فونیکسریمکسبهتام

رشد مصرف در بامداد سه‌شنبه

تعطیلات به جایگاه‌های بنزین تهران رسید

عصر خودرو- تجربه نشان از آن دارد که میزان تردد بین شهری در تعطیلات تاسوعا و عاشورا برای ادای نذر و برپایی عزای حسینی در شهرستان‌ها افزایش می‌یابد و این موضوع میزان سوختگیری در روزهای منتهی به تاسوعا را افزایش می‌دهد.

تعطیلات به جایگاه‌های بنزین تهران رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از میزان، طبق تجربه چند سال اخیر با نزدیکی به ایام تعطیلات تاسوعا و عاشورا میزان سفر درون و برون شهری و تردد خودرو افزایش پیدا می‌کند، میزانی از این افزایش تردد به واسطه سفرهای برون شهری به شهرستان‌ها است.

    افرادی که در تهران یا شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند و وابستگی به شهرهای اطراف و کوچکتر دارند در ایام تاسوعا و عاشورا سعی می‌کنند در شهرهای خود برای برپایی عزای حسینی و ادای نذورات حاضر شوند، این افزایش تردد تا حدودی مصرف بنزین را افزایش می‌دهد اما طبق آمار کمترین میزان مصرف سال دقیقا در روز عاشورا به ثبت می‌رسد که حجم اعظم مردم در هیئت‌ها هستند و در روزهای گذشته باک بنزین ماشین خود را پر کرده‌اند.

    طبق آمار اعلامی در 18 روز گذشته به طور میانگین در کشور 63 میلیون لیتر بنزین مصرف شده که این رقم نسبت به ماه‌های گذشته با کاهش قابل توجهی همراه بوده است.

    در این رابطه یک کارمند جایگاه سوخت در خیابان پیروزی به میزان، گفت: در چند روز اخیر میزان سوخت گیری کاهش قابل توجهی داشته است اما شب گذشته از ساعت 12 تا 4 صبح بر خلاف روزهای گذشته تعداد خودروهایی که برای سوخت گیری به جایگاه وارد شدند بسیار زیاد بود.

    اما صحبت‌های این کارمند تنها به میزان سوختگیری ختم نشد و از عقب افتادگی پرداخت حقوق بسیار گلایه مند بود، وی بیان کرد: شیفت هر کارمند 13 ساعت در شبانه روز است که با پایان هر شیفت کاری 24 ساعت زمان استراحت دارد و برای این زمان کار در ماه یک میلیون و 500 هزار تومان دریافتی وجود دارد.

    این کارمند جایگاه سوخت خیابان پیروزی در واکنش به این گفته که آیا جایگاه زیرمجموعه طرح برندسازی قرار گرفته است از موضوع برندسازی جایگاه‌های سوخت ابراز بی‌اطلاعی کرد.

    طبق گفته مسئولان قرار بر آن بود تا در پایان شهریورماه شرکت‌هایی که دارای توان حضور در طرح برندیگ جایگاه‌های سوخت را داشته باشند، اولین قدم‌های اجرایی را بردارند و عملا اقدامات اجرایی برندسازی جایگاه سوخت برای مردم مشهود شود.

    یک کارمند جایگاه در مرکز شهر در رابطه با میزان مصرف بنزین در چند روز گذشته به میزان، گفت: تجربه نشان داده است که در دهه اول محرم میزان مصرف بنزین در سطح شهرها کاهش پیدا می‌کند و تنها در ساعات انتهایی روز هشتم محرم و ساعات ابتدایی روز نهم محرم میزان سوخت گیری برای سفر به شهرستان‌ها افزایش می‌یابد.

    وی تصریح کرد: بامداد روزجاری برخلاف روزهای گذشته حجم قابل توجهی خودرو برای سوخت گیری به جایگاه مراجعه کرده‌اند و این در حالی است که عصر تاسوعا و روز عاشورا میزان سوختگیری به کمترین حد خود خواهد رسید.

    در کنار این جایگاه‌های سوخت که از شب گذشته تا صبح امروز به صورت 24 ساعته دایر بوده‌اند برخی از جایگاه‌های سوخت در پر ترددترین خیابان‌های تهران استراحت را به عرضه سوخت ترجیح داده و شب گذشته را به استراحت پرداختند، این موضوع عاملی شده بود تا دیگر جایگاه‌های عرضه سوخت پذیرای حجم قابل توجهی خودرو بعد از ساعت 10:30 شب تا 12 که دیگر عزاداری هیئت ها به پایان رسیده، باشند.

    با وجود به گفته جایگاه داران که در شب‌های محرم میزان سوختگیری کاهش پیدا کرده است اما به نظر می‌رسد نباید برخی جایگاه‌ها در ساعات انتهایی شب کار را تعطیل کنند و پیش بینی می‌شود با ورود برندسازی در جایگاه‌های عرضه سوخت شکل و شمایل عرضه سوخت در کشور اقتصادی و جدی‌تر پیگیری شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو