فونیکسریمکسبهتام

دبیر حمل‌ونقل ستاد اربعین:

زائران اربعین‌ فقط از مرز مندرج در گذرنامه عبور کنند

عصر خودرو- مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری از تقسیم‌بندی استانی برای ورود و خروج زائران اربعین از سه مرز مهران، چزابه و شلمچه خبر داد و گفت: طبق مصوبه ستاد اربعین زائران فقط می‌توانند از مرزهای ثبت شده در گذرنامه خود خارج و وارد شوند.

زائران اربعین‌ فقط از مرز مندرج در گذرنامه عبور کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ محمدجواد عطرچیان‌ از مصوبه اخیر ستاد اربعین مبنی بر ورود و خروج زائران اربعین حسینی به کشور طبق نام مرز مندرج در روادید (ویزا) خبر داد.

    وی گفت: در راستای برقراری نظم در تردد و رفاه حال زائران اربعین حسینی طبق مصوبه ستاد اربعین زائران استان‌های شمال و شمال غرب از مرز مهران، استان‌های مرکزی و شمال شرقی از مرز شلمچه و چزابه و استان‌های جنوبی و جنوب شرق  از مرز شلمچه عبور کنند.

    وی افزود: طبق مصوبه ابلاغی ستاد اربعین به‌ استان‌ها، زائران در زمان برگشت نیز باید از مرزهای زمان رفت خود به کشور بازگردند و هیچ‌کس از آن مستثنا نیست.

    مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی تأکید کرد: این تقسیم‌بندی باید از جانب همه زائران رعایت شود و طبق مهر مندرج در روادید، زائر نمی‌تواند از مرز دیگری وارد یا خارج شود؛ زیرا هیچ‌گونه سرویسی برای دسترسی به سایر مرزها در استان‌های سراسر کشور پیش‌بینی نشده است.

    عطرچیان با اشاره به ازدحام مرز مهران در سال گذشته اضافه کرد: 60 درصد جمعیت  از مهران و 40 درصد از دو مرز دیگر به کشور عراق رفتند و 70 درصد زائران از مرز مهران و 30 درصد از شلمچه و چزابه به کشور بازگشتند.

    وی با اشاره به هدف اصلی اجرای این طرح گفت: تقسیم‌بندی تردد از سه مرز مهران، چزابه و شلمچه برای جلوگیری از طولانی شدن مدت انتظار و تشکیل صف‌های طولانی انجام شد که طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده  42 درصد زائران از مرز مهران و 58 درصد از مرزهای شلمچه و چزابه از کشور خارج و وارد خواهند شد.

    دبیر کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین یادآور شد: با این تقسیم‌بندی بار ترافیکی عبوری زائران از جاده‌های منتهی به مهران نیز کاهش پیدا می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط