فونیکسریمکسبهتام

جزئیات کاهش سطح کیفی خدمات پس از فروش خودرو

عصر خودرو- طبق آخرین گزارش رسمی بازرسی کیفیت و استاندارد ایران سطح کیفی خدمات پس از فروش خودرو در سال گذشته حدود ۱۲ درصد کاهش یافته است.

جزئیات کاهش سطح کیفی خدمات پس از فروش خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان یکی از چالش های صنعت خودرویی کشور  کیفیت ارائه خدمات پس از فروش است که طبق آخرین گزارش رسمی بازرسی کیفیت و استاندارد ایران سطح کیفی خدمات پس از فروش خودرو در سال گذشته حدود 12 درصد کاهش یافته است.

    برهمین اساس شهرام میرآخورلو مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت ‏مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص آخرین وضعیت خدمات پس از فروش خودرو، اظهار داشت: ارزیابی توسط شرکت بازرسی کیفیت استاندارد صورت می پذیرد و سازمان حمایت از  ‏مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تنها یک نهاد ناظر است؛ بر همین اساس این نهاد به شاخص و اصول مختلف صنایع خودرویی سبک و سنگین اکتفا می کند.

    وی تصریح کرد: شاخص های کیفی برای خودروهای مختلف، متفاوت هستند اما در مجموع بر اساس جدول امتیازات و آیین نامه خودروهای سبک امتیاز خدمات پس از فروش در بخش رضایت نمایندگی ها 66.6، ارزیابی نمایندگی ها 64.9، ارزیابی شرکت ها 59.4، کارایی 68.5 و رضایتمندی مشتری 68.3 است.

    این مقام مسئول ادامه داد: در سال جاری امتیاز هدف کیفیت خدمات پس از فروش 75 بوده اما متوسط نمره ای که شرکت های خودرو سازی از خدمات پس از فروش در سال 95 دریافت کرده اند با هدف مذکور هفت امتیاز فاصله داشته و به 68 امتیاز رسیده است.

    میرآخورلو علت کاهش نمره کیفی ارائه خدمات را در تغییر قوانین عنوان کرد و افزود: قوانین مربوط به شاخص ها و امتیاز دهی به سطح کیفی فروش و خدمات پس از فروش در فروردین ماه سال جاری تغییر کرد و به نوعی سختگیرانه تر شد.

    وی افزود: علت کاهش امتیاز کیفی خدمات پس از فروش نیز سختگیرانه تر شدن شاخص ها است، چراکه در حال حاضر سرعت رشد کیفی خدمات مطلوب تر شده است.

    مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت ‏مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به رشد سطح کیفی خدمات پس از فروش اظهار داشت: در مجموع روند ارائه خدمات پس از فروش رو به بهبود است اما کماکان با اهداف مورد نظر فاصله دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو