فونیکسریمکسبهتام

فرزند دیگری از خانواده اسکانیا

عصر خودرو- با اینکه هنوز تا روبه‌راه شدن کامل شرایط بازار حمل و نقل کشورمان راه زیادی داریم، اما بازار رو به تازگی و طراوت خاصی می‌رود و محصولات جدید یکی پس از دیگری وارد این میدان می‌شوند.

فرزند دیگری از خانواده اسکانیا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، عضو تازه وارد شده این بار از خانواده اسکانیاست که چند ماه پیش یک نمونه 560 اسب بخاری آن با ورود به جاده‌های کشورمان، سر و صدای زیادی به پا کرد. این کشنده جدید که از اتاق استریم لاین بهره می‌برد، پیشرانه‌ای 460 اسب بخاری دارد. این پیشرانه با کد DC13 و حجم 13 لیتری خود، توانی برابر با 460 اسب بخار و گشتاوری به میزان 2250 نیوتن‌متر ارائه می‌دهد که پایین‌بودن بازه گشتاور تولیدی که در محدوده دور موتور 1000 تا 1350 دور در دقیقه است، کارایی خوبی به این کشنده می‌دهد. ضمن اینکه گیربکس قرار گرفته‌ روی این خودرو نیز یک نمونه 12دنده از ساخته‌های خود اسکانیاست که با کد GRS905R با مدل‌های قرار گرفته روی سری‌های قبلی مشترک است. این گیربکس اتوماتیک بوده و  دارای ریتاردر 5 حالته است که امروزه به یکی از پرطرفدارترین سیستم‌های کمک ترمز و ترمز موتوری اسکانیا تبدیل شده است. کشنده R460 که برای تجدید قوای این نشان سوئدی در مقابل رقبایی چون DAF XF-460، ولوو
    FH-500 و ایویکو 500 اسب بخاری جدید وارد بازار خواهد شد، از امکاناتی مشابه با دیگر اسکانیا‌های بازار همچون سیستم تعلیق بادی، سانروف سقفی، قفل دیفرانسیل، آینه‌های برقی با گرم‌کن، سیستم ترمز مجهز به سامانه ضد‌قفل و ترمز الکترونیکی و... برخوردار است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط