فونیکسریمکسبهتام

ازبدترین و بهترین‌‌ خودروهای پلیس تا بهترین خودروهای سال

عصر خودرو- بدترین و بهترین‌‌ خودروهای پلیس، ۷۰ سالگی بنز نقش‌آفرین آلمان پس از جنگ جهانی، خداحافظی با فورد استرالیا، معرفی نامزدهای بهترین اتومبیل سال . پیروزی زودهنگام مرسدس خبرهای مهم خودرویی هفته قبل بودند.

ازبدترین و بهترین‌‌ خودروهای پلیس تا بهترین خودروهای سال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبی«عصرخودرو» به نقل از عصر ایران،برای مرور کوتاه این اخبار به مطالعه این مطلب بپردازید.

    بهترین و بدترین خودروهای پلیس دنیا

     

     در روزهای گذشته یک سایت خودرویی معتبر به تحلیل و طبقه‌بندی بهترین و بدترین خودروهای پلیس در جهان پرداخت. در این رده‌بندی آریل اتم PL، کاپارو T1، فورد F-150، مرسدس بنز GLE کوپه، پورشه 911، مرسدس بنز CLS برابوس راکت، لوتوس اوورا، آلفارومئو جیولیا QV، اسپایکرC8، لامبورگینی اوراکان LP 610-4، استون مارتین One-77، بنتلی کانتیننتال GTو فراری FFدر رده بهترین خودروهای پلیس چهان قرار گرفتند. لادا ریوا، اسمارت فورتو و تویوتا پیروس نیز در زمره بدترین‌ها قرار گرفتند.

    خداحافظ فورد استرالیا

     

    در هفته گذشته شرکت فورد با شعبه استرالیایی خود خداحافظی کرد. 91 سال از تولید اولین مدل‌های فورد در استرالیا می‌گذرد و حالا این شرکت آمریکایی تصمیم گرفته تا تولید خودرو در این کشور پهناور را متوقف کند.
    آخرین خودروی تولیدی فورد در استرالیا یک فالکن XR6 آبی رنگ بود.

    ایربگ‌های نیسان با بستن در باز می‌شوند

     

    در هفته گذشته باز شدن ایربگ‌های مدلی از نیسان خبرساز شد. رگلاتورهای ایمنی خودروی فدرال پس از دریافت چندین شکایت باز شدن غیرعمدی ایربگ‌ها، تحقیق جدیدی را روی برخی نمونه‌های نیسان ورسا شروع کرده‌اند. سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها گفته که بستن درب خودرو به‌صورت محکم می‌تواند باعث باز شدن ایربگ های کناری یا پرده‌ای در هر دو طرف خودرو شود.
    این نیسان ورساهای تحت تأثیر از قضیه ساخت سال 2012 هستند و تحقیقات روی این خودروها تعداد 155 هزار دستگاه را پوشش می‌دهد. تا این لحظه فراخوانی در این رابطه صورت نگرفتهاست.

    بنز یونیماگ 70 ساله

     

    در روزهای قبل بنز از تولد یکی از محصولات نقش‌آفرینش پس از جنگ جهانی دوم خبر داد. مرسدس بنز یونیماگ احتمالاً تواناترین ماشین آفرودی است که تاکنون ساخته شده است. وسیله‌ای که تاکنون تعداد بی‌شماری از آن در سراسر دنیا فروخته شده است. زندگی یونیماگ بیش از 70 سال پیش به‌عنوان یک تراکتور در آلمان آغاز شد و توانست به روند بازسازی آلمان ویران‌شده در جنگ سرعت بخشد.

    جایزه بهترین خودروی سال تعلق می‌گیرد به.....

    ظاهرا هرساله یک چند خودرو به عنوان برترین‌های جهان انتخاب می‌شوند.در روزهای گذشته نیز نامزدهای خودروی سال از نقاط جهان گرد هم آمده‌اند. برخی از خودروها از جدیدترین نمونه‌ها و جذاب‌ترین‌های دنیا هستند. درست همانند سال‌های قبل بیوک لاکراس ،بیوک انویژن، شورولت کروز، شورولت پسیفیا، آئودی A5/S5 کوپه،آئودی Q2، آئودی Q5، فولکس واگن تیگوان، هوندا سیویک، اینفینیتی Q60، مزدا CX-9، سوبارو ایمپرزا، تویوتا C-HR،هیوندای الانترا،هیوندای جنسیس G80، کیا کادنزا، کیا ریو، کیا اسپورتیج، سانگ یانگ تیوولی/تیوولی XLV،اشکودا کودیاک، فیات 124 اسپایدر، سئات آتکا وجگوار از این کاندیدا هستند.
    البته این رقابت در بخش خودروهای لوکس/ پرفورمنس، خودروهای شهری و سازگار با محیط زیست با کاندیداهای مجزا برگزار خواهد شد.

    خودروسازان در جمع 100 برند با ارزش جهان

    در روزهای گذشته، ارزش برند برخی خودروسازان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. خودروسازان کلاً در این تحقیق خوب عمل کرده‌اند و در مجموع 15 برند خودروساز در بین 100 برند باارزش جهان دیده می‌شوند. تویوتا در رتبه‌ی پنجم قرار گرفته و نسبت به سال گذشته رشد یک پله‌ای را نشان می‌دهد. ارزش این برند 53.58 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. مرسدس بنز نیز دومین برند خودروسازی برتر با رتبه‌ نهم است و ارزش آن 43.49 میلیارد دلار تخمین زده شده است. ب‌ام‌و نیز با ارزش تقریبی 41.535 میلیارد دلار در رتبه‌ی یازدهم قرار گرفته است.

    قهرمانی مرسدس در فرمول 1

    در هفته گذشته تیم مرسدس در سومین سال متوالی توانست قهرمانی مسابقات فرمول یک را از آن خود کند. در حالی که هنوز 4 مسابقه دیگر باقی مانده اما فاصله امتیازی این تیم با نزدیک‌ترین تعقیب کنده‌اش یعنی تیم ردبول به 208 امتیاز رسیده است.

    قانون خودران‌ها

    دپارتمان حمل‌ونقل آمریکا اعلام کرده که دستورالعمل‌های جامعی را در رابطه با آینده‌ خودروهای خودران وضع می‌کند. این آژانس اعتقاد دارد که نگاهی فعال به توسعه‌ی این بخش داشته باشد و بسته به چگونگی سیستم‌ها به‌طور سالانه خود را به‌روز نماید.

    تمرکز عمده قوانین جدید اطمینان حاصل می‌کند که خودروهای خودران تا حد امکان ایمن باشند. این دپارتمان 15 نقطه‌ ارزیابی برای هر کمپانی‌ای که می‌خواهد سیستم خودرانی را عرضه کند در نظر گرفته است.

    ابراسپورت تمام الکتریکی مرسدس آام‌گ

    مرسدس آام‌گ به‌تازگی تأیید کرده است که شرکتش در حال برنامه‌ریزی جهت ساخت یک سوپراسپرت تمام الکتریکی در آینده است. SLS الکتریکی با زمان 7 دقیقه و 56 ثانیه درواقع سریع‌ترین خودروی تمام الکتریکی تولید انبوه در پیست نوربرگ‌رینگ است. این خودرو مجهز به چهار موتور الکتریکی است که هریک از آن‌ها درون یکی از چرخ‌های ماشین نصب شده‌اند. این چهار موتور به‌طور همزمان کار کرده و مجموعاً 740 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو