فونیکسریمکسبهتام

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران:

۱۷ سازمان و نهاد درگیر آلودگی هوا هستند

عصر خودرو- رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این که امروز محیط زیست، موضوعی است که برای همه شهروندان، ملموس و مشخص است گفت: موضوع آلودگی هوا در رأس همه مسائل این کلان شهر قرار دارد.

۱۷ سازمان و نهاد درگیر آلودگی هوا هستند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، محمد حقّانی گفت: در حال حاضر، 17 سازمان، ارگان و نهاد به شکلی درگیر آلودگی هوا هستند اما علاوه بر آلودگی هوا، مسائلی همچون تراکم بالای جمعیت، ساختمان، خیابان و خودرو، بارگذاری های زیاد، کاهش بارندگی و خشکسالی، کمبود آب سالم، پایین رفتن سفره‌ های آب زیر زمینی و نیز نشست ها و فرونشست هایی که در سطح شهر رُخ می دهد، بر مشکلات شهروندان این کلان شهر افزوده است.

    وی با تأکید بر این که آلودگی هوا، نه تنها بر روی انسان ها که بر روی گونه های گیاهی و جانوری نیز تأثیر منفی بر جای می گذارد، اعلام کرد: آلودگی هوا، باعث پوسیدگی درختان، پژمردگی گیاهان و کوچ پرندگان شده و بسیاری از گونه های پرندگان را از تهران فراری داده است.

    حضور میدانی در محلات شهر مصداق مدیریت جهادی است

    رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت حضور میدانی در دل محلات شهر و در بین شهروندان به عنوان مصداق مدیریت جهادی، اظهار کرد: شاید خیلی از مشکلات با مدیریت میدانی و حضور مسئولان در بین مردم و آشنایی نزدیک ایشان با مسائل قابل حل باشد.

    حقّانی با بیان این که هر جا حضور مردم و خواست خود آنها بوده، مسائل و مشکلات حل شده یا به حداقل رسیده، تصریح کرد: در اداره شهر، شهروندان حرف اول را می‌ زنند و مصداق شهروندمداری مشارکت شهروندان در امور اداره شهر است.

    وی با تأکید بر این که وجود سد معبر، یکی از مشکلات مناطق جنوبی شهر همچون منطقه 18 است و البته معضلاتی مانند وجود معادن شن و ماسه نیز در این منطقه وجود داشت که با اهتمام و مساعی مشترک شورای شهر و شهرداری تهران برای همیشه تعطیل شد، اضافه کرد: خودروها و موتورسیکلت های آلاینده و غیراستاندارد، نباید پلاک شوند و خودروی بدون پلاک حتی سه چرخه های فرسوده ای که در مناطق مرکزی و جنوبی شهر به چشم می خورند نیز نباید در سطح شهر تردد کنند.

    مسئولان در قابل تک تک مردم مسئولند

    رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که تک تک مسئولان در قبال تک تک مردم مسئولیت دارند، اظهار کرد: بدون مدیریت واحد شهری، نمی توان پاسخگوی تمام مسائل و مشکلات کلان شهری به گستردگی تهران بود و موضوع مدیریت واحد شهری، سرانجام زمانی باید در تهران اجرایی و عملیاتی شود.

    حقّانی با بیان این که مسئولان ارشد کشور باید به مسائل و مشکلات تهران توجه کنند و دنبال محقق کردن مدیریت یکپارچه شهری در این کلان شهر باشند و تحقق مدیریت واحد شهری در تهران از اوجب واجبات است، تصریح کرد: امروز افزایش کارتن‌ خواب ها با توجه به سرد شدن هوا و گسترش انواع ناهنجاری های اجتماعی از مهم ترین چالش های تهران است.

    وی در پایان با تأکید بر این هر پروژه ای که در شهر انجام می شود، علاوه بر پیوست های اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی، باید پیوست مردمی هم داشته باشد، خاطرنشان کرد: پیوست مردمی به این معناست که قبل از اجرای پروژه ها، ببینیم مردم شهر به ویژه مردم محله و ناحیه ای که قرار است پروژه در آن اجرا شود، چقدر از آن اطلاع و چقدر از اجرای آن رضایت دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو