فونیکسریمکسبهتام

طرح دو فوریتی با اصلاحات جزئی در صحن مجلس مطرح می‌شود

موافقت اغلب نمایندگان مجلس با حفظ کارت سوخت

عصر خودرو- عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش قاچاق با حذف کارت سوخت، گفت: طرح دوفوریتی حفظ کارت سوخت به‌زودی در صحن مجلس مطرح خواهد شد.

موافقت اغلب نمایندگان مجلس با حفظ کارت سوخت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، احسان علوی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اقدام نادرست دولت برای حذف کارت سوخت، گفت: دولت می‌خواهد کارت سوخت را حذف کند، اما قاچاق به عنوان یک اقتصاد زیرزمینی در مناطق مرزی شایع است و چنانچه سهمیه‌بندی سوخت نباشد و کنترل بر مصرف سوخت وجود نداشته باشد، با افزایش قاچاق سوخت مواجه خواهیم شد، لذا حذف کارت سوخت در شرایط فعلی اقدامی نادرست است، چراکه با افزایش قیمت سوخت در آینده، قاچاق رونق دوباره می‌گیرد.

    علوی ادامه داد: بر این اساس، یک طرح دوفوریتی را مطرح کردیم که کارت سوخت بماند و سهمیه‌بندی بنزین هم حفظ شود، تا قاچاق سوخت کاهش یابد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس به موافقت اغلب نمایندگان مجلس با حفظ کارت سوخت اشاره کرد و افزود: این طرح به‌زودی در صحن مطرح خواهد شد و نمایندگان به دلیل اهمیت موضوع قاچاق، احتمالاً با آن موافقت خواهند کرد. فکر می‌کنم که غالب نمایندگان مجلس به این طرح رأی مثبت بدهند، تا کارت سوخت حفظ شود.

    حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به طرح دو فوریتی حفظ کارت سوخت، گفت: این طرح آماده است و پس از اصلاحات جزئی، در صحن مجلس به رأی گذاشته خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط