فونیکسریمکسبهتام

پلیس در جاده هراز حضوری پررنگ دارد

افزایش ترافیک عبوری به سمت مازندران

عصر خودرو- بخشدار رودهن از افزایش ترافیک عبوری به سمت مازندران خبر داد و گفت: پلیس در جاده هراز حضوری پررنگ دارد.

افزایش ترافیک عبوری به سمت مازندران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، رضا طاهرخانی امروز  ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: تمهیدات لازم در کمیته امنیتی بخشداری رودهن و هیأت امنای هیأت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسین انجام‌ شده است.

    بخشدار رودهن ادامه داد: هیأت‌های مذهبی در رودهن دارای نظم خاصی هستند و تاکنون گزارشی در خصوص تخلفات نداشتیم و با حال و هوای ویژه‌ای، عزاداران واقعی امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفای حضرت، مشغول عزاداری هستند.

    طاهرخانی خاطرنشان کرد: به همراه مسؤولان، بازدیدهایی را از هیأت‌ها در سطح شهر و روستاهای رودهن انجام دادیم و افتخار داشتیم در برخی از این بازدیدها در کنار فرماندار شهرستان دماوند باشیم و در جوار مردم عزادار حسینی بتوانیم سهم کوچکی از عزای اباعبدالله الحسین(ع) داشته باشیم.

    وی افزود: مهم‌ترین مسأله در کشور، وحدت شیعه و اهل سنت است که تعداد محدودی اهل سنت در رودهن وجود دارند؛ اما همگی مسلمان هستیم و یک هدف را دنبال می‌کنیم و باید مراقب نقشه‌های شوم دشمنان برای از بین بردن وحدت شیعه و اهل سنت باشیم.

    بخشدار رودهن با اشاره به وضع ترافیکی در عاشورای حسینی بیان کرد: اکثر هم‌وطنان برای عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی به زادگاه‌های خودشان سفر می‌کنند و شهرهای استان مازندران در این دو روز میزبان اکثر هم‌وطنان است.

    وی ادامه داد: با توجه به وجود جاده بین‌المللی هراز که از دل رودهن عبور می‌کند، تمهیدات لازم صورت گرفته است و با همکاران خود در پلیس راهور جلسات متعددی را برگزار کردیم که تا روز جمعه مشکل خاصی را در منطقه نداشته باشیم.

    طاهرخانی با اشاره به انتقال فرهنگ عاشورا بین جوانان تصریح کرد: بر این باور هستیم که فرهنگ عاشورا در رودهن بین نسل جوانان به‌خوبی رشد پیدا کرده است و با همکاری با اداره آموزش‌ و پرورش و بسیج دانش‌آموزی، برنامه‌های مختلفی را در دهه اول محرم برگزار کردیم.

    بخشدار رودهن اضافه کرد: یکی از بهترین برنامه‌هایی که در دهه اول محرم بین دانش‌آموزان برگزار شد، همایش بیش از 400 دانش‌آموز به یاد نوجوان دشت کربلا، حضرت قاسم بن الحسن(ع) بود که توسط خود دانش‌آموزان برگزار شد.

    وی ادامه داد: عاشورا یک حادثه نبود؛ بلکه فرهنگ برخاسته از اسلام ناب محمدی(ص) بود و نقشی حیاتی در تثبیت اسلام داشت؛ فرهنگ عاشورا در نسل جوان امروز به‌خوبی تبیین شده است.

    بخشدار رودهن اظهار کرد: عاشورای سیدالشهدا(ع) هیچ‌گاه محدود به زمان و مکان جغرافیایی خاصی نمی‌شود و حتی در بیشتر کشورهای اروپایی هم که زمانی ایران را مجبور می‌کردند تا از عزاداری دست‌ بردارند، مراسم باشکوه عزاداری سالار شهیدان و یاران باوفایشان برگزار می‌شود.

    وی افزود: حتی غیرمسلمان‌ها هم در اجتماعات بزرگ حسینی حضور پیدا می‌کنند و از نزدیک شاهد عزاداری مردم می‌شوند و فرهنگ و نهضت عاشورا در حال نفوذ به دیگر نقاط جهان بوده و حتی پیروان سایر ادیان الهی هم در زمان شهادت امام حسین(ع) مشغول عزاداری می‌شوند.

    طاهرخانی اضافه کرد: بارها مشاهده‌ شده است که در پایتخت و دیگر شهرهای بزرگ ایران هم‌وطنان ارامنه نذور خود را بین عزاداران پخش می‌کنند و حتی هیأت‌های مختلف عزاداری به راه می‌اندازند تا در غم پسر شیر خدا و بانو حضرت فاطمه(س) شریک باشند؛ در آینده نه‌چندان دور نهضت حسینی دنیا را تسخیر می‌کند و عاشقان حضرت بیشتر خواهند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو