی است که دولتمردان تنها راهکار حل این معضل را تسریع نظارت بیشتر و برخورد های قانونی با متخلفین می دانند.

    حسن بهرام نیا عضو کمیسون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو باخبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کم فروشی در جایگاه های سوخت به معنای استفاده از دیگر مواد همچون آب، نفت سفید و یا حتی هوا به جای بنزین در تلمبه ها است که  علاوه بر افزایش آلودگی محیط زیست موجب کاهش طول عمر و تخریب اجزای داخلی خودرو نیز می شود.

    وی وجود کم فروشی در جایگاه های سوخت را ناشی از نظارت ضعیف بازرسی در این حوزه برشمرد و گفت: نظارت، پایش و اندازه گیری هفتگی کیفیت بنزین در حضور بازرسان شرکت پالایش از مهم ترین راهکارها برای جلوگیری از سوء استفاده جایگاه داران متخلف است.

    بهرام نیا اظهار داشت: تجهیز جایگاه های سوخت به فناوری های نوین باید به گونه ای باشد که دسترسی سود جویان برای ترکیب مواد ناخالص با بنزین و کم فروشی به مصرف کنندگان را سخت و غیر ممکن کند.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ایجاد بستر مناسب برای ارتقای نظارت بر جایگاه های سوخت می تواند آسیب های ناشی از کم فروشی ها را کاهش دهد.


    استهلاک تلمبه های سوخت حلقه مفقوده کم فروشی جایگاه ها

    احمد صفری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کم فروشی جایگاه های سوخت گفت: با توجه به بازرسی های مختلف و متعدد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و سازمان ملی استاندارد ایران امکان کم فروشی گسترده در جایگاه های عرضه سوخت میسر نیست.

    وی با اشاره به انتشار برخی از شایعات پیرامون وجود ترکیبات ناخالص و کم فروشی عرضه کنندگان سوخت، عنوان کرد: این اظهار نظر ها منجر به بروز یک هجمه غیر منطقی و بدون پشتوانه فنی و کارشناسی می شود.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان امکان تخلف در جایگاه های عرضه سوخت، تصریح کرد: امکان بروز تخلف از طرف کارکنان جایگاه ها وجود دارد اما این میزان به حدی نیست که فعالیت تمامی جایگاه داران تحت تاثیر قرار گیرد.

    صفری در پایان یادآور شد: برخی از تلمبه های عرضه سوخت در جایگاه ها به سبب استفاده مستمر طی سالیان گذشته مستهلک و دچار آسیب شده که کارکرد آن را تحت تاثیر قرار داده است؛ اما این امر را نباید با کم فروشی و یا اضافه کردن ترکیبات ناخالص به سوخت مرتبط دانست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو