فونیکسریمکسبهتام

۴۵۰ دستگاه خودروی ادارات سمنان اسقاطی است

عصر خودرو- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: یک هزار و ۸۵۰ خودروی دولتی در ادارات استان وجود دارد که ۴۵۰ خودرو تا پایان سال ۹۵ باید اسقاط شوند.

۴۵۰ دستگاه خودروی ادارات سمنان اسقاطی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، امیر خلیلی خواه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای تحقق ساماندهی و برقراری انضباط مالی در کشور و استان سمنان باید این 450 خودرو که بعضی از آن ها هم اکنون به معرض اسقاط رسیده اند، به فروش برسد.
    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان افزود: اگر در سال جاری این خودروها به فروش نرسد، وضعیت آنها به شکلی درمی آید که به ضرر و زیان دولت خواهد بود.
    وی با اشاره به کمبود منابع مالی برخی دستگاه های اجرایی در استان سمنان برای جایگزین کردن این خودروهای فرسوده، اضافه کرد: دستگاه های اجرایی باید همکاری لازم برای فروش این خودروها و جایگزین کردن آن با خودروی جدید داشته باشند.
    وی با اشاره به سامانه سادا برای ثبت نام اموال غیرمنقول دستگاه های اجرایی، افزود: تا کنون پنج هزار و 76 مورد از املاک دولت در این سامانه ثبت و شناسایی شده است که چهار هزار و 938 مورد از آنها دارای سند هستند.
    خلیلی خواه گفت: از 33 دستگاه اجرایی موجود در استان سمنان همه دستگاه ها اموال منقول خود را وارد سامانه سادا کرده اند و اموال منقول 16 دستگاه نهایی شده است و 17 دستگاه دیگر در دست پیگیری است.
    وی بیان کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی اولین وزارتخانه ای بود که در دولت تدبیر و امید برنامه های کاری خود را تنظیم و رونمایی کرد و تمام برنامه های منعقد شده و اولویت های کاری تدوین شده این وزارتخانه برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده است.
    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: عزم دولت و وزرات امور اقتصادی و دارایی در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی و برای توسعه کشور، عزمی جدی است.
    خلیلی خواه با اشاره به برنامه عملیاتی کردن مقررات بهبود هشت پله ای رتبه کشور در شاخص سهولت کسب و کار، گفت: اگر قرار است بهبود فضای کسب و کار در کشور اتفاق بیافتد، باید این برنامه از داخل استان ها آغاز شود و فضای مناسب برای کسب و کار فراهم شود تا در کل کشور شاهد ارتقای فضای کسب و کار باشیم.
    وی بیان داشت: یکی دیگر از برنامه های وزارت امور اقتصادی و دارایی، شفاف سازی و هوشمندسازی عملیات مالی دولت و خزانه است و با توجه به بسترهای موجود در استان سمنان، نرم افزاری از طریق شبکه دولت در استان طراحی شده است که پرداخت حقوق از حالت سنتی خارج شده و به صورت نرم افزاری بیشینه تا 6 ساعت طول می کشد.
    وی گفت: در حوزه برقراری انضباط مالی در بخش قطع وابستگی درآمدها به نفت، برنامه مالیات بر ارزش افزوده از جمله برنامه هایی است که تا کنون پیش بینی شده است و پیشرفت این طرح در استان در جذب درآمدها 68 درصد است.
    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان اضافه کرد: طی هفت سال گذشته رقم درآمدهای مصوب در استان 32 درصد و در بخش عملکردی 26 درصد افزایش پیدا کرده است که این نشان دهنده این است که در چند سال اخیر، تامین درآمدهای مصوب استان با ظرفیت های استان تطبیق ندارد و متوسط عملکرد استان در این شاخص از متوسط کشور، کمتر بوده است.
    نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 38.3 درصد است و سهم اشتغال استان در بخش خدمات بیش از 45 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو