فونیکسریمکسبهتام

۷۰۰کامیون ایرانی درصف انتظار برای ورود به کشور

عصر خودرو- مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت:حدود ۷۰۰ دستگاه کامیون پشت مرزهای ایران پنج روز منتظر ورود به کشور هستند.

۷۰۰کامیون ایرانی درصف انتظار برای ورود به کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدجواد عطرچیان مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به صف کامیون های ایرانی در مرز گول بولاغ ترکیه اشاره کرد و گفت:حدود 700 دستگاه کامیون پشت مرزهای ایران پنج روز منتظر ورود به کشور هستند که در صورت ارائه تسهیلات لازم از سمت مقامات ترکیه ای ظرف مدت یک روز این تعداد کامیون در داخل کشور پذیرش می شود.

    وی افزود: در حال حاضر رایزنی هایی با مقامات مرزی و مسئولان ترکیه ای صورت گرفته است ودر صدد رفع این مشکل هستیم.

    عطرچیان درخصوص علت این امر تصریح کرد: قطعی سیستم های کامپیوتری ترکیه در ساعاتی از روز باعث افزایش این صف طولانی شده است.

    مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: با توجه به مشکلات و اتفاقات اخیر در ترکیه، پیش بینی اینکه ارائه خدمات انتقال کامیون ها به سمت ایران با کندی پیش برود، دور از انتظار نبود.

    وی گفت: هیچگونه محدودیتی برای ورود کامیون ها در کشور وجود ندارد، بطوریکه  کشور ترکیه هر تعدادی کامیونی که به سمت ایران سوق دهد با همکاران مرزبانی ، گمرک و وزارت راه و شهر سازی آمادگی لازم  برای پذیرش را داریم.

    رفتارهای غیر منطقی ترکیه در ترانزیت کامیون های ایرانی

    محمدلاهوتی نائب رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران  در گفتگو با  خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت : مشکل عبور کامیون ها از مرز گول بولاغ ترکیه به داخل ایران در بعضی از ماه های سال رخ میدهد که ناشی از رفتار های غیر منطقی کشور ترکیه است، اما این کشوراعتقاد دارد به کارشکنی ایران دارد.

    وی با بیان اینکه این مشکلات بیشتر در فصل زمستان رخ می دهد ، تصریح کرد : ترکیه زمان افزایش حجم ترافیک از سمت مرز بازرگان رفتار سختگیرانه ای نسبت به ایرانی ها اعمال می کند که این مشکلات باید درسطوح بالاتر تصمیم گیری یعنی در نشست های ریاست جمهور دو کشور مورد بررسی و حل و فصل قرار گیرد.

    لاهوتی با اشاره به اینکه دو کشور ایران و ترکیه درتمام شرایط اعم از زمان جنگ ، تحریم ها و شرایط کنونی با حضور تروریسم در منطقه دوست و همسایه بودند، اظهار داشت : وجود چنین مسائلی به صلاح روابط اقتصادی دو کشور نیست.

    وی گفت : ترکیه در بعضی مواقع با کارشکنی رفتار های سختگیرانه برای ایرانی ها اعمال می کند ، به طوریکه برای صادرات کالای ترکیه ، از کامیون های ایرانی عوارض 3 هزار یورویی دریافت می کنند که این نوع کارشکنی را تنها می توان از طریق دیپلماسی و تعامل در سطح وزیران و حتی ریاست جمهوری حل و فصل کرد.

    طول 30 کیلومتری کامیون ها در مرز گول بولاغ ترکیه

    غلام حسین امیری دبیر کل کانون سراسری انجمن های شرکت های حمل و نقل بین المللی  در گفتگو با  خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ترافیک موجود در مرز گول بولاغ ترکیه گفت : درمرز بازرگان و گول بولاغ ترکیه مشکلات چند ساله بین دو کشور وجود دارد که با توجه به بزرگی این مرز باید ساعت کاری را به 24 ساعت افزایش داد و از سوی دیگر مرز رقیب ترکیه برای رسیدن به اروپا یعنی مرز ارمنستان فعال شود.

    وی با اشاره به اینکه هم اکنون روزانه 500 دستگاه کامیون وارد ایران می شود افزود : طبق آمار واصله در چند روز اخیر شاهد توقف 30 کیلومتری کامیون ها در مرز گول بولاغ هستیم.

    امیری با بیان اینکه حضور کارمندان دو کشور در مرزها 24 ساعت نیست، گفت : هر کارمند به صورت مستمرروزانه 14 الی 16 ساعت فعالیت کاری دارند که مسبب کم کاری بین آنان شده وتوقف های این چنین را رقم میزند .

    دبیر کل کانون سراسری انجمن های شرکت های حمل و نقل بین المللی در خصوص افزایش ترانزیت کالا و فعالیت کشور در این زمینه گفت : برای افزایش ترانزیت تا 12 میلیون تن و بیشتر، در تمامی مرز ها با مشکلات جدی رو به رو می شویم چرا که در مرز های دیگر هم فعالیت 24 ساعته وجود ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو