فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه / ۱۸ مهر۹۵

یکه تازی قطعه سازان در گروه خودرویی

عصر خودرو- گروه خودرو و ساخت قطعات امروز را با روندی نزولی آغاز کرد که در جریان معاملات نه تنها از سرعت رشد آن کاسته شد بلکه با نوسان منفی به کار خود پایان داد و در نهایت کاهش ۰.۸۷درصدی در کارنامه امروز شاخص و توقف در محدوده ۲۱ هزار و ۱۴۱واحدی به ثبت رسید .همچنین دراین گروه حجم معاملات ۲۷۶ میلیون سهمی به ارزش ۴۱ میلیارد تومان را در شاهد بودیم.

یکه تازی قطعه سازان در گروه خودرویی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر خودرو، در گروه خودرویی، امروز نیز مثل روز گذشته  قطعه سازان از اقبال بیشتری برخوردار بودند  تا جایی که نمادهای خچرخش،خرینگ و ختور صف خرید و نمادهای خموتور،خمهر، خشرق، خکمک ، خدیزل وخکار مثبت به کار خود خاتمه دادند. در مجموع از 29 نماد معاملاتی امروز 16 نماد مثبت و 13 نماد که شامل غولهای خودروسازی سایپا و ایران خودرو نیز می شد منفی معامله شدند. گفتنی است نماد خچرخش 5 روز پی در پی است که صف خرید تشکیل می دهد.
    امروز هم شاهد نسبت بالای خرید حقیقی‌ها بودیم، به صورتی که  در نمادی مثل خساپا حقیقی‌ ها  75.6 درصد از سمت تقاضا را به خود اختصاص دادند و  حقوقی‌های بازار تنها 24  درصد از سهم خرید در بازار را در اختیار داشتند. در سمت عرضه نیز حقوقی‌ها سهم 1 درصدی و حقیقی‌ها سهم 99 درصدی داشتند.
    بیشترین حجم معاملات در بازار امروز نیز به نماد خساپا با جابجایی 85 میلیون سهم و بیشترین ارزش  نیز به همین  نماد با معاملات 119 میلیارد ریال تعلق گرفت.
    شب گذشته در گفتگوی خبری شبکه دو سیما رئیس سازمان گسترش نوسازی اعلام کرد که سایت شرکت " بن رو "را به قیمت کارشناسی روز از سایپا می خرد و به عنوان سرمایه در شرکت مشترک با رنوفرانسه می آورد.
    به نظر می رسد سایپا از فروش"بن رو" و خکاوه سود بالایی پس از فروش شناسایی کند و احتمالا در آینده برای شناسایی سود و تعدیل مثبت قابل توجهی بسته خواهد شد. 
    از طرفی نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه در 6 ماهه ابتدای امسال تولید خودرو 16 درصد رشد داشته، اعلام کرده که تولید خودرو به یک میلیون و 300 هزار دستگاه می‌رسد.
    در کنار این موضوع گفتنی است که در بازار امروز نماد خفناور سهامدارانش را برای شرکت در مجمع فوق العاده جهت تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه  240 درصدی مورخ  1/08/ 95 دعوت کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط