فونیکسریمکسبهتام

۵ راهکار ساده برای نگهداری بهتر خودرو +عکس

عصر خودرو- در این مطلب به شما ۵ روش را معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای نگهداری بهتر از خودروی خود از آن‌ها استفاده کنید.

۵ راهکار ساده برای نگهداری بهتر خودرو +عکس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از زومیت، مشکلات مربوط به خودرو  همیشه پیش نمی‌آیند. راه‌هایی هوشمندانه وجود دارند که تا بتوان عوارض جانبی خودرو را کاهش داد.

    1. چراغ‌ها را تمیز نگه دارید

    چراغ های خودرو با گذشت زمان می‌توانند خراش برداشته و یا کدر شوند. تعویض کامل آن‌ها گزینه‌ی مناسبی است اما هزینه‌ی زیادی در پی خواهد داشت. یک راه دندانپزشکی وجود دارد تا چراغ‌ها را دوباره و حالت اولیه‌ی خود برگردانید. کمی خمیر دندان بر روی یک مسواک و یا پارچه‌ی کهنه بریزید و سپس شروع به ساییدن آن روی چراغ خودرو کنید. در این هنگام مواد ساینده‌ای که در داخل ترکیب خمیر دندان قرار دارند شروع به لایه‌برداری از سطح چراغ می‌کنند و باعث شفافیت دوباره‌ی آن می‌شوند.

    2. از لاک ناخن برای تعمیر شیشه استفاده کنید

    این احتمال وجود دارد تا روزی تکه‌ای از آسفالت جاده یا یک سنگ کوچک به شیشه‌ی اتومبیل شما برخورد کند. برخورد عامل خارجی با شیشه می‌تواند باعث ایجاد ترک و خراش بر روی شیشه شود. این ترک‌ها هرچند کوچک اما می‌توانند میزان دید شما را کاهش دهند و آسیب دیدگی حتی می‌تواند گسترش یافته و باعث بزرگ‌تر شدن ترک‌ها شود. یک راه مقابله با چنین مشکلاتی استفاده از لاک ناخن براق (بی رنگ) است. روش کار به این شکل است که با دقت و با احتیاط لاک ناخن براق را از داخل و بیرون بر روی ترک شیشه بمالید. لاک ناخن ترک را پر می‌کند و از رشد آن جلوگیری خواهد کرد. نکته این است که حتما اطمینان حاصل کنید که از لاک ناخن براق استفاده می‌کنید.
    3. پوشاندن تیغه‌ برف پاک کن‌ها

    تیغه‌های برف پاک کن در نهایت فرسوده خواهند شد و اگر خیلی قدیمی و کهنه باشند ممکن است در هنگام استفاده کنده شوند. اگر کنده شدن تیغه برف پاک کن‌ها در هنگام روشن بودن آن‌ها اتفاق بیافتد می‌تواند باعث آسیب دیدن جدی شیشه شود.

    برای جلوگیری از این قبیل حوادث می توانید تیغه‌ی برف پاک کن را  زمانی که به آن نیاز ندارید بپوشانید.
    4. تمیز کردن داشبورد خودرو با روغن زیتون

    گرد و خاک، دوده و چرک از عواملی هستند که می‌توانند ظاهر داشبورد اتومبیل شما را خراب کنند. در اینجا نیز مواد غذایی به کمک شما می‌آیند. کمی روغن زیتون را به صورت نم نم روی داشبورد بچکانید و سپس با استفاده از یک فیلتر قهوه جوش اقدام به پاک کردن داشبورد کنید. به این ترتیب ظاهر داشبورد شبیه یک داشبورد نو خواهد شد.
    5. پاک کردن باقی مانده‌ی برچسب‌ روی شیشه‌ها

    برچسب‌هایی هستند که شما بر روی شیشه‌ی خودرو نصب می‌کنید. اگر پس از مدتی از تصمیم خود صرف نظر کرده و بخواهید برچسب را جدا کنید بخش‌هایی از آن همچنان بر روی شیشه باقی خواهد ماند که ظاهر شیشه را کثیف نشان می‌دهند. برای پاک کردن آن‌ها یک تکه روزنامه پیدا کنید و آن را با آب خیس کنید. سپس روزنامه‌ی مرطوب را بر روی باقی مانده‌های برچسب قرار داده و اجازه دهید تا حدود 15 دقیقه در همان حالت باقی بماند. این کار باقی مانده‌ی برچسب را نرم خواهد کرد و به این ترتیب کندن آن‌ها بسیار آسان خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط