فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/۱ آبان ۹۵

خودرویی ها همچنان گنگ و سر درگم

عصر خودرو- امروز باتوجه به گزارشات شش ماهه که انتظارات را برآورده نساختند و توقف ۶ نماد قطعه سازی به علت ابهام در ارائه اطلاعات و از طرفی انتشار خبر واگذاری سهام بانک پارسیان توسط خمحور و خچرخش، در مجموع شاهد معاملات منفی خودروسازان در کنار معاملات پرتقاضای قطعه سازان بودیم به طوریکه افت ۱۶۳ واحدی شاخص کل گروه خودرو و ساخت قطعات و رسیدن به کانال ۲۱هزار و۴۱ واحدی را رقم زدند.

خودرویی ها همچنان گنگ و سر درگم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، در پایان هفته گذشته شاهد انتشارگزارشات میاندوره شش ماهه شرکتها از جمله خودرویی ها بودیم، گرچه در مجموع گزارشات ضعیفی ارائه نشد اما انتظارات را نیز برآورده نکردند، گزارشات این شرکتها نتوانستند اهرم مناسبی جهت کمک به شکست مقاومتهای کنونی در گروه خودرو باشند.
    نمادهای بسیاری مانند خودرو،خپارس،ختور و خاور گزارش شش ماهه را با اعلام سود قبلی بدون تعدیل ارائه کردند. خلنت با 53 درصد تعدیل مثبت و پس از آن خگستر با 43 درصد بیشترین تعدیل مثبت گروه را به خود اختصاص دادند، از طرفی خموتور با 293 درصد تعدیل منفی بدترین گزارش میاندوره گروه را داشت.

    امروز تنها 20 نماد در گروه خودرویی معامله کردند که 9 نماد قرمزپوش و مابقی مثبت معامله شدند، در پی توقف امروز نمادهای قطعه سازی خاور،خکاوه، خزر،خکمک،خرینگ، خشرق و خلنت در گروه خودرویی،  دیگر نمادهای این گروه با معاملات منفی مواجه شدند . در این بین نمادهای قطعه ساز همچنان از اقبال به مراتب بیشتری برخوردار بودند،  نمادهای خاهن ، خنصیر، خچرخش، خمحرکه و خمهور با صف خرید و نمادهای خدیزل،خوساز،خکار،خمهر،خاذین و ختوقا متعادل مثبت معامله شدند.
    همانطور که اشاره شد، باتوجه به خبر فروش بانک پارسیان توسط خمحور و خچرخش و احتمال خبر افزایش سرمایه مجدد خاور می توان انتظارات مثبتی از آینده این گروه داشت، لذا عامل مثبتی که در این زمینه میتواند یاری رسان باشد قدرت نقدینگی  می باشد، خودرویی ها امروز266 میلیون معامله به ارزش 49 میلیارد تومان در  19 هزار نوبت دست به دست کردند.
    در پایان لازم به ذکر است، گرچه قیمت خودروهای داخلی به طور متوسط 500 هزار تومان افت را تجربه کردند، در چنین شرایطی، شرکت‌های خودروساز سعی می‌کنند با مدیریت تولید و عرضه خود مانع از ریزش زیاد قیمت‌ها در بازار شوند. همچنین معاون صادرات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا عنوان کرده تا پایان آبان ماه 1500 دستگاه خودرو سایپا به عراق ارسال خواهد شد چراکه برخی موانع حذف شده و صادرات محصولات گروه خودرو سازی سایپا به عراق بار دیگر رونق یافته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو