فونیکسریمکسبهتام

کاهش ۲۹ درصدی سود هیوندای در پی اعتصاب کارکنان

عصر خودرو- هیوندای موتور که بزرگترین خودروساز کره جنوبی است بدنبال اعتصاب کارکنانش که به تولید داخلی لطمه زد و نوسانات نرخ ارزی، از کاهش چشمگیر سود سه ماهه سوم خبر داد.

کاهش ۲۹ درصدی سود هیوندای در پی اعتصاب کارکنان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سود عملیاتی هیوندای موتور در سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر، 29 درصد کاهش یافت و به 1.07 تریلیون وون (943 میلیون دلار) رسید. تحلیلگران در نظرسنجی بلومبرگ سود این شرکت در مدت مذکور را 1.22 تریلیون وون پیش بینی کرده بودند. درآمد خالص این خودروساز برای یازدهمین سه ماهه متوالی کاهش یافت.

    بزرگترین خودروساز کره جنوبی پس از یک سلسله اعتصابهای چند ساعته که در ژوییه آغاز شد، در سپتامبر با نخستین اعتصاب کامل کارکنانش بر سر دستمزد در 12 سال گذشته روبرو شد. این اعتصاب به ضرر در تولید 140 هزار خودرو به ارزش حدود سه تریلیون وون منجر شد. از سوی دیگر قوی‌تر شدن ارزش وون، درآمدهای خارجی هیوندای را کاهش داد.

    این خودروساز که فروش 5.01 میلیون خودرو در سال جاری را هدف گذاری کرده بود، در 9 ماهه امسال 3.54 میلیون خودرو تحویل داده است. هیوندای انتظار دارد با معرفی مدلهای جدید در بازارهای بزرگ شامل سدان ورنا یوئنا در چین و گراندور در کره جنوبی، فروش در سه ماهه چهارم را افزایش دهد.

    تحویل خودرو در کره جنوبی 19 درصد کاهش یافت و فروش در آمریکا که دومین بازار بزرگ هیوندای است، 12 درصد اُفت کرد در حالیکه در چین که بزرگترین بازار این خودروساز کره ای است، 20 درصد صعود کرد.

    درآمد خالص هیوندای 9.6 درصد کاهش یافت و به 1.06 تریلیون وون رسید که کمتر از رقم 1.23 تریلیون وون مورد پیش بینی تحلیلگران بود.

    بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرده است اعتصابهای کارگری در هیوندای موتور، به کاهش تولید منجر شده و به رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه منتهی به سپتامبر آسیب وارد کرده است. تولید ناخالص داخلی کره جنوبی 2.7 درصد در سه ماهه سوم رشد کرد که در مقایسه با نرخ 3.3 درصد در سه ماهه دوم، کند شده است.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، هیوندای اخیرا اعلام کرد مدیران این شرکت به دلیل وضعیت مدیریتی دشوار در بازار خانگی، داوطلبانه با 10 درصد کاهش حقوق موافقت می کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو