فونیکسریمکسبهتام

پرداخت «حق برند» در قالب طرح برندینگ جایگاه‌های سوخت

عصر خودرو- مدیر بازرگانی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت: منابع پرداخت حق برند از محل صرفه‌جویی‌هایی که در روش‌های توزیع به دست می‌آوریم، تأمین می‌شود و بیش از منابع صرفه‌جویی‌ها چیزی به شرکت‌های برند پرداخت نمی‌شود.

پرداخت «حق برند» در قالب طرح برندینگ جایگاه‌های سوخت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، محمدرضا مظلومی اظهار داشت: شناورسازی قیمت بنزین زمانی انجام می‌شود که مسئولان کشور در این باره تصمیم بگیرند.

    وی در پاسخ به این پرسش که واردات و عرضه بنزین توسط بخش خصوصی در قیمت‌های تکلیفی و بدون شناورسازی چطور ممکن خواهد بود، گفت: ما در حال حاضر به شرکت‌های برند یارانه‌ای پرداخت نمی‌کنیم و هر وقت مسئولان تصمیم گرفتند قیمت سوخت شناور باشد و از مشتری حق‌العمل دریافت شود، با قیمت‌های متفاوت روبرو خواهیم بود و تا آن زمان راه درازی در پیش داریم.

    مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تصریح کرد: ما از هر طرحی که رفاه مصرف کننده و منافع ملی را به دنبال داشته باشد استقبال می‌کنیم و مجری تصمیمات مراجع تصمیم‌گیر در کشور هستیم.

    وی اظهار داشت: شرکت برند، بنزین را از ما به قیمتی که امروز جایگاه‌دار می‌خرد، خریداری می‌کند، سهم جایگاه را پرداخت می‌کند و علاوه بر آن ما سهمی بابت «حق برند» به شرکت‌های برند پرداخت می‌کنیم.

    مظلومی با بیان اینکه هنوز میزان حق برند تعیین نشده است و طرح برندینگ فعلاً به روش‌های سابق اجرا می‌شود، گفت: منابع پرداخت حق برند از محل صرفه‌جویی‌هایی که در روش‌های توزیع به دست می‌آوریم، تأمین می‌شود و بیش از منابع صرفه‌جویی‌ها چیزی به شرکت‌های برند پرداخت نمی‌شود.

    وی با اشاره به اینکه این طرح هنوز قطعیت پیدا نکرده است، گفت: هدف از این طرح رفاه مشتری و کاهش هزینه‌های مشتری است و منابع آن از بودجه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأمین نمی‌شود.

    به گزارش فارس، طرح برندینگ جایگاه‌های سوخت مدتی است در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است و بر اساس آن جایگاه‌های سوخت در قالب چند شرکت برند سازماندهی می‌شوند.

    بر اساس این گزارش، در اغلب کشورهای دنیا نیز سوخت تحت پوشش برندهای بزرگ عرضه می‌شود با این تفاوت که در دیگر نقاط جهان شرکت‌های بزرگ نفتی هستند که زنجیره ارزش خود را تکمیل کرده و از بخش بالادستی وارد صنعت پالایشگاهی و پایین دست می‌شوند و حتی عرضه مستقیم سوخت در جایگاه‌ها را بر عهده می‌گیرند اما در طرح اخیر وزارت نفت قرار است شرکت‌های برند بر خلاف رویه جاری در اغلب نقاط جهان از پایین به بالا شروع کنند و از برندینگ به تجارت فرآورده و پس از آن سرمایه‌گذاری در صنعت پالایش برسند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو