فونیکسریمکسبهتام

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور:

۳۵۰هزار خودرو فرسوده کشور تا پایان سال جاری از رده خارج می‌شود

عصر خودرو- رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: تا پایان سال جاری تعداد ۳۵۰هزار خودروی سبک و سنگین فرسوده در کشور از رده فعالیت خارج شده و اسقاط می شود.

۳۵۰هزار خودرو فرسوده کشور تا پایان سال جاری از رده خارج می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مهدی نیک دار پیش از ظهر دوشنبه در نشست کارگروه ماده 17 آیین نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده استان مرکزی در اراک اظهار داشت: طی شش ماه ابتدای سال جاری 170هزار وسیله نقلیه سبک و سنگین در کشور از رده خارج شده که طی مدت مشابه سال گذشته نیز تقریبا همین تعداد خودرو در کشور اسقاط شده است.

    وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد اسقاط خودروهای فرسوده در سال های اخیر مربوط به سال 93 با بیش از 350هزار خودرو بوده است، افزود: پیش بینی می کنیم تا پایان سال جاری حدود 350هزار خودروی سبک و سنگین فرسوده در کشور از رده فعالیت خارج شود.

    رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور بیان کرد: در موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری و تاکسی ها، طرح جدیدی اواخر سال گذشته از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، پیشنهاد و عملیاتی شد و تا امروز حدود 30هزار تاکسی جدید تحویل شده و پیش بینی می کنیم تا پایان سال، نوسازی 60 هزار تاکسی فرسوده در کشور اجرایی شود که اقدام بزرگی است.

    نیک دار خاطرنشان ساخت: نوسازی ناوگان حمل و نقل، نقش بسیار مهم و اساسی در مدیریت مصرف سوخت در کشور و همچنین کاهش آلودگی هوا دارد به همین سبب باید بهره گیری از خودروی باکیفیت که حداقل استانداردهای لازم را داشته باشد، مدنظر قرار گیرد.

    وی تصریح کرد: باید انگیزه و اقدامات حمایتی ایجاد شود تا مالکین خودروهای فرسوده اقدام به نوسازی خودروی خود کنند و از سوی دیگر قانون منع تردد خودروهای فرسوده نیز از سوی دستگاه متولی اعمال شود.

    رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: در رابطه با مساله آلایندگی خودروهای فرسوده در کلانشهرها، کار فراتر از وظایف ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور رفته و دستگاه های متعددی در این زمینه مسئول هستند و در این راستا ستاد مدیریت حمل و نقل نیز مساله نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری را پیگیری می کند.

    نیک دار اظهار داشت: پیگیری تحقق نوسازی 60هزار خودروی فرسوده ناوگان حمل و نقل شهری تا پایان سال جاری را به طور جدی در دستور کار داریم و در سطح استان ها نیز باید این موضوع با جدیت پیگیری شود تا ناوگان حمل و نقل شهری نوسازی شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو