فونیکسریمکسبهتام

خودروهای فاقد معاینه فنی ازشنبه توسط دوربین ها جریمه می شوند

عصر خودرو- رییس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا گفت: از شنبه خودروهای فاقد برگه معاینه فنی در تهران توسط دوربین های محدوده زوج و فرد جریمه می شوند.

خودروهای فاقد معاینه فنی ازشنبه توسط دوربین ها جریمه می شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ احمد کرمی اسد گفت: با توجه به راه اندازی سامانه «سیمفا» ( سیستم یکپارچه معاینه فنی) و آماده شدن زیرساخت های لازم مقرر شده است از روز شنبه اول آبان ماه، تمامی وسایل نقلیه ای که فاقد معاینه فنی هستند توسط دوربین های کنترل کننده طرح زوج و فرد شهر تهران به صورت سیستمی و هوشمند، اعمال قانون شوند.

    وی گفت: این تخلف فقط در شهر تهران توسط دوربین های زوج و فرد، اعمال می شود و برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در سایر معابر درونشهری و برونشهری سراسر کشور، به صورت دستی و توسط عوامل پلیس راهور انجام می شود.

    رییس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه با راه اندازی سامانه سیمفا برگه معاینه فنی صادره در تمامی مراکز مجاز متصل به این سامانه در سراسر کشور معتبر خواهد بود و مالکان خودروها الزامی به مراجعه به مراکز معاینه فنی تهران ندارند، گفت: خودروهایی که به مراکز مکانیزه معاینه فنی، مراجعه و فرآیندهای قانونی را طی کرده باشند، قطعا اطلاعاتشان در سیستم سیمفا ثبت شده و جریمه نمی شوند. چون این سامانه به وسیله زیرساخت های تعبیه شده با پلیس دائما در ارتباط است.

    او با بیان اینکه جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی بر اساس قانون در شهرهای بزرگ 50 هزار تومان و در شهرهای کوچک 30 هزار تومان است، گفت: برای اینکه ایمنی وسیله تامین شود و در عین حال رانندگان متحمل جریمه نشوند، رانندگان حتما به مراکز مجاز صدور معاینه فنی مراجعه کنند و با دریافت برگه معاینه فنی در شهر رفت و آمد داشته باشند.

    به گفته کرمی اسد، دریافت برگه معاینه فنی برای تمامی خودروهایی که بیش از 5 سال از تاریخ تولید آنها گذشته است الزامی است.

    رییس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا در پایان خاطرنشان کرد: اگر احیانا راننده ای برگه معاینه فنی داشت اما از اول آبان به بعد سیستم برایش جریمه ای در این خصوص صادر کرد، حتما برابر هماهنگی صورت گرفته مسئولان سیمفا در وزارت کشور، پاسخگو خواهند بود و مشکل را برطرف می کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو