فونیکسریمکسبهتام

با صدور نخستین پروانه بهره برداری رسوب زدای الکترونیکی

تولید انبوه دستگاه کاهنده آلودگی هوا آغاز شد

عصر خودرو- با صدور نخستین پروانه بهره برداری صنایع نوین در زمینه تولید دستگاه‌های رسوب زدایی الکترونیکی در کشور، علاوه بر کاهش مصرف انرژی ، از آلودگی هوای شهرهای بزرگ کاسته می شود.

تولید انبوه دستگاه کاهنده آلودگی هوا آغاز شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس  ، معدن و تجارت تهران به استناد مصوبه هیات  وزیران ، نخستین پروانه بهره برداری صنایع نوین در زمینه تولید دستگاههای رسوب زدای الکترومغناطیسی را با ظرفیت 90 هزار دستگاه در سال صادر کرد.

    شرکت تعاونی مهندسی الکترونیک بهرشد پس از نه سال پژوهش و اجرای سه طرح  موفق ،با معاونت فن آوری ریاست جمهوری و اداره پژوهش و فن آوری  شرکت ملی گاز ایران ، طراحی و بومی سازی فن آوری رسوب زدایی الکترونیکی را به مرحله تجاری سازی و تولید انبوه رساند.

    با گشایش خط تولید این محصول در مرکز رشد سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران ، علاوه بر جلوگیری از خروج میلیونها دلار ارز از کشور در سال اقتصاد مقاومتی ،تولید آن گام مهمی در راستای نیل به استقلال فنی و صنعتی خواهد بود .

    داود صفایی مجری پروژه گفت : دستگاههای رسوب زدای الکترونیکی علاوه بر استفاده در تاسیسات گرمایشی و سرمایشی ساختمانها در صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمی  و صنایع سنگین کاربرد وسیعی دارد که از این پس با تولید آن، کشور از واردات این فنآوری کاملاً بی نیاز خواهد شد .

    استفاده از این دستگاه‌ها در تاسیسات ساختمانها و صنایع علاوه بر کاهش هزینه های نگهداری و مصرف انرژی گاز ، برق و آب موجب افزایش راندمان تولید شده و کاهش استهلاک تجهیزات سالانه میلیاردها تومان صرفه جویی برای صنایع به دنبال دارد.

    وی افزود : تولید دستگاه‌های رسوب زدای الکترونیکی در کشور سبب کاهش چشمگیر بهای تمام شده این دستگاه‌ها نسبت به دستگاه‌های مشابه خارجی می شود .کیفیت دستگاه‌های ایران با اخذ پنج تاییدیه فنی معتبر به خوبی با دستگاه‌های مشابه خارجی برابری می‌کند و از محل صادرات آنها ارز قابل توجهی بدست خواهد آمد.

    نصب دستگاه‌های رسوب زدای الکترونیکی در تاسیسات ساختمان‌های شهرهای بزرگ موجب 5 تا 10 درصد کاهش آلودگی هوا در ایام سرد سال می شود زیرا 90 درصد انرژی یک ساختمان در ایام سرد مصرف می شود و با تشکیل رسوب در تاسیسات بطور متوسط 20 درصد مصرف انرژی افزایش می یابد .

    با نصب دستگاه‌های رسوب زدای الکترونیکی در برخی ساختمانهای دولتی و مسکونی و صنایع کشور طی پنج سال گذشته از انتشار 420 هزار تن گازهای گلخانه ای جلوگیری شد و بیش از یک میلیارد و 520 میلیون مترمکعب نیز در مصرف گاز صرفه جویی به عمل آمد .

    رواج این فن آوری پیشرفته در کشور می تواند علاوه بر دستاوردهای اقتصادی برای صنایع و ساختمان ها ، از انتشار آلاینده های محیط زیست نظیر نمک ، اسید ، و گازهای گلخانه ای جلوگیری کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو