فونیکسریمکسبهتام

محیط زیست کردستان همچنان تهدید می شود؛

تانکر حامل مازوت نزدیکی سد وحدت سنندج واژگون شد

عصر خودرو- تانکر حامل مازوت(نفت کوره) جمعه شب نزدیک سد وحدت سنندج در حالی واژگون شد که تردد این گونه وسائل نقلیه حامل سوخت و مواد شیمیایی از مسیر دیواندره - سنندج ممنوع است.

تانکر حامل مازوت نزدیکی سد وحدت سنندج واژگون شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، واژگونی تانکرهای حامل مواد سوختی یکی از معضلات جاده های کردستان به ویژه سنندج است که همه ساله شاهد وقوع این حادثه آن هم در مسیرهای نزدیک به سد وحدت که تنها منبع تامین کننده آب شرب مردم سنندج است، هستیم.

    رئیس پلیس راه کردستان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات واژگونی تانکر حامل سوخت در جاده دیواندره - سنندج، عنوان کرد: حدود ساعت 23 جمعه در سه راهی روستای سراب قامیش در 12 کیلومتری شهر سنندج و در نزدیکی سد وحدت این شهر، تانکرایرانی حامل مازوت واژگون شد.

    عیسی گوهری بیان کرد: در این حادثه تانکر حامل سوخت واژگون شده و سوخت داخل آن نیز وارد زمین کشاورزی اطراف شده است که خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته ولی خسارت مالی به دنبال داشته است.

    این تانکر که از سمت شهرستان سقز به سنندج در حال حرکت بود درسه راهی که یک مسیر آن به سد وحدت ختم می شود، واژگون شد و این در حالی است که تردد تانکرهای حامل مواد سوختی در مسیر حاشیه سد ممنوع است.

    علی رغم ممنوع بودن تردد تانکرهای حامل مواد سوختی متاسفانه هم چنان شاهد عبور و مرور این تانکرها از این مسیر هستیم و هنوز اقدام جدی در این رابطه انجام نشده است.

    معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: تیم نظارتی اداره کل محیط زیست کردستان بعد از اطلاع از وقوع این حادثه به محل اعزام شدند.

    اقبال حمیدی با بیان اینکه این تانکر ایرانی  بوده و محموله سوخت آن هم مازوت بوده است، عنوان کرد: تنها 150 لیتر از این سوخت در محل حادثه ریخته شده که توسط مردم روستای سرابقامیش هم آتش زده شده و خوشبختانه وارد سد قشلاق نشده است.

    وی با اشاره به اینکه مشکل حادی از نظر آلودگی محیط زیست ایجاد نشده است، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون این برای دومین مرتبه است شاهد واژگونی تانکرهای حامل مواد سوختی در نزدیکی سد وحدت هستیم.

    وی عنوان کرد: مسیر حسین آباد به سنندج به عنوان مسیر غیرمجاز برای تردد تانکرهای حامل مواد نفتی و شیمیایی اعلام شده است و تردد این وسایل در این مسیر واقعا جای سوال دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو