فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/۲۸ مهر ۹۵

خودرویی ها در انتظار گزارش های میاندوره ای

عصر خودرو- امروز افزایش تقاضا در گروه خودرویی محسوس بود اما همچنان قطعه سازان از اقبال بیشتر و معاملات مثبت تری برخوردار بودند تا جایی که نمادهای خزر، خمحرکه،خریخت،خلنت ، خنصیر،ختراک و خاهن با صف خرید همراه شدند. همچنین شاخص خودرویی ۲۵۱ واحد معادل ۱.۱۹ درصد رشدکرد و ۲۱ هزار و ۲۸۱ واحدی شد.

خودرویی ها در انتظار گزارش های میاندوره ای
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» ، از همان ابتدای بازار قطعه سازان بر مدار رشد بودند و به تدریج سایر نمادهای خودرویی نیز پس از شروعی منفی با افزایش تقاضا مواجه شدند. امروز شاهد معاملات متعادل و مثبتی در نماد ایران خودرو که این روزها شایعه ساز شده و زمزمه هایی در خصوص قرارداد با رنو برای تولید خودروی کوئید را یدک میکشد بودیم، در پایان با رشد2 درصدی در قیمت348 تومان به کار خود پایان داد. این سهم درگیر مقاومت 353 تومانی می باشد که در صورت عبور از محدوده مقاومتی فعلی(348 الی 353) قیمتهای بالاتری را تجربه خواهد کرد.
    خساپا نیز با حجم 69 میلیون معامله به ارزش 9.7 میلیارد تومان بیش ترین حجم و ارزش معاملات این گروه را مثل روزهای پیشین به خود اختصاص داد و با قیمت 139 تومان آخرین روز کاری هفته را به سر برد.
    براساس این گزارش، خدیزل در صورت مالی شش ماهه منتهی به شهریور به ازای هر سهم 305 ریال سود محقق کرده  که نسبت به مدت مشابه سال قبل 22% افت داشته است. در این گروه  همچنین دیروز خبهمن به دلیل تعدیل منفی بالای 20 درصد متوقف شد چرا که اگر کم تر از این مقدار بود، نماد بسته نمی شد.  با این وجود تجربه سهامدارای در ایران ثابت کرده شرایط چنین نماد هایی  بیشتر از تعدیلشان، تابع شرایط کلی بازار و گروه است .
    درمجموع از 30 نماد معاملاتی امروز21 نماد سبز بودند بیشترین کاهش قیمت متعلق به نمادهای خموتور و خچرخش بود که خچرخش صف فروش بود ولی خموتور در پایان صف فروش را جمع کرد. حجم و ارزش معاملات نسبت به دور روز گذشته بهتر شد، سهامداران 253 میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از 41 میلیارد تومان را در 18 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
    اکنون سرمایه گذاران منتظر انتشار گزارشات میاندوره ای لیدرهای خودرویی در بازار هستند، لذا طبیعی است تردیداتی در سمت تقاضا وجود داشته باشد.به نظر می رسد باتوجه به اینکه در چند هفته اخیر برخی  نمادهای خودرویی رشد زیادی کردند به  اصلاحات  خود ادامه دهند  و در این اصلاح نمادهایی که رشد نداشتند نیز اصلاح مذکور را همراهی خواهند کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو